Jumaat, 30 Julai 2010

FIKRAH UMNO ADALAH ZALIMISME

perbedaan kita dengan UMNO, bukan kerana UMNO Berbangsa melayu dan kita beragama islam. Tetapi, perbedaan antara kita dan UMNO adalah, UMNO mengekalkan sistem pemerintahan yang bersifat menindas, walhal perjuangan kita adalah mahukan pemerintahan yang bebas dan adil.

Islam adalah agama yang mengajar keadilan. Islam adalah agama menyuruh menyerang kezaliman. Lantaran itu, kita menolak UMNO.

Kita tidak boleh bersama dengan UMNO kerana UMNO memerintah dengan menggunakan sistem pemerintahan yang zalim. Walau ada ahli-ahli UMNO yang mengucap syahadah, maka itu bukan perkara prinsip bagi UMNO.

Jika itu dianggap prinsip, mengapa baru sekarang kita berbicara kononnya hendak bersama dengan UMNO? Mengapa dahulu kita lawan UMNO bermati-matian sehingga ada yang syahid?

Justeru, kita lawan UMNO bukan kerana ada ahli UMNO yang mengucap syahadah, tetapi kita melawan UMNO kerana UMNO adalah satu parti yang membawa fikrah zalimisme. Adapun fikrah kita adalah, mahukan keadilan Islam terlaksana. keadilan itu, menembusi batasan bangsa dan agama.

Ini fikrah kita. Fikrah yang membedakan antara kita dengan UMNO. Kita mahukan kepada keadilan. Kita menolak kezaliman. UMNO adalah parti zalim. UMNO adalah zalimisme.

sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani


- Sri Damansara
31 Julai 2010 * 2:15 pagi

7 ulasan:

Nizam berkata...

Salam ustaz...

Saya fikir jika rakyat dipaksa untuk walak kepada pemimpin yang zalim serta kurang bijak, juga merupakan satu bentuk PENINDASAN walaupun Islam dijadikan platform sesebuah parti politik.

Oleh itu rakyat akan beranggapan pemimpin Islam itu lemah padahal Islam tidak salah dalam hal ini. Cuma pemimpin yang kurang bijak saja yang rasa diri mereka tidak bersalah walaupun BODOH itu bukan satu jenayah bak kata YB Khalid Samad.

Bila diminta berundur mereka akan kata mereka dipilih oleh perwakilan dalam muktamar. Jadi kesimpulannya adakah perwakilan muktamar tersebut juga BODOH seperti BODOHnya rakyat malaysia yang memilih umno sebagai pemimpin?

Tanpa Nama berkata...

"Mengapa dahulu kita lawan UMNO bermati-matian sehingga ada yang syahid?"

1.dulu kat area Johor,waktu kubur hendak dipindahkan,terdapat satu mayat yang masih sempurna,putih berseri,walaupun berpuluh tahun dikebumikan!!
2.Dia ahli umno!!dan beratusribu lagi ahli umno johor dan diseluruh malaysia ni yang berjuta kali lebih alim dari hang!!!
3.Macam mana hang nak mati syahid!!hang tak tenguk apa kerja hang!pecahbelahkan sesama islam!juai agama!!cermin kereta pecahpun,hang minta sedekah!!
4.takut nanti!!hangni macam sami siam!!makan minum pun!!minta sedekah kat orang!!!

Ibnu Ali berkata...

Oleh kerana itu, jom kita bantu UMNO yang zalim! Orang zalim pun kita kena bantu!

axsthum berkata...

Salam ustaz,

i just wanna say that ur writing is gud wt a high degree of understanding the nature of PAS politics n also malaysia's politics..keep up ur views n teachings..

Btw, we can just ignore ppl like 'tanpa nama' as they r of the side that feels ppl we understand have characteristics of d munafiks..islam from tongue, but kufur in d hearts n mind..

-abp

Axsthum berkata...

Salam ustaz,

i just wanna say that writing is gud in understanding the nature of malaysian politics..keep up ur views n teachings.. N ignore ppl like 'tanpa nama' as they r of the side that feels ppl we understand have characteristics of d munafiks..islam from tongue, but kufur in d hearts n mind..

-abp

axsthum berkata...

Salam ustaz,

i just wanna say that writing is gud in understanding the nature of malaysian politics..keep up ur views n teachings.. N ignore ppl like 'tanpa nama' as they r of the side that feels ppl we understand have characteristics of d munafiks..islam from tongue, but kufur in d hearts n mind..

-abp

Tanpa Nama berkata...

to axsthum (cc: wan ji),
mmmm, berdasarkan al-quran, bukankah kita dilarang utk berspekulasi tentang orang. misalnya org tu semangatnya 'hidup melayu'(racist-tidak islamik), tp ustaz ni tambah org tu semangatnya 'hidup melayu, mampus cina, mampus india' dan menyebarkannya (melalui blog)- perbuatan yg tidak islamik juga. bukankah ini ciri2 munafik?

dulu khabar angin saidatina aisyah melakukan zina bermula akibat spekulasi munafik yg melihat aisyah ketinggalan di belakang dgn seorg pemuda. dan beberapa org mukmin pun percaya hearsay itu, dan perbuatan percaya hearsay oleh mukmin itu diampunkan ALLAH setelah beberapa ketika. fikirkan sejenak, perbuatan percaya hearsay pun berdosa, apalagi kalau sebarkannya? (sedap makan daging saudara anda?)

dan dulu seorg yahudi telah curi bajubesi saidina ali, saidina ali bawa hal ini pergi jumpa hakim, tp kerana tiada bukti, maka saidina ali yg sendiri membatalkan pertuduhannya. hakim itu juga tidak menghukum si yahudi itu.
walahaualam.

saya, awak, axsthum, ustaz wanji bagaimana? percayakan hearsay? sebarkan hearsay? taknak ke ikut kaedah saidina ali yg berdasarkan al-quran itu yg mana setelah didapati tiada bukti memilih utk batal kes dan berdiam diri, juga kaedah hakim itu yg tidak menghukum yahudi itu walaupun pada dasarnya saidina ali itu, yg diberikan gelaran karamallahuwajhah oleh rasulullah, adalah org yg dipercayai percakapannya?
bukankan tindakan saidina ali dan hakim itu berdasarkan kpd al-quran dan assunnah?