Isnin, 29 Disember 2008

HINA NABI – HINA HUDUD

HINA NABI – HINA HUDUD

Debat antara Husam dan Khairi Jamaluddin, menyebabkan Isu Hudud dipanaskan balik. Mana kedengaran ulasan-ulasan dari pihak tertentu yang memandang sinis kepada Hudud, malah menjadikannya sebagai alat untuk menjatuhkan karisma politik Husam Musa dan mahu memecah belahkan kesatuan PAS dan DAP dalam Pakatan rakyat.

Bukankan tindakan sebegitu merupakan bermain-main dengan hukum Allah??? apabila bermain-main dengan hukum Allah, bukankah itu adalah pentanda hukum Allah dihina????

Tidak sampai seminggu, satu Malaysia bising pasal hina Nabi melalui satu blog yang tidak diketahui pengendalinya yang sebenar. Persoalannya, mengapa hudud dihina tidak dibising-bisingkan, tapi hina nabi dibising-bisingkan???

Yang lebih pelik lagi, tahu-tahu, Adibah Ahmad yang didakwa penulis blog tersebut telah berjumpa dengan Menteri Penerangan…

Yang peliknya, bukankah sebelum ini Wan Nor Azlin, seorang perlakon mendakwa bahawa dia nak berjumpa dengan Menteri berkenaan pun terpaksa membuat temujanji sejak bulan april lagi?? tapi yang peliknya, Adibah Ahmad yang didakwa pengendali blog yang hina nabi itu boleh berjumpa dengan menteri berkenaan dalam masa sehari sahaja????

Siapa itu Adibah, Sehingga begitu senang jer berjumpa dengan pak menteri????Tak pelik ker????

Ke isu ini ada kaitan dengan akta blog yang nak dibentang tak lama lagi?????

Ntah la.....

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com




- Sri Indah (B), Sg Buloh
29 Disember 2008 * 5:55 petang.

Tiada ulasan: