Jumaat, 29 April 2011

JATUHKAN HUKUMAN QAZAF KEPADA ESKAY

Dalam sumpah Eskay di masjid Amru bin Al-As, Bandar Baru Sentul siang tadi, dengan terang-terang dia menyebut nama Anwar Ibrahim adalah orang yang berada dalam video seks yang tersebar sebelum ini.

Dengan ini, menjadi kewajipan bagi pihak mahkamah syariah bahawa mengambil tindakan hukuman qazaf terhadap Eskay. Sekiranya beliau tidak berjaya mendatangkan empat orang saksi, maka hendaklah dikenakan hukuman sebat sebanyak 80 kali rotan.

Firman Allah;

وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

Maksudnya;
“Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik”

[An-Nur : 4]

Adapun sumpah yang dilafazkannya itu, ia tidak boleh menjadi bukti dalam menjatuhkan hukuman terhadap tertuduh (anwar Ibrahim). Juga dengan sumpah itu, tidak menyebabkan Eskay terlepas dari hukuman Qazaf. 

Sekian


4 ulasan:

Black berkata...

Hang confuse ka..aku yg confuse..

Surah An-Nur : 4 ; “Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi,..."

..wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina)... Amoi tu bukan part-time prost ka????

Hang nak bela pun...berpada-pada la.. PKR punya pasai..PAS pun dah jadi bengong....

Tanpa Nama berkata...

punya bengong UMNO... dah la bodoh... tak leh diajar pula...

dalam quran kata haram makan daging babi... mungkin UMNO kata halal buat sup babi kot... sbb dalam quran tak sebut sup babi...

dasar bodoh tak leh diajar...

Tanpa Nama berkata...

UMNO yg babi

Tanpa Nama berkata...

dok dolak dalih je...sembang bab agama kena kat depa ... tang suruh bersumpah macam-macam hadis keluar bila kena batang hidung sendiri...itu tak boleh..ini tak boleh...semua pandai-pandai belako.. kalau betul2 ikhlas dan bersih...senang dan mudah je...sama-sama bersumpah depan kaabah..jangan dok sembang pasal hadis dan surah-surah yang kearah kepentingan sendiri....islam tak melarang pun kita bersumpah dan tidak juga menyuruh..ALLAH lebih mengetahui... padan la ngan yang dok ngekor tu...apa kata cari jalan tengah...