Sabtu, 12 September 2009

MAKAN MALAM BERSAMA USTAZ HARUN TAIB


MAKAN MALAM BERSAMA USTAZ HARUN TAIB

Hampir 6 bulan tidak berhubung, minggu lepas Ustaz Harun Taib menghubungiku; ajak bertemu untuk berbual-bual. Dirasakan malu juga ada, kerana guruku yang menghubungiku, yang sepatutnya murid yang menghubungi guru.

Pertemuan dijadualkan di Restoran Raushah, Ampang. Aku ke sana bersama Eddieputra, sedangkan Ustaz Harun bersama dengan anaknya, Ustaz Hamdi.

Seperti biasa, makanan pilihanku adalah Syaystauq bersama air Barbikan (sejenis minuman dari Lubnan), sedangkan Ustaz Harun, ustaz Hamdi dan Eddieputra memilih Mandi Laham (tidak ada kaitan langsung dengan Bait Al-laham).

Sambil makan, banyak perkara dan tajuk kami perbualkan, termasuk cara dan kaedah Ustaz Harun taib mengendalikan TDM, iaitu sebuah GLC kerajaan Negeri terengganu semasa PAS memerintah di Terengganu dari tahun 1999 hingga 2004 sehingga mencapai keuntungan yang terlalu tinggi; sehingga kerajaan negeri ketika itu mampu untuk meletakkan pengharapan untuk membina lebuhraya Pantai Timur yang ketika itu dihentikan projeknya oleh Kerajaan Pusat.

Yang lebih menarik, kami berbual tentang isu politik terengganu yang kini sedang diperkatakan kebanyakkan pemerhati politik dalam negara.

Tidak diketahui, apa masa depan politik terengganu dalam jangka masa ini. Pun begitu, sedikit sebanyak apa yang kami bualkan dengan ustaz Harun pada malam ini, memberikan kamu satu gambaran rambang tentang politik di terengganu.

Kita tunggu dan lihat.

Sekian

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com





- Sri Indah (B), Sg Buloh
13 september 2009 * 2:34 pagi

Tiada ulasan: