Ahad, 4 Julai 2010

KATA ISLAM, KENAPA UMNO TAK LAKSANA ISLAM?

[1]

UMNO marah kat PAS. Katanya, PAS tak laksana Islam.

Sebenarnya, melaksanakan islam ini bukan tanggungjawab PAS sahaja. Ia tanggungjawab semua orang islam.

UMNO dakwa beragama Islam, bermakna mereka juga wajib laksanakan Islam. tetapi, sejak merdeka, apa yang UMNO lakukan untuk perlaksanaan islam di Malaysia?

Apakah UMNO ini bukan Islam seperti DAP, MIC dan MCA?

[2]

Islam wajib dilaksanakan di Malaysia. Tetapi, reality Malaysia mengamalkan system demokrasi. Justeru, usaha PAS melaksanakan Islam di Malaysia, masih berada dalam kerangka demokrasi.

Demokrasi menekankan suara rakyat. Kalau rakyat mahukan Islam, maka sebagai kerajaan, wajib melaksanakan kehendak rakyat itu.

Makanya, memahamkan rakyat tentang islam adalah perlu. supaya, rakyat mendesak kita supaya melaksanakan islam.

Soalnya, apa yang UMNO buat untuk memahamkan rakyat tentang Islam?

[3]

UMNO desak PAS laksana Islam, walhal dalam parlimen, MP PAS tidak majority. Adapun MP UMNO, lebih majority.

Di Malaysia yang mengamalkan demokrasi, gubal sesuatu undang-undang tertakluk persetujuan majority MP-MP dalam parlimen.

UMNO pula kata, semua MP mereka beragama Islam. kalau betul beragama islam, kenapa MP-MP UMNO tidak gubal undang-undang untuk perlaksanaan islam?

[4]

Islam ini mengajar manusia bukan sekadar solat, puasa, zakat dan sebagainya. Tetapi, di sana wujud beberapa perkara yang ditekankan oleh islam, seperti jauhi rasuah, kezaliman (seperti ISA), penyelewengan harta rakyat dan banyak lagi.

PAS berusaha perlaksanaan islam yang dilihat ada kesamaan dengan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, seperti menolak rasuah, kezaliman, penyelewengan harta rakyat dan banyak lagi.

Soalnya, kenapa UMNO yang mendakwa beragama Islam tidak menghapuskan budaya tidak islam ini? yang adanya, mereka sendiri yang mengamalkan rasuah, kezaliman dan kezaliman ini.

Apakah benar, UMNO itu Islam?

Sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (b) Sg buloh
5 Julai 2010 * 1:47 Petang

4 ulasan:

AntiTalam2Muka berkata...

Salam Ust Wan Ji

Pertanyaan saya ??? Adakah PAS juga ISLAM pada laungannya sahaja ... dari segi pelaksanaannya sama hancusnya dan tak ke mana seperti juga UMNO ...

"Pergi jahanam dengan hipokrit PAS"

Tanpa Nama berkata...

1.Dulu puak Pas beranila jugak dok jaja slogan membangun bersama islam!laksankan hukum hudud!rupanya dok jaja,dok berangan jee!!bukan ada perancangan pun!!dok bohong umat islam jeee!!dok hipokrit semata-mata!dok salahkan orang lain jee!!
2.Sekarang!nak sebut negara islam!membangun bersama islam!hukum hudud pun tak berani!!penakut nak mampus!penakut pada puak kapiaq harbi Dap!Dekat kalpal singh yang cacat tu pun hangpa takut!!macam mana hangpa nak tegakkan hukum dan undang-undang islam!
3.Tak payah nak tanya Umno la oii!tanya puak hangpa sendiri!boleh hangpa tegakkan undang-undang Islam diMalaysia!!!
4.Nak tinggaikan benda haram seperti merokok dan MLM pun puak hangpa tak boleh!macammana hangpa nak suruh orang ikut puak hangpa!!apatah lagi nak cakap tentang negara islam!

BengkakHati berkata...

Salam

PAS hanya pandai bercakap ... Apa yg kerajaan buat tak pernah betul .. Bila kerajaan buat Halal Hub, depa tak mau join sungguh2 dan sokong ...

nak buat kerja2 baik ni mesti datang dari PAS ... kalau cam tu, kita tadah telinga dengaq Mat Sabu merapu dan lepaih tu balik tidoq ...

Tanpa Nama berkata...

eleh...mengata orang dia yang lebih..
pemimpin pas tu pun hidup punya mewah takmau cakap ke rasuah.

bila ada yang pertikai mula dok tayang tunjuk gambar nik ajis makan nasi bungkus.tu je la modal dia....