Khamis, 26 Februari 2009

HINA RAJA MELAYU TAHUN 1983

UCAPAN TUN DR MAHATHIR DALAM PARLIMEN BERKENAAN RAJA MELAYU 18 JANUARI 1983

”Oleh itu, lahirlah pendapat bahawa raja perlu diletak dibawah satu perlembagaan yang menentukan kedudukan dan peranan raja. Dengan cara ini, raja tidak boleh lagi bertindak dengan sewenang-wenangnya. Kuasa raja akan ditentukan dalam perlembagaan, iaitu undang-undang asas negara. Namun, ada raja yang sanggup menyerah negeri sendiri kepada kuasa asing tanpa menghiraukan perlembagaan”

*****

Kenapa UMNO pada masa itu tidak demonstrasi membantah terhadap kenyataan ini ??

Jawapannya;

Pada "aqidah" UMNO, semua ucapan pemimpin mereka umpama fatwa Nabi. UMNO memegang perinsip, ucapan pemimpin mereka adalah Tidak ada yang tidak benar, melainkan semuanya benar-benar belaka.


sekian

9 ulasan:

BudakBesar berkata...

PAS pun sama

Tapi kalau UMNO buat benda salah

Takkan tu jadi sebab

PAS pon boleh buat salah

Tu cara budak kecik berhujah

Abang boleh buat

PASal adik tok leh buat

Macam budak kecik

Tanpa Nama berkata...

selalunya adik buat salah sebab abang ajaar adik buat salah.

yang peliknya, adik disalahkan bila ikut undang-undang abang. undang-undang tu, abang langgar tak per. adik langgar tak boleh.. padahal, adik ikut undang-undang yang abang cipta...

Sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

macam ko la gak bakisetann oi..
ko tenyeh semua orang..
otak letak kat pangkal buku lali..
sebab tu bebal... ko kan sama ngan UMNO..
Sebab ape ada UMNO Trooper masuk sini hentam PAS?
Sebab ko gak yang bukak pintu luas²..
so skang ko mak jawap pon cam rimas..
lenkali baca buku tu jadik pedoman..
bukan nak tunjuk hebat pastu bleh letak hujah² beruk makyeh ko tu..

sama gakla ngan BudakBesar tu..
UMNO Nauzubillah..

Untuk budak besar..
kalu aku jumpa ko..lama dah ko jadik karipap..sama gak cam budak kecik ni....
btol tak bai pakistan?

-Sunan

SunanBetul berkata...

Hoi Sunan Bengap

Nasib ko kite jumpe kat Blog ni

Cakap elok-elok skit

Kalo aku kenei ko Sunan Bengap

Memang dah kemek kepala ko

Apa ko ingat Pas tu ahli surga ke

Maksum sangat


SunanBetul

Tanpa Nama berkata...

ana ingat dah mati dah sunan ni. rupanya hidup lagi. oklah tu.. alhamdulillah masih hidup.. ana pun rasa bahagia bila anta hidup, sebab ada juga orang nak hentam ana.

bahagia je rasanya bila ada orang nak hentam kiteee....

tak sangka pula yang sunan trooper ni benci UMNO juga. setahu ana, sunan ni budak UMNO. budak UMNO dah benci UMNO, ok la tu.. berjaya juga kita akhirnya...

tak per.. anta nak serang ana, ana tak kisah, bahkan suka lagi. tapi yang penting...

ASAL BUKAN UMNO

pegang prinsip;

UMNO adalah jijik dan kotor !!!

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Kalau ada artikel pasal politik je, mesti Sunan tu wujud.. Kalau pasal dakwah tak de lak tu...

Asal la Si Sinan tu dengki sangat kat Al-Bakistani ya..

Nak gak tahu..

Wassalam,
A+A

Tanpa Nama berkata...

kepala wotak ko bakisetan...
aku tak pernah daftar dan tak teringin nak jadi UMNO..

ape yang ko tau pasal riwayat hidup aku ha? bebtol ko ni penipu..tak sangka ada ulama' kaki penipu cam ko ni.. Panas perut mak ko ngandungkan ko..

gini jerla sng.. ko sebenarnye tak layak nak sembang pasal politik..
ko ni macam budak² baru blaja ape itu politik.. pikiran ko ni tahap 3 suku masak, tak teratur lagi..

Pasal ape..politik ni bukan jenih hentam, bukak pekung bagi semua orang dalam dunia ni tau.. lebih² pasal masalah dalaman..
tapi mungkin ini style pakistan..

woi ni malaysia la bai!!!

not pakistan la bakisetannnn!!!
aku umpamakan benda yang ringkas, sesuai ngan otak sewel ko...
perumpaan yang aku bagi ni senang paham bagi semua orang yang tak baca kisah plato, aristotle, syed naquib dan lelain pemikir hebat donia..
umpama ko bukak zip ko..pastu bagi org lain tau yang ko nyer tu saiz berapa.. kalu big size, kira hebat la..
tapi kalau siz ko tu aku boleh estimate tak lebih daripada besar cengkerik jer.. bising jer lebey ko ni..
aku tenyeh dahi ko..senget spek mata ko tu nanti!

pada semua sekalian khadam² bakisetan..

koghang janganler nak anggap beruk kementot ni pandai dan hebat serta mulia..

sebelom nak anggap dia ni bagus..gi la risik² tanya kat kampong dia..
sapa mamat bantut ni sebenarnyer..
baru la hangpa tau sapa si bakisetan ni..

aku ada banyak cerita pasal bai pakistan ni..

hehheheh..kalu ko rasa hebat sangat.. pastu ko buat perangai zoo kat sini... nasibla..

untuk anak² usrah bai pakistan!!

jangan ko anggap dia ni naqib yang bagus..

tunggukan pendedahan aku tak lama lagi..

aku yakin..korang takkan ambik tau sapa dia sebenarnyer..

korang peratila... makin susut kuliah dia..

hehehe..apa sebenarnyer dah berlaku ni????!!!!

aku nasihatkan pada ko bakisetannnn

lepas ni ko jual beras jer la...

-Sunan

Tanpa Nama berkata...

Tak ngaku jadi UMNO??... tak pe kalau bukan UMNO pun. Musim sekarang, musim orang benci UMNO... Tapikan, mana ada orang berak tepi jalan ngaku dia yang berak tu tau???

Ana tak sangka pulak ana ni ahli politik.. ana memang tak layak main politik pun. Maklumlah, ana kan budak-budak dengan politik. Sebab tu, ulasan politik ana ada unsur kebudak-budakan... Tapi, anta yang tua dalam politik pegi layan ulasan politik ana tu apasal??? Nampaknya, anta ni nama je tua dalam politik, tapi masih kebudak-budakan dalam politik, sebab layan budak-budak punya politik... tul tak???

Emmmm.. ana pun tak suruh anak-anak usrah ana percaya dengan ana.. tak payah percaya dengan ana.. kalau percaya semua yang ana sebut, takut jadi sesat jer... yang penting, guna akal menilai apa yang ana sebut... kalau betul, terima je la.. kalau salah, buang je la.. susah ker????

anta sakit hati ke ana baca buku sayed Nuqib Al-Attas, Plato, Socrates tu??? tak sangka pulak, ana baca buku tu je pun dah ada orang benci... lain kali kena baca harakah jer... kalau baca buku lain, takut orang kata sesat pula....

Nak dedah?? Rasa terharu je, bila ada orang nak dedah tentang hal peribadi ana.. maklumlah, dah rasa setahap Tun Dr Mahathir dah ni.... Anwar Ibrahim pun tak semegah ini rasanya.....

Sekian

Al-bakistani

Tanpa Nama berkata...

Us Wan,

Jangan anta layan lagi si pedendam Sunan tu. Biar dia bercakap seorang diri. Ana percaya semua setuju tulisan dia tidak ada tambah nilai dan tambahan lagi, menjatuhkan martabat anta.

Terus menulis us.....

Hulu Kelang