Isnin, 8 November 2010

UMNO TIDAK BOLEH PERCAYA

seorang kawan dari kedah telefon. Dia memaklumkan tentang beberapa perkara yang dia tidak puas hati tentang kejadian banjir yang menimpa di sana.

Dia menyatakan, Kerajaan Negeri Kedah terlalu baik, sehingga memberikan kepada UMNO menggunakan Stadium untuk membantu mangsa banjir, walhal Stadium di bawah kekuasaan kerajan negeri.

Jika difikirkan balik, sepatutnya UMNO patut berterima kasih dengan Kerajaan kedah pimpinan PAS, tetapi sebaliknya berlaku. Mereka hadir membantu mangsa banjir, adalah perkara yang wajar diberikan pujian, tetapi mereka melakukan penyelewengan fakta adalah perbuatan yang cukup menjijikkan, iaitu dengan menyatakan bahawa kerajaan negeri kedah tidak menunaikan tanggungjawab mereka dalam menyelesaikan masalah banjir rakyat kedah.

Kerajaan Negeri kedah telah menghabiskan jutaan ringgit untuk menyelesaikan masalah banjir di Kedah, tetapi sengaja UMNO membutakan mata mereka, dengan mendakwa bahawa kerajaan PAS itu seakan-akan tidak melakukan apa-apa tindak pun dalam menyelesaikan masalah banjir di kedah.

Memang UMNO ini sejenis parti bangsa yang mempunyai kebangsatan yang amat dahsyat. Sepatutnya, Parti ini tidak perlu dibantu langsung, kerana membantu mereka sama seperti membantu anjing yang tersepit. Semasa mereka susah, berbagai-bagai alasan dikemukakan untuk mendapatkan bantuan, tetapi setelah terlepas, kaki orang yang melepaskannya juga pula digigit.

sekian

Wallahu 'Alam


Al-Bakistani


- Sri Indah [b] Sg Buloh
9 November 2010 * 6:47 pagi

6 ulasan:

cerdik sikit berkata...

maknanya pas yg kurang cerdik spt biasa.
serupa juga apa yg berlaku di selangor especially di tempat aku di hulu langat,pelbagai bantuan secara konsisten di beri pada ork kampung yg "susah",mereka ini tidak tahu berterima kasih dan akan terus undi umno.
mereka tidak didik y=unutk berdirikari, sepatutnya beri bantuan sokongan spt bagi mesin erah air tebu/soya atau perah santan,suruh depa kerja senidiri.

bila praya nanti dumbno bagi lebih sikit,overright semua [emberian jkkk atau negeri.

smp berkata...

AMENO memang parti BANGSAT

mangsa banjir kubang rotan berkata...

Yang Pelik nya kenapa bangunan milik kerajaan negeri di gunakan sewenang2 nya untuk melancarkan propaganda menghentam kerajaan negeri sendiri,mereka cuma berhelah membantu mangsa banjir,yang jelas di stadium suka menanti itulah keluar kenyataan dri menteri BN yang mengatakan kerajaan negeri Kedah tidak peduli dengan apa yang berlaku,sedangkan petugas2 sukarela dari Pas,Unit Amal dan Agency negeri bertungkus lumus membantu.
memang dasar umno makhluk perosak ,isu banjir juga di jadikan modal untuk berpolitik.

Tanpa Nama berkata...

Pas memang bodoh...Specis senang terpedaya...Bangsa jenis bengong..nak buat guano...

pencatat berkata...

anjinggg...

Tanpa Nama berkata...

Nak bising apa woi..MB Kedah kan kamcheng dengan puak Umno..macam adik-beradik..Dalam pentadbiran dia pun, dia percaya lagi puak Umno dari Pas..

Beruk-beruk tu semua best-fren dia la..