Khamis, 5 Februari 2009

GEMBIRA BUKAN MENANG, SEDIH BUKAN KALAH…

GEMBIRA BUKAN MENANG, SEDIH BUKAN KALAH…

Apabila sultan perak mengarahkan Ir Nizar meletakkan jawatannya sebagai Menteri Besar, maka bergembiralah UMNO/BN dan sekutu bersama “kutu-kutunya”.

Di Selangor, ada pemuda UMNO (baca : melayu harbi) yang bakar merecun merayakan kegembiraan yang dianggap gilang gemilang itu.

Kesedihan menyelubungi penyokong dan pendokong Pakatan rakyat; sama ada dari PAS, mahupun PKR dan DAP. Sedih bercampur marah dengan kejahatan Najib si lembaga botak; pengebom berani mati, yang kini perompak dari pintu belakang.

Ir Nizar pun hantar surat kepada pihak sultan, maklumkan bahawa dari sudut undang-undang, arahan sultan itu tidak bertepatan dengan perlembagaan negeri perak. Kerana, MB hanya boleh meletakkan jawatan kerana tiga perkara; (a) bubar DUN dengan perkenan sultan; (b) MB suka rela letak jawatan; (c) undi tidak percaya terhadap MB dalam sidang DUN.

Bermakna, arahan tersebut tidak semestinya ditaati. Kalau Ir Nizar dianggap menderhaka, bagaimana pula arahan yang dibuat tidak berasaskan kepada undang-undang yang diluluskan sendiri????

Bermakna, ada yang menderhaka disebalik yang diderhakai.. ke bagaimana??
Parti Melayu Harbi dan ”kutu-kutunya” sedang bermain isu; perang massa demi mempengaruhi minda rakyat. Mungkin dorang rasa, rakyat bodoh kot???

Tak per.. game sudah bermula. Ketika game sedang dimainkan, Kuli dan Mahathir cakap, Parti Melayu harbi buat kerja bodoh. Ada ke patut, dia tuduh orang itu rasuah, pastu dia ambil orang rasuah tu pula.

Bagus la tu.. UMNO parti rasuah diketahui ramai. Kini, ia adalah parti yang mempertahankan orang rasuah yang dia sendiri dakwa.

Rasuah dan UMNO semakin sinonim. Sebut UMNO, nampak rasuah. Sebut rasuah, nampak UMNO. Maklumlah, parti harbi kan???

Tok guru pernah sebut;

”kalau orang nak bagi nampak dadah itu jijik, orang sebut NAJIS DADAH. Hari ini, Hambo nak bagi nampak rasuah tu jijik, hamba sebut TAHI RASUAH.. bermakna, kalau beli kereta dengan duit rasuah, KERETA TAHI. Kalau beli rumah dengan duit rasuah, RUMAH TAHI. Kalau menang pilihanraya dengan rasuah, YB TAHI”

Hari ini kita dapat tahu satu lagi jenis TAHI; iaitu UMNO TAHI yang didokong oleh puak melayu yang sering terpalit dengan tahi-tahi yang merosakan agama dan bangsa melayu di Malaysia.

Game tetap diteruskan. Tapi, kena ingat, game belum over lagi. Najib mula senyum meleret, tapi dia lupa bahawa orang yang menangis adalah orang yang boleh senyum.

Hari ini dia dabik dada; dia kita ”kita menang mudah”, tapi dia lupa, apa yang dia lakukan itu dilihat oleh rakyat.

Nampaknya najib tidak serik dengan protes rakyat 18 mac 2008 baru-baru ini, dan kini dia sedang bermain “game NEGERI”, sedangkan rakyat mahu NEGARA ini di”game”kan oleh Pakatan rakyat.

Mungkin dia kurang minat filem hindi. Hero hindi selalunya kalah dulu, tapi akhirnya menang besar. Siap boleh kawin dengan heroin lagi.

Sejarah pun membuktikan macam tu. Nabi SAW pernah tidak menang dalam peperangan uhud. Tapi, walaupun tidak menang di medan uhud, moral nabi semakin menaik, ramai pula orang islam mula kenal Islam dan terima islam.

Akhirnya, bermula ketidak menangnya islam dalam peperangan uhud, menghasilkan kemenangan besar dengan menguasai Makkah, seterusnya menguasai dunia sehingga tahun 1924.

Yang nyatanya, Allah SWT berkata;

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا

Maksudnya;
“Sesungguhnya bersama kesusahan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesusahan ada kemudahan”

(Surah Alam Nasyrah : 5-6)

Kalau orang belajar ilmu bahasa arab; kalimah ”العسر” disebut sebagai Ma’rifah. Bermaksud, kesusahan itu hanya satu. Adapun kalimah “يسرا” disebut sebagai Nakirah. Bermaksud, kesenangan itu banyak.

Fahamnya, janji dari Allah. Biar kita susah sedikit demi mencapai kejayaan yang lebih besar. Biar kita pening menghadapi sebuah negeri, tapi hakikatnya kita sudah hampir menguasai sebuah negara.

Oleh itu, tunggu dan lihat, mungkin ada sesuatu yang lebih besar pasti akan berlaku; ianya dapat menggembirakan Pakatan Rakyat, dan menangiskan BN buat selama-lamanya.

Sekian

p/s : agama Islam rosak di Malaysia kerana UMNO. Bangsa melayu jadi bangsat kerana UMNO. Bangsa lain jadi jijik kerana UMNO. Oleh itu, walaupun apa pun terjadi, UMNO adalah parti jijik dan kotor. Ya !!! UMNO adalah jijik dan kotor !!!.

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
6 Febuari 2009 * 5:58 pagi.










2 ulasan:

typing-hard berkata...

bukan UMNO tahi
tapi,
PARTI TAHI

sebab parti yang amalkan rasuah

tikus nak baiki labu, tikus minta tolong dengan katak yang dok longkang

Tanpa Nama berkata...

bdr baru sg buloh....

najis dadah... tahi rasuah... kereta tahi... rumah tahi... yb tahi...

teringat karya penulisan allahyarham Shahnon Ahmad... -SHIT-