Selasa, 14 April 2009

PAS ADA HARAPAN DI TERENGGANU???

Ayah Chik menjala ikan di Pantai Terengganu

PAS ADA HARAPAN DI TERENGGANU???

Malaysiakini melaporkan
[1];

“Sepuluh ADUN Barisan Nasional (BN) memulaukan DUN Terengganu pada hari kedua persidangan hari ini selepas beberapa orang daripada mereka menerima ugutan "YB tak sayang nyawa?" malam tadi”

“Mereka kini berada di beberapa tempat di negeri itu kerana bimbang keselamatan mereka tidak terjamin, kata ADUN Ajil, Datuk Rosol Wahid ketika dihubungi Malaysiakini hari ini”

KOMEN:

lepas pilihanraya umum, krisis perlantikan MB di Terengganu pilihan Pak Lah di tolak oleh pihak istana menjadi bualan rakyat malaysia. Dalam diam-diam, pihak Istana telah mengambil keputusan bahawa Mat Said dipilih sebagai MB terengganu.

Apabila Mat Said di isytiharkan sebagai MB Terengganu, maka terdengarlah kalimah “kami nak deris, natang” yang ditujukan kepada pihak Istana. Maka dari situlah, bermulanya krisis kepimpinan kerajaan negeri terengganu sehingga ke hari ini.

Walaupun sudah sejuk sementara waktu, tetapi setelah naiknya Najib Tun Razak sebagai PM, krisis ini berulang kembali. Persoalannya, apakah ini merupakan satu sabotaj dalaman UMNO Terengganu untuk “test market” atas kepimpinan Najib????

Mungkin “ya” mungkin “tidak”. Tetapi, hakikatnya isu ini sedikit sebanyak ada kaitan dengan pihak istana.

Jika dilihat pada sejarah PAS memerintah Terengganu. Pihak sultan amat sayang kepada Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dikala Tuan Guru menjadi Menteri besar. Kesayangan Sultan kepada Tuan Guru amat terserlah dengan kehadiran Tuanku di Masjid Rusila untuk menunaikan solat hari raya, dengan mendengar khutbah yang dibacakan oleh Tuan guru.

Nah !!! apakah dengan berita ”sabotaj” dalaman UMNO terengganu ini, membuahkan hasil bahawa PAS akan menghantar wakil sebagai MB di terengganu pula sekali lagi?????

Itu yang sedang dinanti-nanti dan di tunggu-tunggukan... ia masih belum panas lagi....

Sekian

p/s : “apakah Perak yang diserang, terengganu yang melayang???”


Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com




[1] http://www.malaysiakini.com/news/102287

1 ulasan:

Hamba Ilahi berkata...

YA ALLAH S.W.T AKU MOHON KEMURAHANMU UNTUK SEKIAN KALINYA
JIKA KERAJAAN TERENGGANU SEMEMANGNYA BERHAK DI TANGAN PAS MAKA KAU MUDAHKAN SEGALA URUSAN PENYERAHANNYA...AMIN
salam ukhwah.