Khamis, 2 Jun 2011

KENAPA UTUSAN TIDAK KEMPEN ORANG LAIN?

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebabnya Utusan tu Umno punye .... Harakah tu pas punye ...

Muhammad Hilmi b Mohd Hamdan berkata...

Ustaz, sebelum ni kita bergegar2 hemtam utusan malaysia sbgai penjilat UMNO, racist, kaki propaganda UMNO dll..Kita semangat laungkan boikot utusan.

Bila Utusan sebar fitnah kpd Anwar kita kata Utusan tipu.Kita hentam Utusan.

Bila Utusan besarkan pergaduhan mesyuarat cabang PKR, kita kata Utusan sengaja besarkan isu kecil.Kita hentam Utusan.

Bila Utusan war warkan kes wakil rakyat lompat, kita pun hentam Utusan.

Tapi bila Utusan cuba lagakan pemimpin PAS mlalui berita berbaur propaganda, Utusan cuba wujudkan persepsi ada blok2 dlm PAS, tiba2 ustaz terpengaruh dan hentam pemimpin PAS.

Apa semua ni ustaz?? hentam kumpulan "Ulama PAS" yg dijenamakan oleh Utusan?Ustaz percayakan propaganda UTUSAn ke apa?

dulu hentam Utusan, skrng berjoget ikut rentak gendang Utusan.

M Rajoli berkata...

sebab utusang sokong perpaduang

Tanpa Nama berkata...

Berpegang teguhlah kamu dengan tali Allah, dan janganlah kamu bercerai berai.

anuar C W berkata...

SEJAK PAS MASUK PAKATAN RAKYAT, SEMAKIN RAMAI AHLI2 PAS YANG KURANG AJAR TERHADAP KEPIMPINAN.. KENAPA DULU TIDAK BERLAKU, ADAKAH MEREKA DAH MABUK UNTUK BERKUASA DI PUTRA JAYA SEHINGGA ADAB2 SEBAGAI PENJUANG ISLAM DI TOLAK TEPI, TERMASUK USTAZ2 MUDA YANG TERASA HEBAT DENGAN ILMU YANG ADA SEHINGGA SANGGUP MENGELARKAN SESAMA JEMAAH DGN GELARAN KEPALA LUTUT. ILMU YANG DIKURNIAKAN ALLAH JGN DISALAHGUNAKAN DAN JGN TAKBUR.....

Tanpa Nama berkata...

1- pimpianan pas ramai takabbur... yg tak ikut dia jadi kafir...
2- hadi dulu cakap UMNO taghut. tiba2 dia nak gabung dengan UMNO...

yang benar;
budakKL

Tanpa Nama berkata...

http://anti-bakistani.blogspot.com/2010/03/bukti-bakistani-kapiq.html

Tanpa Nama berkata...

Apalah sangat Ilmu Ustaz Haron Din berbanding dengan Ustaz Wan Ji kita.

Sebab itulah terpancul gelaran "Ulama Kepala Lutut" buat Ustaz Haron Din oleh Ustaz muda kita yang bijak dan ilmuan ini.

Tanpa Nama berkata...

hujah mantap

Tanpa Nama berkata...

anuar cw :

janganla merepek disini.
hujah lawan hujah.

masalahnya ada ulama PAS menipu (merujuk kepada geng perpaduan), kata "tiada pertemuan dgn UMNO", tiba-tiba Pak Lah mengaku wujudnya pertemuan.

cis.. dengan penipu kita tak boleh beradab sangat. Nnt kene pijak kepala...

Tanpa Nama berkata...

harun din tu ulama penipu...

Tanpa Nama berkata...

ulama setahap harun din ni boleh kafirkan org. Dia ulama kebal.

anuar C W berkata...

kalau ilmu kekangkang tikus x payah lah nak sombong.. ini lah golongan yang merosakkan pas.. wan ji lebih hebat drp haron din ? bengong ke apa mu ni.....

Tanpa Nama berkata...

Harun Din pertahankan utusex... hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0606&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm ...

Haron Din tampil pertahan Utusan

KUALA LUMPUR 5 Jun – Ketika Utusan Malaysia diserang kiri dan kanan sepanjang muktamar Pas, muncul Datuk Dr. Haron Din menentang arus apabila beliau mempertahankan akhbar itu yang difitnah akhbar Suara Keadilan.

Timbalan Mursyidul Am Pas itu berkata, Suara Keadilan sengaja memutar-belit kenyataannya bagi memburuk-burukkan Utusan Malaysia dengan menuduh kononnya, beliau mengeluarkan fatwa haram membaca akhbar berbahasa Melayu paling berpengaruh itu.

“Akhbar ini (Suara Keadilan) telah menyiarkan berita muka hadapan ‘Membaca Utusan Malaysia haram: Haron Din’. Bila keluar begitu, memanglah pihak Utusan tidak senang dan apabila mereka menghubungi, saya kata tidak.

“Tidak mungkin semudah itu bagi saya untuk mengeluarkan fatwa bahawa membaca Utusan haram. Akhirnya Utusan tanya adakah saya bercadang nak saman (Suara Keadilan) dan saya kata sedang dalam fikiran.

“Kemudian bertalu-talu telefon daripada Suara Keadilan, mereka minta maaf kerana silap lapor dan kemudiannya betulkan balik bahawa saya tidak pernah berkata demikian,” katanya semasa menyampaikan ucapan pengulungan sempena Muktamar Pas Ke-57 di sini, hari ini.

Pada 26 April lalu, Suara Keadilan memutar-belit kenyataan Haron dengan melaporkan kononnya hukum membaca Utusan Malaysia adalah haram dengan alasan ia menyebarkan fitnah.

Sementara itu, menyentuh mengenai cadangan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu agar Majlis Syuara Ulama Pas diberi kuasa audit bagi menilai setiap pemimpin parti itu, Haron berkata, beliau menyambut baik cadangan tersebut.

Katanya, inilah kali pertama satu syor yang jelas disuarakan oleh pucuk pimpinan mengenai bagaimana hendak memperkasakan Dewan Ulama kerana sebelum ini para perwakilan hanya memberi pengharapan dan bukan cadangan.

“Sepanjang ini hanya perkataan itulah yang kita dengar, perkasakan Majlis Syura Ulama tetapi jarang kita dengar apakah cadangan daripada ahli, apa lagi yang perlu dibuat Majlis Syura ulama melainkan yang kita baru dengar sekejap ini,” jelasnya.

anuar C W berkata...

inilah masalahnya kalau bekas taik umno masuk pas, budaya umno bawak skali dalam pas, suka menghina pimpinan sendiri , kalau anda lebih baik drp TG Haron Din ok lah jugak.. ini anjing kurap lebih baik dari anda.. hampehh...

Tanpa Nama berkata...

harun din sokong utusan pun si anuar C W ni pun sokong... kalau harun din masuk UMNO... si Anuar pun tetap puji...

yg benar;
Anuar CW yg bodoh

anuar C W berkata...

apalah punya bodoh geng ustaz kepala babi ni... mu ingat haron din serupa mu ke...