Ahad, 27 Jun 2010

KHALID IBRAHIM SENASIB UMAR ABDUL AZIZ?

[1]

Umar bin Abdul Aziz memerintah tidak lama. Sekadar dua tahun lebih sahaja.

Beliau mati diracun oleh golongan berkepentingan dalam kerajaan Umayyah. Puncanya, Umar bin Abdul Aziz sekat semua saluran penyelewengan yang melibatkan harta rakyat.

[2]

Orang yang mengkaji sistem ekonomi Umar bin Abdul Aziz, pasti akan mengakui kehebatan ekonomi beliau. Konsep ekonomi yang dilakukan oleh Umar bin Abdul Aziz menjadi contoh kepada syarikat-syarikat korporat yang berjaya.

Teorinya, syarikat korporat meniru konsep ekonomi Umar bin Abdul Aziz yang merupakan seorang ahli politik. bukannya, ahli politik meniru konsep ekonomi syarikat korporat.

Justeru, jika ada 15 MP PKR mendakwa bahawa Tan Sri Khalid menjadikan kerajaan Selangor macam syarikat korporat, maka itu yang sepatutnya. Kerana beliau menjaga amanah rakyat selangor.

Persoalannya, Apakah bentuk mengurus ekonomi kerajaan Selangor menggunakan cara politik? Rembat ker??

[3]

Dalam PKR, ada golongan yang mementingkan perut. Ada satu lagi, mereka tidak mementingkan perut, tetapi mementingkan kekuatan Parti.

PKR melantik Tan Sri Khalid menjadi MB Selangor, tetapi sebarang kemasukan ke dalam parti melalui kerajaan, tidak pernah diberikan oleh Tan Sri Khalid.

Tindakan Tan Sri Khalid itu betul, desakan individu-individu PKR yang mementingkan perut, dan parti PKR itu tidak betul.

Selangor ini hak rakyat selangor, bukan hak mana-mana Parti. Sama ada PAS, PKR, DAP atau sebagainya.

Kalau ada pimpinan PAS ambil dana kerajaan, lalu disalurkan kepada PAS atau individu PAS, maka itu adalah bangsat. Serupa juga PKR, DAP dan sebagainya.

Kalau parti tak ada duit, buatlah business. Masuklah tender secara terbuka, telus, tanpa menggunakan kabel dan bla..bla..

Kalau nak guna kabel juga, lebih baik masuk UMNO.

[4]

Apakah Tan Sri Khalid akan jatuh?

Dahulu, exco PAS nak jatuhkan Tan Sri Khalid, sehingga berlaku isu lembu yang tidak sepatutnya berlaku. Memang bangsat exco PAS itu.

Kini, sesama PKR pula bergolak. Azmin dilihat menyerang Tan Sri Khalid. Dia tidak serang secara terbuka, tetapi serang secara ‘saraf’.

Jika jatuh Tan Sri Khalid dari MB Selangor, maka Tan Sri Khalid adalah sama seperti Umar bin Abdul Aziz yang diracun oleh menteri-menteri dalam Khalifah Umayyah dahulu.

Wahai sebilangan pimpinan PKR yang tidak sedar diri. Selangor bukan milik PKR, tetapi ia milik rakyat selangor. Bangsat punya politik perut.

Sekian

P/S : makin meluat dengan cara politik orang melayu, sama ada PAS atau PKR. Lebih benci, cara politik UMNO. Memang betul dakwaan yang mengatakan bahawa, bangsa melayu tidak boleh buat perubahan dalam politik, sebab bangsa melayu bangsa bodoh dan mudah dibodohkan.

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah [b] Sg Buloh
28 Jun 2010 * 1:14 petang


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kau ni buta ke rabun

Tanpa Nama berkata...

syabas ustaz..pendapat yg berani (bukan ampu, sekadar motivasi)

reform!au islah!

SHANNARO berkata...

sape exco pas yg lu bangsatkan itu hai ostad wanji?!!!!

HaruBinBiru berkata...

Salam Ustaz Wan Ji dan rakan2,

Kalau cam ni, cam na Pakatan Rakyat nak memerintah Negara .... baru memerintah Negeri, dah berbunuh dan memijak hang aku ...

Betul seperti orang selalu kata:

Tidur sebantal Mimpi lain2