Sabtu, 3 Januari 2009

KENAPA YAHUDI /UMNO BENCI ISLAM??

KENAPA YAHUDI /UMNO BENCI ISLAM??

Puak-puak yahudi dilihat semakin melampau dalam menyerang umat Islam di Palestine. kegilaan dalam serangan yang dilancarkan itu menampakkan betapa bencinya musuh Islam yang bernama Yahudi.

Jika dikaji dari sinaran Al-Quran, kita akan ketahui dimanakah punca permusuhan yang ditanam oleh orang yahudi terhadap Umat Islam. semuanya bermula semangat kebangsaan bani Israel yang menebal sehingga mereka tidak mahu nabi akhir zaman dari kalangan bangsa lain.

Segalanya ini dijelaskan oleh Allah menerusi firman Allah;

وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَاصْفَحُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Maksudnya;
“Ramai dari kalangan Ahli Kitab bercita-cita untuk mengeluarkan kamu dari agama kamu selepas keimanan kamu agar kamu menjadi kufur, ianya adalah kerana dengki yang wujud dalam diri mereka sendiri selepas nyata kepada mereka kebenaran. Maka maafkan mereka dan biarkanlah mereka hingga Allah mendatangkan perintah-Nya. Sesungguhnya Allah berkuasa atas semua perkara”

(Surah Al-Baqarah : 109)

Menurut Imam Ibni Kathir, ayat ini diturunkan berkenaan dengan dua orang yahudi yang bernama Abu Yasir bin Akhtab dan Huyay bin Akhtab yang sangat memusuhi dan membenci Islam sehingga sentiasa berusaha hendak memurtadkan orang islam
[1].

Adapun menurut Imam Fakhru Ar-Razi pula, ayat ini diturunkan berkenaan dengan dua orang yahudi yang bernama Finhas bin ’Azura’ dan Zaid bin Qais bersama sebilangan yahudi yang telah berjumpa dengan Khuzaifah bin Al-Yaman dan ’Ammar bin Yasir selepas kejadian peperangan Uhud.

Kehadiran mereka itu dengan tujuan untuk memburukkan Islam dengan mendakwa bahawa kegagalan islam dalam peperangan uhud membuktikan bahawa Islam adalah agama salah, lalu mendakwa bahawa agama yang sebenar adalah agama yahudi.

Mendengar dakyah jahat itu, menyebabkan Khuzaifah terus berkata:

فقد رضيت بالله رباً وبالإسلام ديناً وبالقرآن إماماً وبالكعبة قبلة وبالمؤمنين إخواناً

Maksudnya;
”Sesungguhnya aku redha Allah sebagai tuhan, Al-Quran sebagai Imam, Kaabah sebagai kiblat dan orang Islam sebagai saudara”

Apabila dua orang sahabat ini berjumpa dengan Nabi SAW, Baginda terus berkata kepada mereka dengan menyatakan:

أصبتما خيراً وأفلحتما

Maksudnya;
“kamu mendapat kebaikan dan kamu telah berjaya”

Ekoran dari kejadian itu, Allah menurunkan ayat ini
[2].

Jika diperhatikan kepada Ayat ini, Allah menyatakan dimanakah punca permusuhan itu berlaku. Ianya adalah terletak kepada hasad dengki yang wujud dalam diri orang yahudi terhadap Islam itu sendiri.

Puak-puak yahudi mempunyai semangat kebangsaan yang sangat kuat. Semangat nasionalis yang ditanam dikalangan orang yahudi sehingga mereka mendakwa bahawa bangsa mereka sahaja bangsa yang terbaik, sehinggakan sampai satu tahap, mereka tidak mahu menerima nabi selain dari bangsa mereka.

Memandangkan kedatangan Nabi Muhammad dari bangsa arab, menyebabkan mereka tidak berpuas hati, yang akhirnya mereka berani menyelewengkan kandungan kitab Taurat yang menceritakan tentang diri Nabi Muhammad SAW secara terperinci.

Perkara ini dinyatakan oleh Allah;

فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِنْدِ اللَّه

Maksudnya;
“Maka kecelakaanlah terhadap mereka yang menulis kitab dengan tangan-tangan mereka sendiri kemudian mendakwa, ini adalah daripada Allah SWT”

(Surah Al-Baqarah : 79)
ِ
Kedatangan Nabi SAW yang berbangsa arab itulah punca kebencian mereka terhadap Islam yang akhirnya mereka menaruh dendam yang tidak berkesudahan terhadap umat nabi Muhammad SAW sehingga sampai satu tahap mereka sanggup melakukan apa sahaja, agar umat Nabi Muhammad tidak akan wujud di muka bumi Allah SWT ini.

Jelas kepada kita, punca permusuhan ini adalah bersebab semangat nasionalis kebangsaan yahudi yang menebal sehingga sanggup menafikan kebenaran tentang kedatangan Nabi Muhammad SAW.

Justeru itu, jika mana-mana pihak pun yang memperjuangkan semangat nasionalis, maka itu juga merupakan pegangan yang sama dengan yahudi, yang sudah pasti, ianya adalah satu fahaman yang sesat lagi menyesatkan.

Oleh itu, hapuskan segala parti yang bertunjangkan semangat nasionalis dimana-mana sahaja, terutama di Kuala Terengganu dalam pilihanraya akan datang. Tidak ada gunanya kita membidas dan membenci yahudi, tetapi dalam masa yang sama kita adalah pendokong fahaman yang seiras-iras dengan yahudi.

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
4 januari 2009 * 4:38 pagi.




[1] Ibni Kathir : 1/382.
[2] At-Tafsir Al-Kabir : 2/275.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rakyat & pemimpin seluruh dunia sedang ditipu olih yahudi! Raja-raja sedang ditipu! Ulamak-ulamak juga.
Sila search: ( aku-dan-bishop ) dan klik web berikut.. Untuk maklumat lengkap sebelum terlambat.1 bahterawawasan.blogspot.com/.../dialog-aku-dan-bishop-ulang- siar.html . dan web dibawah untuk langkah2 menghadapinya.
2. sum79.blog.friendster.com/2010/02/dialog-aku-dan-bishop/
Bacalah berkali-kali agar benar-benar memahaminya. Terima kasih kepada penulis blog kerana berusaha menyelamatkan kita dengan mendedahkan perkara ini. Anda pasti terkejut.

Tanpa Nama berkata...

Jgn kerana org tu x sokong PAS senang2 je nak jatuh hukum benci Islam & disamakan dgn Yahudi, jgn senang2 menghukum org Ye encik ustaz yg x dinafikan sangatlah pandai dlm bab2 agama..sesungguhnya Allah itu lebih mengetahui rahsia hati hambanya..Ikhlas ke tidak kerana Allah.. maaflah klu Ada kesalahan @ tersinggung dgn tulisan saya yg sememangnya belajar pun x tinggi stakat drjh 6 jer...