Sabtu, 15 Mei 2010

PERKAUMAN DIIKAT DENGAN AGAMA

[1]

Antara teori oreantalis [mustayhriqin] merosakan umat islam adalah dengan menaikkan sentiment perkauman di kalangan umat islam. Bagi memastikan sentiment ini berkekalan dalam diri umat islam, maka diikat unsur sesuatu kaum itu dengan agama.

Idea ini asalnya datang dari beberapa tokoh oreantalis; antaranya adalah martin lutherking dan calvin.

Sebelum teori ini dilaksanaka di dunia islam, dilakukan ’uji-kaji’ tersebut di negara barat terlebih dahulu; antaranya adalah German. Mereka menghidupkan kembali fahaman Arya, dan terbukti berjaya.

Justeru, apabila mereka masuk ke dunia islam, mereka sinonimkan islam sebagai agama sesuatu bangsa. Dengan erti-kata lain, mereka menanam doktrin bahawa hilangnya bangsa tersebut, menunjukkan hilangnya agama. Makanya, umat islam tidak akan menghapuskan sesuatu bangsa, kononnya takut hilangnya agama tersebut.

Teori ini dinamakan sebagai propaganda mitos, yang dilakukan oleh yahudi untuk melemahkan umat Islam, walhal islam mengajar bahawa semua bangsa dikehendaki bersatu padu atas nama ketaqwaan kepada Allah SWT.

[2]

Bagi menjayakan usaha mereka ini, maka dilakukan beberapa tindakan dan usaha. Antaranya adalah dicipta beberapa ungkapan, lalu disandarkan kepada Nabi SAW. Dengan erti-kata lain, mereka mencipta hadis-hadis palsu bagi menjayakan agenda jahat mereka itu.

Antara hadis palsu yang dicipta mereka adalah, kononnya Nabi SAW ada bersabda;

حب الوطن من الإيمان

Maksudnya;
”Sayangkan tanah air adalah sebahagian daripada iman” (sila klik)

Hakikatnya, ungkapan ini sebenarnya datang dari seorang tokoh kristian yang menyeru kepada fahaman kearaban. Antara usaha besar beliau adalah, bercakap tentang darah arab yang mengalir dalam nadi-nadi orang arab.

Tokoh kristian tersebut bernama Boutroos Al-Bustani. Beliau adalah orang yang mencadangkan idea penubuhan sekolah khusus berasaskan kepada semangat kebangsaan.

Hasil dari tindakan mereka itu, mereka berjaya menyerapkan fahaman perkauman arab di tempat yang kuat agama islam, disamping berjaya menjauhkan selain bangsa arab daripada memeluk Islam.

[3]

Tindakan mereka ini, tidak sahaja difokuskan di tanah arab, malahan dilakukan juga di dunia selain arab. Antaranya adalah Turki.

Cuma yang perlu difikirkan juga adalah, dalam perlembagaan Malaysia menyatakan bahawa definisi melayu adalah bangsa yang beragama Islam. Yang lebih kita ketahui pula, perlembagaan Malaysia bukan dibuat oleh orang islam, tetapi dibuat oleh tokoh penjajah bernama Lord Red.

Fikirkanlah…

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
15 mei 2010 * 6:35 petang






Tiada ulasan: