Rabu, 24 Disember 2008

METAL ISLAM : KHALID BIN AL-WALID

METAL ISLAM : KHALID BIN AL-WALID

Dalam kesebukkan dengan pelbagai urusan, sempat juga aku mengadakan pertemuan dengan satu band metal yang baru sahaja kami tubuhkan. Pertemuan yang diadakan dalam pukul 1 pagi di sebuah restoran mamak di Kota Damansara, restoran Subaidah.

Dalam pertemuan itu, Aku dan Eddieputra dengan kerjasama Abang Dol, berbincang tentang nama band dan lagu yang ingin dirangka. Setelah mendengar segala pandangan dari pihak yang berbincang, kami bersepakat menamakan band yang kami mahu tubuhkan itu dengan nama kumpulan AL-WALID, dan lagu yang mula-mula sekali kami rangka adalah sebuah lagu yang bertajuk “Khalid bin Al-Walid” yang liriknya ditulis oleh salah seorang budak band kami juga.

Penulis lirik itu bertanya bentuk lirik dan rentak muzik yang dikehendaki, aku menyatakan bentuknya adalah menggambarkan suasana perang, sambil aku menunjukkan kepadanya klip video peperangan dari filem “Omar MUkhtar menentang Itali”, dan memperdengarkan kepadanya sebuah lagu jihad dari kumpulan ruh Al-Jihad.

Mudah-mudahan usaha kami ini mendapat tempat disisi Allah, dan doakan agar kami berjaya mengemukakan cadangan hiburan alternatif kepada peminat-peminat metal.

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

abu_abdillah_azzam@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
25 Disember 2008 * 5:34 pagi.


Tiada ulasan: