Rabu, 14 Januari 2009

AL-KISAH MAKA TERSEBUTLAH KISAH

AL-KISAH MAKA TERSEBUTLAH KISAH

Kehadiran Presiden Amerika, Bill Clinton ke Negara Pakistan dalam akhir tahun 1999; menyebabkan pihak kerajaan Pakistan yang di Perdana Menterikan Nawaz Syarif ketika itu menyiapkan kelengkapan yang cukup hebat.

Perjalanan dari Lapangan Terbang Pakistan hingga pejabat Nawaz Syarif dipenuhi dengan Askar Pakistan yang mengawal keselamatan Bill Clinton.

Dalam perjalanan tersebut, Bill Clinton terlihat beberapa kali sebilangan rakyat Pakistan yang kencing di tepi dinding, menyebabkan, setelah sampai di Pejabat Perdana Menteri Pakistan, Bill Clinton telah “sound” Nawaz Syarif mendakwa bahawa Nawaz Syarif tidak pandai menjaga kebersihan Negara, disamping tidak pandai mendisiplinkan rakyatnya.

Tindakan Bill Clinton itu menyebabkan Nawaz Syarif bengang serta berazam untuk mencari kelemahan pemerintahan Bill Clinton di Amerika nanti.

Dalam tahun berikutnya, Nawaf Syarif telah pergi ke Amerika. Dalam perjalanan dari Lapangan Terbang Amerika menuju pejabat Presiden Bill Clinton, Nawaz Syarif bagaikan seekor kucing kehilangan anaknya; memerhati ke kanan dan ke kiri untuk mencari modal untuk nak “sound” Bill Clinton nanti.

Dalam perjalanan itu, Nawaz Syarif terperasan seorang lelaki kencing di dinding, menyebabkan ketika berjumpa dengan Bill Clinton, beliau pun “sound” Bill Clinton bahawa beliau juga tidak pandai jaga Negara, juga tidak pandai mendisiplinkan rakyatnya.

Tindakan Nawaz Syarif itu menyebabkan Bill Clinton marah, lalu mengarahkan tentera dan polis Amerika agar mencari lelaki yang kencing di dinding yang dimaksudkan oleh Nawaz Syarif itu.

Setelah seminggu menjalankan siasatan, lelaki yang kencing di dinding yang dilihat oleh Nawaf Syarif itu diketemui. Siasatan lanjut dilakukan, tiba-tiba didapati, lelaki yang kencing di dinding tersebut adalah seorang rakyat Pakistan juga, tetapi bekerja di Amerika.
kua... kua.. kua... :=))

Sekian……………

Al-Bakistani
- Sri Indah (B), Sg Buloh
15 Januari 2009 * 6:35 pagi

Tiada ulasan: