Sabtu, 1 Mei 2010

KOMEN TENTANG ISU 'KICKDEFELLA'

Papan tanda sebegini tersebar banyak di Seluruh Negeri kelantan. Didakwa bahawa, ia merupakan salah satu projek Kerajaan Negeri yang diserahkan perlaksanaannya kepada GMC kepunyaan Syed Azidi


Maklumat yang Aku dapat yang berkaitan dengan Syed Azidi (Kickdefella) adalah seperti berikut;

PERTAMA:

GMC bukan hak milik PAS, atau Kerajaan Kelantan. Ia Satu syarikat yang ditubuhkan atas inisiatif peribadi Syed Azidi. Dikhabarkan, saham Isteri Syed Azidi dalam syarikat tersebut sebanyak 51 %.

KEDUA:

Syed Azidi telah hantar proposal kepada Kerajaan Negeri Kelantan atas nama GMC yang ditubuh oleh beliau untuk buat projek media di kelantan. Ia bersifat kempen kerajaan kelantan pimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz, bukan menghentam Kerajaan BN, terutama terhadap individu Pak Lah.

Contoh kempen tersebut adalah seperti gambar tok guru berdoa, gambar tok guru dengan Al-Quran dan sebagainya, gambar mashaf dan al-quran sebagai mercu kerajaan Negeri Kelantan.

memandangkan GMC mencadangkan bayaran murah, maka kerajaan Negeri memberi projek itu kepada GMC yang dipunyai oleh Syed Azidi. Pemberian projek itu, dibawah kelolaan PMBK (Perbadanan Menteri Besar Kelantan).

KETIGA:

Pembayaran projek media atas nama GMC ini, berdasarkan ketetapan yang telah ditetapkan oleh GMC sebagai syarikat yang menghantar Proposal projek, bukannya peruntukan yang hendak diberi oleh pihak kerajaan Kelantan atau PAS kepada GMC. Dengan kata lain, peruntukan itu diberikan oleh kerajaan kepada GMC berdasarkan ketetapan yang termaktub dalam Proposal, bukannya bayaran itu diberikan tanpa proposal oleh kerajan kepada GMC.

Justeru, dakwaan Syed Azidi bahawa beliau diberikan peruntukan 4 juta itu adalah meragukan. Terlebih meragukan, apabila pemberian itu didakwa untuk menjatuhkan Pak Lah.

KEEMPAT:

Menjatuhkan Pak Lah dalam PRU yang lepas, banyak datang dari pihak dalaman UMNO sendiri. Diketahui umum, bagaimana Tun Dr Mahathir sendiri menyerang Pak Lah dengan begitu kuat, menyebabkan pihak PAS, PKR dan DAP mengambil kesempatan untuk menjatuhkan Pak Lah.

Malahan, dikhabarkan juga bahawa semasa PRU 2008 sedang berlaku, ada pimpinan UMNO dari Kem Tun Dr Mahathir sanggup menghabiskan kewangan untuk mencadangkan beberapa individu tertentu agar bertanding bagi pecahkan undi BN di Parlimen Kepala Batas; Parlimen Pak Lah.

Sekadar ini maklumat yang didapati. Jika ada lagi, Insya Allah akan menyusul dalam entri akan datang..

sekian

Wallahu Alam

Al-Bakistani


- Sri Indah (B), Sg Buloh
2 Mei 2010 * 3:45 pagi





5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

GMC bukan hak milik PAS, atau Kerajaan Kelantan. Ia Satu syarikat yang ditubuhkan atas inisiatif peribadi Syed Azidi. Dikhabarkan, saham Isteri Syed Azidi dalam syarikat tersebut sebanyak 51 %.

kenapa ada perkataan "dikhabarkan" plak.bagi la bukti.setakat main khabar khabar macam tu,tak payah ler...

Zanie berkata...

Alhamdulillah..sekarang baru jelas duduk perkara...semoga Allah melindungi perjuangan kita...amin!

Tanpa Nama berkata...

1.Hangpa tenguk!ustaz dunia ni nak tegakkan benang yang basah!!
2.penulisan penuh dengan persepsi!penuh dengan fitnah!
3.Dia ingat semua orang tak dak akai kot!yang percaya cakap dia!hanya kaum sejenis dengan dia!
4.memang dok nanti dia tulis mengenai perkara ni!kemudian banding dengan penulisan kickdefella!tulang besi!memang sah!!DIA NI!USTAZ DUNIA!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Nie bukan ustaz, belom start lagi daa...ini pon jenis orang ngaji agama kemudian jual agama demi kepentingan politik atau kuasa..jenis nie gak yang lebih banyak mengkapirkan orang islam dari meingislamkan orang kapir.

Tanpa Nama berkata...

TAK USAH HAIRAN DENGAN PENDIRIAN SERTA PERIBADI SELURUH UMAT PAS SEMUANYA SAMPAH,KOTOR, JIJIK SERTA PENUH KEROSAKAN SERTA PENIPUAN.IANYA BERMULA DARI PEMIMPIN JANGGUT SERABAI DAN SERBAN SEBESAR BAKUL SAYUR HINGGALAH KEPADA HAMBA RAKYAT PAS YANG MEMAKAI SELIPAR HIKMAT SEMUANYA ROSAK AKHLAK DAN RENDAH BUDI BAHASA....TIDAK TAHU MENGENANG BUDI,DANGKAL SERTA TIDAK TAHU BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR DENGAN APA YANG ADA....GOLONGAN INILAH PEROSAK ISLAM SEBENAR DERTA PEMECAH UMMAH YANG PALING BERBAHAYA DAN LICIK...PERCAYALAH DI DALAM HATI SEMUA KAUM PAS PENUH KEKOTORAN DAN RIAK YANG MAHA TEBAL,TIDAK BOLEH DITEGUR DAN DISANGGAH SERTA SENTIASA BERANGGAPAN DIALAH YANG PALING ALIM DAN SEMPURNA BERBANDING MAKHLUK LAIN DI MUKA BUMI INI.....PERCAYALAH...PERCAYAL DAN PERHATIKAN PERIBADI UMMAT MEREKA INI....KAJI DAN FIKIR.KAJI DAN FIKIR,KAJI DAN FIKIR,KAJI DAN FIKIR,KAJI DAN FIKIR,KAJI DAN FIKIR BERTAPA DANGKAL DAN SOMBONGNYA SEKLURUH UMMAH PAS.