Isnin, 26 April 2010

KOMEN TENTANG PRK HULU SELANGOR (3)


Dipaparkan komen dari warga dan pengundi dalam Pilihanraya Kecil baru-baru ini.

***

Apa yang "yong" cakap itu ada benarnya. Saya nak tambah sedikit sebab saya orang KKB (Kuala Kubu Bharu) dan mengundi di sana baru-baru ini.

-Andai kata calon PKR itu warga melayu tempatan mungkin lain pula cerita nya. Orang sini (Melayu) melihat Zaid ini tak tahu apa2 tentang hulu selangor.

- Orang Felda memang SOLID undi BE END. Meraka warga sana takut jika BE END Kalah - meraka akan disusahkan oleh puak2 Be END ini. Hal ini sentiasa diguna pakai oleh geng2 UMNO tak guna ini. Lihat lah bagaimana warga Felda Sg Buaya yang disogokkan RM 1k setiap org yang bakinya sebanyak 49K akan dibayar kemudian itu pun jika BN di menangkan(berkaitan isu tanah)Apalah daya orang tua2 Felda tersebut hendak menolak sogokan sebanyak itu. Anuar dtg Sg Buaya time tu dah tak bleh wat apa2 dah. Mereka di Main2 kan dengan wang. Kasihan.

-Kebanyakan Orang Melayu undi BE N sbb mereka mmg Be N dr dulu. Saya balik KKB saya lihat anak-anak muda yang cari "makan" di area hulu selangor mmg undi BE N berbanding mereka yang duduk merantau di Kuala Lumpur ini lebih terbuka. Meraka itu pengampu nak dapat tender2 sbb nak cari makan kan... semua adalah berkaitan kepentingan dan untuk lepas tekak dan perut anak bini masing2.

-Org Melayu warga tua KKB dan Hulu Selangor ini amnya mmg dah buta dengan BE END ini. Kita tunggu Generasi akan dtg merubah segalanya. Yang Haq akan mengatasi yang Bathil.

Takbir....

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KOTA BHARU, 26 April: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, kekalahan adalah motivasi untuk terus berjuang lebih kuat bukan berpatah semangat.

Perjuangan menegakkan kebenaran melawan kebatilan katanya tidak boleh berhenti selagi manusia itu masih diberi peluang untuk hidup.

“Selagi hidup kita di muka bumi ni masih ada, perjuangan menegakkan syiar Islam mesti diteruskan, Nabi Muhammad saw berjuang selama 23 tahun dan ia harus diteruskan dalam semua aspek,” ujar beliau.

Tapi tok guru ... bila kena kat tok guru semua jawapan "tak tahu" ... cam na ... nak jawab kat malaikat cam tu ke nanti ....

rujuk: Nik Aziz Berbohong

http://kickdefella.wordpress.com/2010/04/04/3497/

Tanpa Nama berkata...

“Penulis blog ini kadang-kadang menulis sesuka hati, bukannya untuk memberi ilmu pengetahuan kepada pembaca. Saya sangat dukacita (dengan penulis blog) menggunakan pensil (penulisan) blog menyebarkan fahaman sendiri, tidak menambah ilmu.

“Saya tak suka sebut benda-benda begitu (dakwaan mengenai komisyen atau sumbangan kepada Pas) tetapi benda ini tidak ada dalam pengetahuan saya,” katanya.

kata2 Tok Guru NA

Nota:
kalau tanpa pengetahuan, pergilah baca dan lihat bahan bukti yg kickdefella tunduk dlm blog .... buat analisis sikit ...betul ke apa yg kickdefella tulis tu fitnah... jika benar, tok guru kenalah baiki pentadbiran ISLAM di Kelantan ...

Unknown berkata...

mmmm...