Khamis, 8 Oktober 2009

PARTI UMNO, BUKAN SEKADAR LAWAN ISLAM..

PARTI UMNO, BUKAN SEKADAR LAWAN ISLAM..

Sudah dijangka, tindakan Abdul Azeez, Putera UMNO yang mendakwa dirinya dipukul merupakan satu provokasi bagi menimbulkan kemarahan pemuda-pemuda UMNO terhadap PAS. Waimma tiada bukti, malah dipenuhi dengan seribu satu keraguan disebalik dakwaan tersebut, ternyata provokasi bodoh itu termakan oleh pemuda-pemuda UMNO.

Keadaan ini, menyebabkan lahir kemarahan dari kalangan pemuda UMNO, seterusnya mereka bangkit melakukan tindakan bodoh, dengan membelasah sehingga sanggup menetak pemuda PAS pada awal pagi tadi.

Tindakan tersebut menggambarkan betapa UMNO adalah sebuah parti, bukan sekadar melawan Islam, bahkan bertindak sepertimana musuh-musuh islam melawan umat Islam di awal dakwah nabi SAW terdahulu.

Jika di zaman Nabi, kita dapati ada tokoh-tokoh jahat bernama Uqbah bin Abi Mu’it, Umayyah bin Khalaf, Abu Jahal dan sebagainya; yang bertindak menyeksa para sahabat yang beriman dengan Allah, seperti Bilal bin Rabah, Ammar bin yasir, Sumayyah binti Al-Khayyat dan seterusnya. Makanya, di zaman kini – terutama di Malaysia – terdapat pemuda-pemuda yang tidak mempunyai akal fikiran yang waras dalam bertindak untuk melawan PAS dalam pilihanraya.

Dalam pilihanraya, kaedah berkempen dengan segala kebijaksanaan dan kepakaran masing-masing dalam mengemukakan hujjah perlu diguna pakai, tetapi UMNO yang tidak mempunyai akal fikiran; mereka tidak mampu mengemukakan hujjah, malahan kebijaksanaan mereka sudah hilang, menyebabkan mereka terpaksa menggunakan kekerasan dalam melawan PAS dalam sesuatu pilihanraya.

Ini diumpamakan seperti kita melihat perdebatan antara dua pihak; satu pihak mengemukakan hujjah-hujjah yang mantap, sedangkan satu pihak lagi tidak mempunyai hujjah, malahan segala hujjah-hujjah yang dikemukakan berjaya dimatikan dengan jayanya. Ekoran tidak berjaya menjawab dan membalas hujjah, maka kedengaran pula ayat-ayat yang tidak bertamadun terpancul dari mulut mereka, seperti dia berkata, ”Jom kita lawan kan luar” dan sebagainya.

Mungkin kita masih tidak lupa keadaan yang berlaku dalam Sidang DUN di terengganu dalam tahun-tahun yang lepas; iaitu Ahmad Said yang ketika itu belum lagi menjadi Menteri Besar pernah menyumpah seranah kepada YB Wahid Endut ketika berbahas tentang isu runtuhan masjid di Kampung Kijal. Bukan sekadar sumpah seranah, malah terpancul ucapan ajak ’bergocoh’ diluar dewan, lantaran kebodohan tidak dapat menjawab hujjah-hujjah bernas yang dikemukakan oleh YB Wahid Endut ketika itu.

Sudah menjadi lumrah bagi manusia yang tidak mempunyai hujjah, apabila mereka tidak dapat mengemukakan hujjah, tindakan ajak bergaduh, maki hamun menjadi mainan mulutnya. Walhal, Islam mengajar konsep berhujjah dalam menyatakan sesuatu pendapat dan pendirian.

Justeru, dengan tindakan ganas yang dilakukan oleh UMNO terhadap pemuda PAS pada pagi ini, menggambarkan parti tersebut, bukan sekadar parti yang melawan islam, malah parti tersebut ternyata adalah sebuah parti samseng, yang sama sekali tidak mempunyai tamadun dalam bertindak.

Sekian

Wallahu ’Alam


baca sama;





- Sri Indah (B), Sg Buloh
8 oktober 2009 * 5:02 petang







3 ulasan:

Unknown berkata...

UMNO KAFIR, UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR, UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,UMNO KAFIR,....ya ALLAH belalah kami, bantulah kami...ALLAHUAKBAR

wan

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, berilah hidayah kepada UMNO yang zalim tu..
jangan kau biarkan mereka terus tersesat dalam kesesatan yang mereka sendiri adakan...
bukakan hijab supaya mereka mudah memahami islam...
Ampunilah dosa-dosa kami seandainya dosa kami ini yang menyebabkan mereka tidak dapat menerima cahaya kebenaran...
Amiin yaa rabbalaa'lamiin..

ALLAHUAKBAR!!!

joostspring berkata...

YA Allah..kepada mu ku mohon supaya diturunkan bala petaka kpd org2 yg menyebarkan fitnah yg boleh menyebabkan pertumpahan darah sesama islam terutama kepada org islam yg jenis munafik yang meggunakan serban dan jubah sbg tiket tuk melakukan fitnah..Amin