Rabu, 28 Januari 2009

PERNAHKAH KITA FIKIR ..???? : SIRI 1


PERNAHKAH KITA FIKIR ..???? : SIRI 1

Masalah kebajikan rakyat banyak masih lagi yang tak selesai, tahu-tahu camry dengan segera berjaya diselesaikan.

Pernahkah kita fikir, apa yang hendak kita kempenkan dalam pilihanraya akan datang????? Negara berkebajikan lagi ker????

Banyak manifesto; janji pilihanraya yang kita tidak tunaikan, pernahkan kita fikir, apa yang hendak kita kempenkan dalam pilihanraya akan datang????

Kalau rakyat kata, parti kita pandai berjanji, tapi tidak pandai tunaikan janji (baca : munafiq), apa yang perlu kita jawab dalam kempen pilihanraya nanti?? pernahkan kita fikir ????

Rakyat miskin tidak terbela ; pastu, kita nak kempen bahawa kita menjaga hak rakyat dengan sebaik-baiknya. Tengah sedap ; semangat dok ceramah, tiba-tiba seorang rakyat miskin bangun bercakap, dia kata ; kita tipu. Agak-agaklah, apa jawapan yang harus kita bagi ; dan jika kita tak leh jawab, di mana kita nak letak muka pada masa tu ????

Kita dok kata, UMNO jahat, tahu-tahu ada dari kalangan rakyat itu bangun bercakap, dia kata ;

« yang korang gi buat pertemuan sulit dengan ketua pembangkang UMNO sampai tiga kali, lepas hari raya haji, kat Sharaton hotel tu buat apa ?? macam ada apa-apa jer ??? »

apa yang kita nak jawab masa tu ?????

Ish !!! aku dah tak tahu macam mana nak jawab dalam pilihanraya akan datang. Isu ”munafiq” sahaja dimainkan oleh UMNO/BN, pada masa tu, susah kita nak jawab.

Idak la teman...

Masa tu, aku bersedia jadi pengundi sahaja, tapi tidak bersedia hendak menjadi tukang kempen. Sebab, jadi tukang kempen, sama seperti mempertahankan janji yang tidak tertunai (baca : pendokong pembohongan)

Sebab tu, aku nak pesan kepada semua pimpinan PAS di negeri yang kita dah menang. Bersedialah dengan dua keadaan sebelum pilihanraya akan datang berkunjung, iaitu : (a) tunaikan janji manifesto; (b) bersedia ”jawapan putar belit” anda untuk menjawab depan rakyat nanti.

Adapun aku; aku tidak bersedia dan tidak sanggup menipu rakyat dalam pilihanraya akan datang.

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
28 Januari 2009 * 5:10 petang.





1 ulasan:

bumilangit berkata...

bila jalan mendongak langit,
kaki tersauk akar jejawi,
masa susah sesama bangkit,
bila dah menang dia pakai camry!

kakakak!!