Ahad, 24 Julai 2011

POLIS MALAYSIA PENIPU !!!


Semasa himpunan bersih masih berlaku, aku dimaklumkan bahawa mat sabu ditangkap. Padaku, itu berita biasa, kerana beliau salah seorang yang mengapalai himpunan aman tersebut. Kalau polis boleh tangkap demonstran bawahan, inikan pula pimpinan demonstran.

Tetapi, aku tidak tahu pula sehingga mat sabu dilanggar proton waja. Cumanya, selepas itu, terbaca dalam beberapa laman blog dan web yang menyatakan perkara tersebut.
Satu hari, semasa aku sedang menyampaikan satu syarahan di Jalan kebun, aku dihubungi Mat Sabu. Beliau minta aku hadir berjumpa dengan beliau di rumah. Selesai menunaikan solat isyak, aku terus menuju ke rumah beliau di Shah alam.

Aku agak terkejut, apabila dapati Mat Sabu terbaring. Jangka awalku, kecedaraan mat sabu itu tidaklah serius sangat. Rupa-rupanya agak parah sehingga tidak boleh berjalan. Beliau bergerak pun, samada dipimpin, bertongkat ataupun dengan berkerusi.roda.

***

Tiga hari kemudian, aku berjumpa dengan Hisyamuddin Rais di port biasa kami. Di sana, Hisyam maklumkan kepadaku bahawa Mat sabu akan lakukan pembedahan untuk.masukkan skrew pada kaki beliau.

Dalam perjalanan pulang, aku telefon Mat Sabu dan bertanyakan hal itu. Mat.Sabu membenarkan berita itu dan menyatakan bahawa pembedahan itu berlaku pada hari jumaat.
Semasa pembedahan berlaku, aku di kelantan. Setelah pulang, aku menziarahi Mat Sabu di hospital KPJ di shah Alam. Ternyata, Mat Sabu masih tidak boleh berjalan, kecuali.berkerusi roda dan bertongkat sahaja.

Sehari dua ini, puak-puak UMNO dan pihak polis menyebut bahawa Mat Sabu hanya berlakun. Mendengar dan membaca berita sebegini, menyebabkan semakin benci aku kepada UMNO dan pihak polis kerana sanggup menipu dengan jua sekalipun, waima ia sudah terbukti sepertimana terbuktinya siang dan malam.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.kawan baik hishamuddin rupanya hang
ni!!
2.kawan jenis apa hang ni!!kawan membawa rebah!!sepatutnya hang dakwahkan hishamudin tu sikit!!nampak benar jahil agama!!
3.dia dok bangga makan dikedai cina!!hidup liberal!!bulan puasa!!musafir kat bali!!islam pe kejadah gitu!!
4.ustaz apa hang nii!!nak dakwahkan hishamuddin pun hang tak upaya!!!apatah lagi nak dakwahkan guan eng dan kalpal singh!!

Tanpa Nama berkata...

sambung....

1.mat sabu pun pelakon hebat jugak!!tahun 1998!!anuarla peliwat!!
2.sekarang!!anuarla segalanya!!perangaipun dah nak jadi macam anuar!!
3.manusia apa macam ni oii!!hipokrit!!munafik!!
4.BALA Allah la tuu!!!

Tanpa Nama berkata...

Kah! Kah! Kah! Kamcheng dgn Mamat Tukar Tiub yg hidup bertemankan anjing...Kah!Kah!Kah! Ustaz poyo yg tak kenal siapa sebenarnya dajjal bangsa...
Butuh hang!!! Bangsat!!!