Rabu, 10 Mac 2010

SEMAKIN BERJAYA

(klik untuk besarkan)


SEMAKIN BERJAYA

Keadaan politik semakin panas. UMNO semakin dibenci rakyat. Sebarang tindakan positif yang dilakukan oleh Najib, tidak termakan oleh rakyat. Kalimah ”Meluat” lebih banyak kendengaran.

”kita tidak boleh sekadar mengemukakan imej presiden kita yang baik sahaja, tetapi usaha pecah belahkan kekuatan antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat juga perlu dilakukan” salah seorang exco pemuda UMNO memberikan idea dalam satu perbualan mereka.

”teori jadikan kawan musuh sebagai kawan kita, adalah salah satu strategi yang cukup menjadi. Apabila kawan musuh sudah jadi kawan kita, mesti musuh akan ragu-ragu sesama mereka. Teori ini pernah digunakan oleh Sun Tzu”

”tapi kita kena ingat, usaha lumpuhkan sumber kekuatan musuh juga perlu. Faktor Anwar Ibrahim kena perkemas juga. Kita rosakan moral peribadinya”

”yes.. dengan isu moral sahaja, sudah cukup kita lobi PAS supaya keluar dari PR. Masa tu, PR dah tak kuat, dan kita boleh tabus maruah kekalahan kita dalam 8 mac dulu dalam PRU akan datang” kata seorang pemuda yang banyak lakukan lobi dalaman parti dalam sebarang pemilihan parti mereka.

PERLAKSANAAN

PKR berhadapan dengan kemelut yang amat merunsingkan. Bermula dengan isu kalimah Allah, menyebabkan ramai dari kalangan ahli-ahli parlimennya yang keluar parti. Dibimbangi juga, kedengaran ada ramai lagi yang akan melompat parti.

”hoi firaun-firaun kecil, korang akan lingkup” kata seorang ahli Parlimen yang baru sahaja dipecat dari parti ekoran ’kepala batunya’ sehingga menolak Nas Al-Quran dan As-Sunnah dalam isu kalimah Allah.

”saya pejuang Islam.. Saya mempertahankan kalimah Allah tidak boleh digunakan kepada non Muslim. Orang Islam yang izin orang kafir guna kalimah Allah, maka mereka akan jadi kafir” ujar ahli parlimen itu lagi.

”Islam ikut Quran dan Sunnah. Quran dan sunnah kata boleh orang kafir guna kalimah Allah.. hang nampak macam mana ? » tanya seorang kampung dalam parlimen beliau dalam satu sessi dialog.

« ko diam. Ko tu orang kampung biasa. Takkan ko faham maksud Quran dan Sunnah. Dia mesti ada kaedah, ada kemahiran dan sebagainya” ujar ahli parlimen itu mengherdik.

”dah tu. Macam mana pula yang Qaradhawi kata boleh guna kalimah Allah bagi orang bukan Islam.. takkan hang nak kata Qaradhawi kafir kot” soal orang kampung itu lagi.

Ahli Parlmen terbabit diam tidak terkata. Hatinya berkata, ”ahhh.. aku adalah aku” ungkapan dari lagu Wings diucapkan dalam benak hatinya.

TUDUHAN LIWAT

Bukan sekadar berhadapan dengan kemelut lompat parti, tetapi yang paling sadis bagi PKR apabila parti itu berhadapan dengan kemelut tuduhan liwat terhadap ketua umum mereka sendiri.

”saya diliwat. Saya ada bukti bahawa saya diliwat” kata mangsa yang mendakwa bahawa dia diliwat.

”losyen ini berada dalam simpanan saya” ujarnya sambil menunjukkan lonsyen pelincir kepada hakim.

”bagaimana losyen berada di tangan awak.. apakah awak sudah menyediakan losyen dengan tujuan untuk memudahkan peliwat hendak meliwat awak?” soal seorang peguam.

Mangsa yang mendakwa diliwat tidak berkata. Hatinya berbisik, ”alamak terkantoi..”

”selepas saya diliwat, selama dua hari saya tidak boleh buang air besar” dakwa mangsa didakwa diliwat.

”eh bukankah kalau dah kena liwat, mesti lagi senang buang air besar” salah seorang hadirin yang datang ke Mahkamah terbersuara dengan kuat. Menyebabkan semua hadirin ketawa, termasuk hakim. Cumanya, hakim masih nak cover lagi.

”selepas dua hari, saya berjumpa dengan Doktor di hospital. Hospital maklumkan, bahawa dalam dubur saya masih ada air mani” ujar mangsa didakwa diliwat itu lagi.

”hoi... nak bagi bukti pun, biar la logik.. takkan hang tak kentut kot?” Seorang lagi hadirin menyampuk dengan kuat. Semua hadirin ketawa. Hakim pun memukul meja dengan pemukul mahkamah beberapa kali. Isyarat agar hadirin diam.

”awak berumur 26 tahun, walhal peliwat berumur 63 tahun. Awak yakin tak, bahawa peliwat mempunyai masalah ketegangan, malahan mungkin tidak hidup lagi pada anggota sulitnya. Bertambah-tambah lagi, dia pernah dipukul begitu hebat, sehingga dia mengalami masalah pada pinggangnya, yang sudah pasti ia ada kaitan rapat dengan alat sulitnya yang merupakan alat penting berlakunya liwat” soal peguam kepada mangsa yang didakwa diliwat.

Mangsa didakwa diliwat itu dilihat gelabah.

”saya dipanggil masuk satu bilik di salah satu hotel di ibu kota. Peliwat berkata kepada saya, ’can i fuck u’” jawab mangsa yang didakwa diliwat.

”kucing nak main pun ada cium-cium dulu. Dia bukan pakai redah ja. Takkan orang yang pernah menjadi Timbalan perdana Menteri tak goda hang dulu kot.. tau-tau terus nak main ja..” ulas seorang blogger di salah sebuah kedai mamak di sekitar gombak.

Tiba-tiba pihak hospital mengeluarkan report. Dalam report itu menyatakan bahawa tiada kesan sesuatu pun masuk ke dalam dubur mangsa yang didakwa diliwat.

”dah tu.. hang kata hang kena liwat. Ke hang yang nak suruh dia liwat hang, tapi bila dia tak nak, hang merajuk. Frush. Pastu, pergi jumpa polis kata hang kena liwat” sambung ulas blogger itu lagi.

Semua yang hadir dalam parlimen kedai kopi itu tergelak besar.

”eh.. mengalahkan orang bercinta ye” seorang blogger lain menyampuk.

PERPADUANG

”kita perlu kepada penyatuan dan perpaduan. Perpaduan adalah dituntut, kerana itu merupakan tuntutan ilahi. Terutama demi Islam - melayu” seorang pimpinan PAS berceramah di salah satu parlimen di Kelantan.

Semua rakyat yang hadir, berkerut dahi. Seperti sedang berfikir. Di pihak UMNO pula, pimpinan mereka semakin seronok. Nampaknya, agenda mereka semakin berjaya.

”sunnah alam, mana ada bayi yang baru dilahirkan pandai berjalan terus. Kita nak laksanakan perpaduan pun, mesti ada susahnya. Sampai saya disuruh keluar parti..” ucap pimpinan PAS itu lagi.

”Oi perpaduang dan UmnGok.. takkan mentega campur dengan tahi pun tuntutan ilahi kot?” balas seorang blogger dengan memaksudkan Mentega sebagai PAS dan Tahi sebagai UMNO.

Melihat segala reaksi-reaksi yang berlaku ini, menyebabkan ramai pimpinan UMNO gembira.

”nampaknya, kita sudah semakin berjaya hancurkan moral Anwar Ibrahim. Dia pillar besar yang perlu dihapuskan. Wujudnya Anwar Ibrahim, susah kita nak tebus maruah kita dalam PRU akan datang. Sebab itu, fitnah terhadapnya perlu dilakukan secara konsisten” ujar seorang pimpinan UMNO berjawatan menteri.

“nampaknya, PAS pun dah nampak macam nak bergabung dengan kita. Kalau berjaya gabung sebelum PRU akan datang, kita jangan bagi majority kerusi dalam PRU akan datang. Sebab, kita kena ingat, kerusi PAS adalah tempat mereka lawan kita. Bila pembahagian kerusi dalam PRU akan datang nanti, kita bagi mereka bertanding di tempat DAP dan tempat bangsa Cina dan India dari PKR bertanding. Tengoklah nanti, mesti PRU akan datang PAS akan lingkup, pasti kita akan kuat. Masa tu, kita sepak-sepak je PAS ni macam tahun 1978 dulu. ” ujar seorang menteri yang lain pula.

Semua menteri-menteri itu gelak besar. Gelak mereka, tidak ubah seperti gelak firaun yang berjaya membina piramid besar yang merupakan tonggak kekuasaan Firuan.

Sekian

P/s : kisah ini, tiada kaitan dengan mereka yang mati dan hidup. Jika ada kesamaan, itu kebetulan sahaja.

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com





- Sri Indah (B), Sg Buloh
25 Rabiul Awal 1431 – 11 Mac 2010 * 2:56 petang

Tiada ulasan: