Isnin, 2 Februari 2009

HANCUR PALESTINE BARU NAK FATWA HARAM

HANCUR PALESTINE BARU NAK FATWA HARAM

Utusan Malaysia hari ini melaporkan;

”JAKARTA 2 Feb. - Ulama Indonesia hari ini mahu pertubuhan antarabangsa seperti Kelab Rotari dan Kelab Lions diharamkan atas dakwaan ia adalah sebahagian daripada konspirasi Zionis”

KOMEN:

Kelab Lions ni, ditubuhkan oleh seorang peguam muda bernama Mulfin John pada tahun 1915M di Bandar Saint Antonio, Texas, Amerika Syarikat.

Selepas penubuhannya, kelab ini mengadakan kongresnya yang pertama, dengan dihadiri 22 orang yahudi Freemason.

Kelab ini bermatlamat untuk bercampur antara bangsa yahudi dengan bangsa lain; kononnya bangsa yahudi ini bangsa kasih sayang. Sebenarnya, mereka nak masuk Negara umat Islam, nak ambil maklumat untuk disimpan, disamping dapat mengukuhkan ekonomi mereka melalui Negara-negara umat Islam.

Kelab Lions ini pula, salah satu daripada gerakan Freemason dalam usaha hendak menyerang umat Islam di dunia, lebih-lebih lagi di Palestine.

Kelab Rotary pula ditubuhkan pada antara tahun 1903M-1908M di Wilayah Illionis, Chicago, Amerika Syarikat. Ditubuhkan hasil dari seruan pemimpin Yahudi yang bernama Theodore hertzal; yang dia adalah salah seorang ahli Freemason.

Dibimbangi gerakan ini diketahui ramai sebagai gerakan Freemason, maka pada peringkat awalnya, ahli mereka hanya terdiri dari anggota Freemason sahaja.

Pada tahun 1912M, kelab rotary ini mula membuka penyertaannya kepada masyarakat luar sehingga ketika itu berjaya menarik seramai 5000 orang penyertaan di Britain, Canada dan Irlanda.

Mengikut maklumat, pada tahun 1998M, keahliah gerakan Freemason sudah bertambah sehingga menjangkau lebih 22 juta orang. Mungkin sekarang lebih ramai lagi. sebab, gerakan mereka telah menembusi dunia Islam.

Kelab ini bertujuan untuk menyebar luaskan fikrah freemason, juga mengintip segala maklumat di seluruh dunia, terutama maklumat berkenaan serangan terhadap Israel.

Cara mereka bergerak, berjaya mengelabui mata, ini kerana, antara bentuk pergerakan mereka adalah seperti menyediakan peluang pekerjaan, mengadakan konsert amal atas nama khidmat social dan menanam semangat persahabatan, kerjasama dan cinta keamaan.

Mereka diterima ramai, hatta dari kalangan umat Islam sendiri kerana antara sebab mereka mempunyai bantuan kewangan dan kabel yang kuat. mereka bersatu dalam mengukuhkan perancangan mereka.

Umat Islam pula berjaya menerima mereka kerana, orang islam yang berkuasa sendiri tidak berjaya menyediakan bantuan yang kukuh kepada umat Islam yang memerlukan, bahkan kalau wujud pun, seperti pusat zakat dan sebagainya, ianya tidak lebih sekadar retorik untuk menampakkan kehebatan dari sudut angka.

Pusat zakat seperti contoh, kepentingan yang diusahakan hanya “mesra pelanggan”, tapi “mesra asnaf” tidak ditekankan sangat. Kalau nak usahakan pun, macam tak serius sahaja..

Malangnya umat Islam di dunia Islam kini…..

Kembali cerita kita balik…

Yang pastinya, kedua-dua gerakan ini; Kelab Rotary dan Kelab Lions ini adalah gerakan yahudi Freemason untuk merosakan umat Islam..

Susah faham…???

Cara mudah nak faham, macam pergerakan Putera dan Puteri UMNO, dengan kerjasama Pemuda UMNO dalam menarik pengaruh politik… lebih kurang macam tu la …..

Ulama di Indonesia ini didapati mempunyai pendedahan ilmu lebih jauh dari ulama di Malaysia. Pun begitu, baru sekarang mereka hendak fatwakan keterlibatan dengan dua kelab ini adalah haram.

Ulama Malaysia nak haramkan??? Entah lah... ramai dari kalangan mereka ini, bukan nak jaga Islam, tapi nak jaga orang-orang besar tertentu... itu pasal lembab tahap gaban tu.....

biar hancur dulu umat Islam di Palestine. Biar lingkup dulu negara palestine. Biar mati beribu-ribu dulu umat islam di Palestine, baru ulama-ulama ni nak ”bangun tidur”....

maklumlah, ramai ulama sekarang bukan sebut palestine, tapi ”Fulus tin”

sekian

p/s : kalau nak bagi derma Palestine, kena berhati-hati sikit. Dibimbangi derma itu disalurkan melalui puak-puak “UMNO Palestine” (sebenarnya : fulus tin); mahmoud Abbas. Derma palestine melalui TV (macam iklan kutip derma oleh big mama), melalui tabung-tabung derma di pondok-pondok Tol tu, jangan dipercayai sangat. Kalau nak bagi derma, pastikan derma itu diberikan kepada pengutip yang menghantarnya ke tangan Hamas.

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com




- Sri indah (B), Sg Buloh
3 Januari 2009 * 8:01pagi









Tiada ulasan: