Khamis, 2 April 2009

NAJIB SUDAH JADI PM

NAJIB SUDAH JADI PM

Pak Lah sekarang sekadar Ahli Parlimen biasa. Najib sudah jadi PM ke 6. cita-cita najib dan isteri untuk menjadi orang utama Negara sudah berjaya. Tidak diketahui, apa akan jadi pada Negara selepas ini.

Ramai mendakwa, naiknya najib, bermakna naiknya Mahathir. Mahathir dikenali tokoh dictator Malaysia. dan najib pula kelihatan agak sama.

Isu altantuya yang tidak dibenarkan jadi bahan isu dalam pilihanraya kecil menampakkan kebimbangan politik ala mahathir. Perampasan kuasa yang di ketuai oleh Najib secara tidak bermoral terhadap kerajaan negeri perak dari tangan Pakatan rakyat juga menampakkan keadaan yang sama.

Nisbah dalam Negara, naiknya najib sebagai PM agak memberikan kesan kepada Negara dan rakyat. Media perdana, media pembangkang mahupun blog dilihat mendapat nasib seperti zaman Mahathir. Tidak mustahil, ISA akan dipenuhi balik dengan tahanan politik, juga orang-orang yang dikambinghitamkan demi menutup kesalahan ahli-ahli politik tertentu.

Nisbah luar Negara pula, kemungkinan kes altantuya tidak akan selesai, bahkan mungkin ditutup terus. Bapa Altantuya, Sharibu mesti tidak berpuas hati. Justeru, bertindak akan meminta mahkamah antarabangsa mengadili kes ini.

Apabila kes ini dibacarakan di mahkamah antarabangsa, perdana Menteri Malaysia akan menjadi sasaran. Apabila orang no 1 Malaysia sendiri dijadikan sasaran dalam kes ini, pasti dunia akan mendakwa, Malaysia adalah Negara cowboy, kerana tidak mempunyai kedaulatan undang-undang. Apabila dunia melihat Malaysia sebagai Negara yang tidak ada kedaulatan undang-undang, pasti dunia tidak akan respek lagi dengan Malaysia.

Apa akan jadi pada Malaysia ketika itu?? Memang amat membimbangkan.

Yang penting kini adalah rakyat. Apakah rakyat bersama dengan PR atau dengan BN. Rakyat merupakan senjata utama dalam sistem demokrasi.

Jika suara rakyat berjaya menjadi suara pakatan rakyat, pilihanraya akan datang akan menbuktikan Najib adalah perdana Menteri yang terakhir dari BN.

Persoalannya, apa strategi kita pula???

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
3 april 2009 * 11:26 pagi


Tiada ulasan: