Sabtu, 24 April 2010

UMNO TOLAK CARA POLITIK NABI


UMNO TOLAK CARA POLITIK NABI

Bila ditanya larangan politik di masjid dan surau, Tok Guru Nik Abdul Aziz menganggap larangan itu sebagai mengarut. Sudah pasti, kenyataan tok guru ini bersesuaian dengan islam, ini kerana Nabi SAW sendiri menjadikan masjid sebagai medan politik semasa baginda SAW mula bertapak di madinah.

Politik nabi adalah islam. Masjid mercu kekuatan umat Islam. sudah pasti, masjid adalah gelanggang yang paling baik dalam berpolitik. Berpolitik dalam masjid, membuktikan kebenaran yang didokong oleh pihak yang memperjuangkan islam. takut berpolitik dalam masjid, merupakan bukti tersasar dari ajaran islam itu sendiri.

UMNO/BN menjadikan perkara ini sebagai isu. Mereka mengecilkan peranan masjid yang telah dilakukan oleh Nabi SAW. Tindakan ini, berpunca pemikiran secular yang membeku dalam diri UMNO/BN.

Ternyata, UMNO/BN tetap parti mengarut; tidak ada anjakan pradigma UMNO/BN ke arah kebaikan, melainkan semuanya adalah retorik politik UMNO dalam menarik pengaruh umat Islam dan parti Islam sahaja.

Sekian

p/s : UMNO dikatakan Islam, sama seperti kata kereta Volvo pada kereta sorong yang dibubuh lambing Volvo.

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani


- Sri Indah (B), Sg Buloh
24 April 2010 * 4:27 Petang

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Ustaz...

Bukan tak boleh berpolitik dlm masjid ... tapi bila dah pegang mikrofon .. kadang selawat nabi pun dah lupa .... (sebab asyik ingat nak hentam UMNO .....