Sabtu, 3 Oktober 2009

LIM GUAN ENG DAN ISA SAMAD : SIAPA PEJUANG MELAYU SEBENAR?


LIM GUAN ENG DAN ISA SAMAD : SIAPA PEJUANG MELAYU SEBENAR?

Siapa yang tidak kenal dengan Lim Guan Eng, pasti kita akan tergambar seorang ketua menteri dari Parti DAP di salah sebuah negeri di Malaysia, Pulau Pinang.


Waimma beliau berbangsa Cina, tetapi amat jarang kita mengambil tahu tentang sejarah kebanggaan yang di lakukan beliau, iaitu mempertahankan seorang anak gadis melayu yang telah di rogol bekas ketua menteri dari mazhab UMNO, berbangsa melayu. Dalam usaha mempertahankan anak melayu tersebut, mengakibatkan beliau telah di tahan di bawah tahanan ISA selama lebih kurang 2 tahun.


Menurut maklumat, semasa beliau berada dalam tahanan, Allahyarham Ustaz Fadzil Noor berkali-kali datang menziarahi beliau sehingga Allahyarham menghadiahkan sebuah buku kepada beliau yang menceritakan tentang seorang tokoh Islam yang terkemuka bernama Omar bin Abdul Aziz.


Ekoran dari membaca tersebut, beliau mula mendalami tentang sejarah pemerintahan Omar bin Abdul Aziz, sehingga bercita-cita mahu membuat sebuah pemerintahan berkebajikan, seperti yang dilakukan oleh Omar bin Abdul Aziz.

Ternyata di awal pemerintahan beliau menjadi Ketua Menteri, beliau berkali-kali menyebut ingin membuat pemerintahan Omar bin Abdul Aziz, malahan ternyata beliau melakukan tindakan tersebut, waimma beliau tidak beragama islam.

Dalam keadaan sedemikian pun, amat menggelikan hati apabila isa samad yang sedang terpalit dengan rasuah berkata bahawa Lim Guan Eng seorang banduan.
Apakah dia tidak sedar bahawa, Lim Guan Eng terpaksa menjadi banduan sebab ditahan oleh Kerajaan BN ekoran tindakan beliau mempertahankan anak gadis melayu yang dikhianati oleh bekas seorang ketua menteri yang berbangsa melayu sendiri.

Adapun Isa samad, beliau terpalit dengan rasuah yang sudah pasti melibatkan kepada pengkhianatan terhadap harta rakyat.


Justeru, dakwaan isa samad yang mahu menyamakan beliau dengan Lim Guan Eng adalah amat tersasar, malahan menggambarkan pemikiran beliau amat mundur, terutama dalam kempen beliau untuk menguasai kerusi Dun Bagan Pinang.


sekian


P/s : apa perasaan MB Negeri Sembilan, jika Isa Samad menang dalam pilihanraya kecil Dun Bagan Pinang nanti?



Wallahu 'alam.

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com



Uptown kota damansara.
4 oktober 2009 * 1:00 malam

2 ulasan:

joostspring berkata...

sebab LGE lebih melayu drpd isa samad la exco2 PAS selangor kena tarik hidung oleh DAP...

Tanpa Nama berkata...

sebab ramai Ahli UMNO yang bodoh, menyebabkan habis harta benda orang melayu kena jual kepada cina....

cit...bodoh punya UMNO...