Selasa, 18 Mei 2010

ISU : DEWAN PENYOKONG, SELCAT PASIR DAN ISU PERISIKAN

bersahaja, amat layan untuk Timbalan Presiden PAS untuk sessi akan datang

Perkembangan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang akan menjadi sayap parti itu tidak lama lagi akan diteliti terlebih dahulu sebelum ahli-ahlinya diberikan keanggotaan penuh.

"Kita baru bermula dengan apa yang ada pada hari ini. Kita akan tengok keperluan kita pada masa akan depan dan parti akan memikirkan tentang apa yang berlaku pada masa depan.

"Jadi Ketua Pemuda Gerakan (Kedah) perlu sabarlah. Kalau dia nak pun, dia perlu masuk Dewan Himpunan dulu bersama kita, barulah dia boleh bercakap apa yang akan berlaku pada masa depan," kata Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub dalam satu sidang media hari ini. (baca lagi, sila klik)

Kerana kisah Umar bin Abdul Aziz, penyebab beliau terlibat dalam dunia politik

Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) akan mengadakan pendengaran awam terhadap tuduhan penyelewengan dalam anak syarikat kerajaan Selangor, Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB), yang mengendalikan perlombongan pasir di negeri itu.

Keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) Isnin lalu.(baca lagi, sila klik)

sempoi, tapi berani

Polis merakamkan kenyataan wartawan akhbar web PAS Harakahdaily ekoran laporannya berhubung pembabitan agen Israel dalam pasukan polis, seperti didakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dzulfikar Mashoor atau nama sebenarnya Zainurfaqar Yaacob dipanggil membantu siasatan ekoran laporannya berjudul 'Asiasoft: Ujian genting bagi Hishammuddin' pada 10 April di laman web parti Islam itu.

Sehingga kini, laporan tersebut masih dimuatkan di Harakahdaily.

Kenyataan Zainurfaqar dirakamkan oleh seorang pegawai berpangkat DSP daripada Jabatan Jenayah Komersial Bukit Aman kira-kira dua jam bermula pada jam 8.10 malam tadi.

Beliau turut ditemani dua peguam Puspawati Rosman dan Murnie Hidayah Anuar ketika sesi tersebut. (baca lagi, sila klik)


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam ..

baguslah pas pun ada kesedaran tentang keselamatan negara dan takut dgn agen israel dlm polis. tapi jgn pulak pas lupa agen singapore plak dlm dap ... nanti secara tak langsong pas dah jadi agen kpd israel ....

lu pikirlah sendiri ....

Tanpa Nama berkata...

Ingatan pada salehudin

salehudin naik motor jgn tak pakai topi keledar .... nanti semua pengikut bawahan Pas jadikan model ikutan ....

dah jatuh atau kena kejor dek polis kemudian dlm episod kejor mengejor tu dia jatuh plak dlm longkang dia salahkan polis plak ...

teman nak tengok orang PAS dan DAP yg nak kondem saja polis ni bila kesusahan, dia cari polis tak ?????