Isnin, 22 Jun 2009

TAHNIAH PIMPINAN PAS/PR




TAHNIAH PIMPINAN PAS/PR

Tahniah pimpinan PAS. tahniah pimpinan PR. Tahniah Tuan guru Haji Abdul Hadi Awang. Taniah semua !!!

Keputusan hari ini, memperlihatkan jiwa besar pimpinan kita. Segala yang berlaku, dijadikan sebagai pengajaran untuk kita bersama dalam menerusi usaha dakwah islamiyyah kita di masa akan datang dengan menggunakan wadah politik kepartian.

Segala kritikan kami, dipohon ampun dan maaf. Diharapkan semua tindakan kami ini tidak mengecilkan hati pimpinan kami dalam usaha hendak berdakwah; mendaulatkan islam di Negara kita Malaysia.

Jangan melihat kami dengan pandangan marah, tetapi anggapkan kritikan kami selama ini sebagai tanda sayang kami kepada perjuangan islam ini; dalam usaha melihat Malaysia sebuah Negara yang menjadikan islam agama yang berdaulat.

Mudah-mudahan sebelum kita mati, kita diberikan peluang oleh Allah melihat Malaysia menjadi sebuah Negara yang islam akan berdaulat – insya Allah –

Sekian

baca sama;

http://www.malaysiakini.com/news/107014


Wallahu 'Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Kota damansara
22 Jun 2009 * 7;23 malam



6 ulasan:

Rahman,Ahchong,Muniandy berkata...

Bro
Mendaulatkan Islam apekenama?
Penyatuan ummah semakin hancur menunggu rebah.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..... moga apa yg terjadi menjadi pengajaran pada kita semua....baik dari pimpinan hinggalah kepada ahli dan para penyokong PAS dan tak ketinggalan pada Bloggers. Ujian kali ini amat besar dan alhamdulillah dpt ditangani dgn baik bila semuanya berjumpa,berbincang dan bermusyuarah.
Hendaknya selepas ini setiap kenyataan penting yg melibatkan dasar yg hendak dikeluarkan biarlah setelah melalui proses perbincangan dan kata sepakat dicapai.
Jadi mulai sekarang kita tutup topik pasal UG dan bolehlah ustaz tumpukan pada tajuk2 lain lebih mencabar minda...wassalam.

sekian.
AWEALI

Al-Bakistani berkata...

orang UMNO tak perlu bimbang dengan penyatuan ummah. kerana, dalam wadah PR, Insya Allah PAS akan bisa membina Ummah yang lebih besar.

dengan perform dalam PR, insya Allah, Cina dan India akan menjadi saudara seislam dengan melayu dimasa akan datang... kalau tak percaya, tunggu dan lihat....

tidak ada istilah ummah sesama melayu.. itu retorik nasionalis ala yahudi yang diperjuangkan oleh UMNO laknatullah alaih...

wahai orang-orang UMNO.. cukuplah dengan kesesatan kamu. kembalilah ke pangkal jalan...

Islamlah kamu, kamu akan selamat.. tiada wadah perjuangan Islam di Malaysia, melainkan PAS....justeru, masuklah PAS....

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

Dalam cerita UG, kita pandang adalah fitnah umno/bn....tetapi selain itu juga bagaimana berpunca dari dalam...kita tak kaji...TGHA menjadi mangsa.....sebenarnya idea ini bukan dari TGHA.....2 orang yg berperanan bersungguh2 iaitu Ustaz Nasha dan Mustapha Ali....kejap cakap A, kejap cakap B....kejap cakap C....akhirnya yang menjadi mangsa TGHA dan TGNAA

Kalau kita cakap itu strategi pemimpin...lain kali kita bincang....tapi sekarang kita tak sedar 2 orang nie.....adakah di "plan"kan utk menggodam PAS dari dalam? mungkin tak benar...tapi kita check.....Dan saya menyokong kedua TGHA dan TGNAA ...kerana mereka berdua dapat menyelamatkan keadaan...

Kenapa Ustaz Nasha di plan utk melawan keluar Ustaz Hassan Shukri....bukankah Ustaz Hassan Shukri juga Ulama? kenapa perlu berlawan sesama ulama..kalau masa tu Ustaz Hassan masih mampu dan waras...jadi digunakan hal Kohilal utk menjatuhkan dia...kenapa pula Ustaz Harun Taib berlawan utk ganti Timbalan Presiden sessi 2007, kenapa ulama perlu berlawan dengan ulama lagi....dan kenapa kali ini pula Husam dan Mohamad Sabu bertanding untuk berlawan dengan Ustaz Nasha?

Sejak bila TV3, Utusan Malaysia berminat dan membela serta memberi ruang kepada Ustaz Nasha nie.....kita kata kita tak percaya dan boikot kedua media tu?

Tapi duri dalam daging sebenar...kita kena siasat...bukan untuk memecah belahkan parti atau ahli2 kita....sebab kita bercakap kerana kita sayangkan parti kita....adakah betul ada atau tidak?....kenapa Ustaz Nasha sekarang hilang....dah berapa hari tak datang parlimen? Dia ke mana? hanya muncul dalam sessi jumpa TGNAA masa tarik balik dakwaan hari tu.....lepas tu hilang, mesyuarat AJK Pas Pusat pun tak hadir.....kenapa takut? kalau berani kerana benar...muncullah....segala apa yg berlaku tak perlu takut sebab dia benar....berhujah lah dengan kenyataan kebenaran....kalau TGNAA salah (sebab ada orang kata TGNAA dah nyanyok macam penghujung hayat Imam Bukhari).....

Dan kenapa pula setiausaha akhbar TGHA dipecat? mana pergi Roslan SMS....apa kaitan mereka berdua.....? Kenapa Roslan SMS dikeluarkan dari YDP Kelana Jaya oleh ahli2 di kawasan itu?

Dalam kemenangan PR2008 dan PRK akhir2 ini kita dimenangkan oleh ALLAH dengan cara ALLAH mengubahkan hati2 Cina dan India kepada menyatakan sokongan kepada kita...(tak kiralah kalau ini strategik politik mereka) tetapi boleh ke jadi kalau bukan kuasa ALLAH untuk mengubah hati2 mereka? dan sekarang nie hati mereka mula kendur kepada kita, kita tak dapat nafikan....pergilah buat study dan tanya kepada Cina dan India satu Malaysia....mereka udah mula "cuak" dengan PAS...."hati mereka terluka dan kepercayaan mula kurang" atas cerita UG ini....

Adakah ini kita katakan kesilapan strategik kepimpinan (Ustaz Nasha atau Mustapha Ali) yang ahli tak faham apa maksud sebenar UG ini.....atau ianya di "plan" kan oleh orang luar yang lebih pandai ber "strategik" untuk memporak-perandakan PAS?

Strategik apa yg digunakan? kerja amal jamaei apa yg dia ikut.....?Tarbiyah marhalah takrif dan takwin mana yg dia guna....kerana dia .....PAS telah porak peranda sekejap.....?

Kalau betul kesilapan Ustaz Nasha....dia kena dan wajib untuk letak jawatan.....demi memulihkan imej PAS dan meredakan kekalutan serta pandangan serong kepada PAS....dia boleh jadi ahli biasa....pulihkan imej dirinya dulu baru nanti dia naik semula....

Wallahu A'lam

Semuga kita menjadi orang yg berfikrah dan beramal......

Kemaafan dipohonkan pada semua..yang tersentuh dan terguris....

Salam Perjuangan Demi Memartabatkan Islam

Allahu Akbar, Allhu Akbar, Allahu Akbar

Tanpa Nama berkata...

salam..ustaz tak sedar-sedar lagi ke?yang sebelum ni dok kuluarkan kenyatan kata ke UG dan tok guru?macam tok guru tak dak otak!!ustaz tu budak lagi..ngan jemaah pun macam2 perangai..berubahlah..kita ada jemaah...paham!!!tak rasa malu langsung

aneess berkata...

Hidup PAS !!! Takbir...