Isnin, 22 November 2010

TAHUKAH ANDA : KELANTAN SEBELUM 1990 ADA DISKO DAN KELAB MALAM


sebelum PAS memerintah Kelantan, di Kota Bharu terdapat sebuah pusat maksiat tersohor yang dikenali sebagai Biariz Park. Lokasinya di wakaf siku. Bangunan KB Mall yang tersergam indah sekarang adalah dibina atas tapak keruntuhan pusat hiburan malam yang menempatkan ratusan wanita-wanita pelayan yang terdiri dari kalangan orang melayu. Sesiapa sahaja boleh memasuki Biariz Park untuk berhibur dan menegok arak sambil hanyut dalam dagapan mesra wanita yang berpakaian seksi.

Alhamdulillah, apabila PAS memerintah kelantan pada tahun 1990, kerajaan PAS mengarahkan pegawai jajahan segera menamatkan lesen hiburan Biariz Park walaupun tidak dipersetujui penasihat undang-undang yang khuatir kerajaan negeri akan didakwa oleh syarikat Biariz park atas kerugian yang ditanggung. Namun begitu, kerajaan PAS pimpinan Tuan guru Nik Abdul Aziz, tetapi berkeras menutupnya walau berhadapan dengan berbagai-bagai risiko sekalipun.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siapa nak percaya ngan hang pelacur agama untuk politik murahan

AHMAD ISMAIL berkata...

Buruk sunggoh kelaku tanpa nama di atas. Bagaimana mungkan gelaran pelacur agama boleh dikeluarkan. Tidak ada dimana mana rujukan atau kitab yang berkata demikian melainkan dari diri orang yang amat aib perbuatan nya.