Isnin, 2 Ogos 2010

KISAH HAMPIR BENAR TENTANG KHIR TOYO

Sedang lori-lori berulang alik mengambil pasir, datang seorang wartawan untuk membuat liputan. Lalu, kelihatan seorang apek yang merupakan driver lori yang sedang mengambil pasir. Wartawan terbabit terus hampir kepadanya dan bertanya, "boleh kami mewawancara tuan tak?"

"boleh saja.." kata apek itu ringkas.

"baik.. Apa pandangan tuan tentang kecurian pasir di tapak ini?".

"mana ada curi ma... Saya beli sama satu tokey la.. Itu orang ada kuat sama Khir toyo sejak 10 tahun lagi maaa.. Tapi dahulu, sangat senang mahu ambik ini pasir. sekarang banyak susah mau ambik ini pasir ma..." ujar apek itu dalam bahasa melayu berloghat cina.

wawancara ini keluar dalam TV. di sebuah kedai makan di ibu kota, terdapat sebilangan orang-orang melayu yang sedang menonton.

"kau tengok, punya tak guna punya kerajaan pakatan rakyat kat selangor, sampai nak ambil pasir pun susah. Kerajaan BN dulu ok apa, senang apek tu nak cari makan" ujar Najib, ,merupakan salah seorang dari mereka yang tonton itu.

"bagus kepala otak ko.. Tu la bagusnya kerajaan pakatan rakyat. Dorang punya kawal kecurian pasir kat selangor, sampai apek yang beli pasir dari tokey yang rapat dengan Khir Toyo pun dah susah. Orang rapat tu, pencuri pasir la.. khir toyo tu perompak sebenarnya...." khalid membalas perkataan najib.

"oh yer ke,,,"

Semua yang tengok TV tu anggung-anggukkan kepala mereka, menandakan mereka baru faham.

Sekian

al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

- BBSB
2 Ogos 2010 * 11.15 malam

5 ulasan:

Apiq Putra berkata...

tak baca paper,berita lagi bagus.
hahaha

faizal berkata...

masalahnya..apek yg pro PR pulak yang senang curi pasir..ini yang dipertikaikan..mana ketelusan PR.

Tanpa Nama berkata...

bukankah wan ji pun salah satu yg mengangguk2kan kepala bila ada berita tentang 'mereka2-yg-wajar-diserang' itu berada di tv dan akhbar?

Tanpa Nama berkata...

luculah ustaz ni, perkara yg hampir benar pun nak hebah2?

inilah melayu, mulut rajin bercakap, kerja tarak. mcm bila buat kerja kahwin la. yg buat kerja adalah 10% drpd tenaga kerja yg datang, tp yg lain dok sembang2, mengarah2, komplain itu ini. pendek kata bercakap jelah kerjanya.

Tanpa Nama berkata...

ape lagi,tunjukkan la bukti.
setakat hearsay dari babi tak payah la