Sabtu, 29 Januari 2011

PESAN MAT SABU



9 ulasan:

Muhammad Syahmi Sabidin berkata...

Pecah perut gelak...

Tanpa Nama berkata...

1.mat sabu!mahfuz!!tak dak tokoh lain yang cerdik sikit kee!!yang pandai sikit dalam bidang agama!!
2.dr harun din ka!!

tungkaran hati.blogspot berkata...

Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

Tanpa Nama berkata...

1.hang tolong habaq kat mas sabu sat!!bagi balik la duit derma tabung memali pada anak bini yang terlibat!!
2.dok makan duit haram buat apa!!lebih baik pi minta sedekah dari dok songlap duit derma!!
3.dulu slogan mat saabu ialah:satu karong untuk aku!dua karong untuk tabung pas!
4.ingatkan fitnah,bila baca buku kes tabung memali!!betui rupanya!!mat sabu!!hang tobatlah no!!semua cerita ada pada hang!khalwatlah!songlap duit dermalah!!
5.pakat-pakat dah tak mau dah!!penglipurlara!!!!kecuali puak-puak yang berkelulusan macam mat bakistani ni!!

Tanpa Nama berkata...

Islam itu memang adil selama-lamanya .Yang tak adil tu PAS yang sering menodai Islam . Harap semua faham lah. Tak mau cakap banyak.

Tanpa Nama berkata...

pas nak berjuang apanya...??
sibuk konon konon berada dalam pakatan sebab memperjuangkan keadilan untuk semua orang.

padahal kes memali kenapa tak berjuang pun.tu kan ahli sendiri?
perjuangkan keadilan untuk semua taik kucing.tabung derma mangsa memali pun tak settle kan lagi.

belum masuk kohilal lagi.

Tanpa Nama berkata...

BETUI KATA ANON 23.42, TENGOK MUKA MAT SABU N MAHFUS, RASA NAK TERGELAK SANGAT2 DAN RASA MACAM PAS BODO SANGAT2.
HANGPA TAU TAK, DEPA NI TAK UBAH MACAM BADUT SARKAS YANG MELALAK TAK TENTU ARAH.
PI DFENGAR DEPA BERCERAMAH, RASA MACAM TENGOK WAYANG KULIT WAK DOGO

Tanpa Nama berkata...

http://msomelayu.blogspot.com/2011/01/dikir-politik.html

Abdul Hadi Kena Semak Diri Sendiri

KEKALAHAN Pas dalam pilihan raya kecil Dun di Tenang sekali lagi memberi ilham yang sama kepada Presidennya, Abdul Hadi Awang untuk berkomenter 'bernasab nasib' di samping membuang kahak lama yang berlendir di tengkuk. Katanya Pas akan merangka strategi berkesan dalam pilihan raya akan datang bagi menjamin ketelusan pilihan raya.

Dalam pada itu Hadi juga sekali lagi mendakwa kekalahan itu kerana berlakunya pilihan raya yang tidak adil dan berat sebelah.

Itulah sebaik ulasan dan untuk melindungi rasa kecewa dan kebodohan sendiri presiden Pas berkenaan. Alasan klise itu juga sebagai menjustifikasikan keadaan untuk tidak menampakkan Pas terus berladum dalam kebebablan pak pandir.

Saya rasa kenyataan dan azam begini sudah lama dilakukan Pas. Dan Hadi sendiri sudah bergantang gantang membuat kenyataan persis itu, tetapi hasilnya tidak ada apa-apa. Pas tetap menempuh pilihan raya tanpa berkesan. Pas tetap bermain atas padang tidak sama. Pas kena tipu hidup-hidup. Kenyataan Hadi setiap kali berlaku pilihan raya samalah dengan suara pahat sumbing yang akan berbunyi selepas rumah siap. Komenter 'nasab nasib' Hadi nilainya tidak lebih dari itu.

Ironisnya kalau Pas menang istilah berat sebelah, tanah tidak rata, tidak akan timbul. Tetapi apabila Pas kalah maka bergemalah istilah dan hukum berkenaan. Sebelum ini bukan Pas tidak menang, menang. Di Bukit Gantang, Kuala Terangganu, Manik Urai...Pas memang namun di sini tidak tidak pula ada alasan dan istilah itu dikeluarkan Hadi itu.

Selalu cakap Hadi stretoip tidak berubah irama dan lagunya. Tenguklah setiap kali dia menjawab pertanyaan wartawan satu word yang tidak pernah ditinggalkan ialah perkataan "kolektif". Misalnya kalau wartawan tanya apakah Pas sudah membuat keptusan bla... bla, Hadi akalain?

Tanpa Nama berkata...

bila PAih menang tak dak pulak timbui berat sebelah pulak no ....nak muntah aku tengok gelagat depa ni ...