Selasa, 24 Mac 2009

APABILA “ANAK UBAI” CERAMAH AGAMA

APABILA “ANAK UBAI” CERAMAH AGAMA

Utusan Meroyan melaporkan;

“KUALA LUMPUR 24 Mac — Orang Melayu perlu kembali kepada ajaran Islam dan tidak terjebak kepada budaya fitnah memfitnah yang semakin menghimpit perpaduan kaum itu sejak akhir-akhir ini, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Najib yang juga Timbalan Presiden Umno berkata sebaliknya orang Melayu perlu menjalani proses muhasabah dan introspeksi untuk kembali ke pangkal jalan dengan bersatupadu
[1]

KOMEN:

Najib kata, orang melayu kena kembali kepada Islam. terkejut biawak kepada sesiapa yang mendengarnya. Sejak bila barua ni pandai cakap Islam pula ni???

Masa PRK Pangkalan Pasir dulu, barua ni kata, masa mengundi tidak ada unsur dosa dan pahala. Cakap macam tu, bermakna, menafikan islam dalam sudut politik.

Hari ini pula, dia cakap, kena kembali kepada Islam.. bagusla tu.. dah bertaubat kot???.

Tapi kan, Kalau kembali kepada Islam, kena keluar UMNO dan pakat-pakat masuk PAS. Kalau duduk dalam UMNO, pastu cakap kena kembali kepada Islam. itu bukan seruan yang ikhlas, tapi seruan hipokrit ala anak lelaki ubai bin salul.

Kalau UMNO cakap Islam, sama seperti orang minum arak dalam gelas arcopal. Macam daging babi dalam tin sardin. Lepas tu, dibubuh lebel ”halal” pula. Itulah perumpamaan najib yang UMNO bercakap Islam.

Sebenarnya, semua itu tak pelik.. sebab Abdullah bin Ubai bin Salul dahulu, dalam saf solat jemaah betul-betul dibelakang Nabi SAW.

Sekian

P/s : hilang sudah “Islam Hadhari”, “islam Awang liku” semakin hampir menjengah

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
25 mac 2009 * 1:34 pagi





[1]http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0324&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_28.htm

Tiada ulasan: