Isnin, 22 Jun 2009

TAK PERLU TAKUT KERANA BANGSA, TAPI TAKUT KERANA AGAMA

ciri-ciri keterroristan melayu wujud dalam UMNO


TAK PERLU TAKUT KERANA BANGSA, TAPI TAKUT KERANA AGAMA

Utusan meroyan melaporkan
[1];

”Orang Melayu kini mempunyai sebab yang jelas untuk bimbang mengenai kelangsungan pengaruh mereka selaku kaum majoriti.

”Kebimbangan itu disuarakan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal (gambar) apabila, dalam usaha untuk menyatukan kaum sendiri pun parti Pas tunduk kepada tekanan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)”

”Sedih dengan senario itu, beliau berkata sikap tunduk pada DAP dan PKR seolah-olah menjadikan Melayu seperti golongan penakut.

“Kini rakyat boleh menilai siapa sebenarnya yang berjuang demi kepentingan agama, bangsa dan negara. Siapa pula hanya mementingkan kepentingan politik semata-mata.

“Patutkah kita tunduk kepada pihak lain dalam usaha untuk menyatukan orang Melayu. Adakah mereka akan tunduk sama dalam isu yang berkaitan kepentingan kaum mereka. Tidak, mereka sebaliknya bersatu,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini”

KOMEN:

UMNO tidak perlu bimbang dengan perjuangan Islam yang wujud dalam jiwa orang Melayu dari parti PAS. Yang UMNO perlu bimbang adalah, perjuangan bangsa yang diperjuangkan oleh orang melayu UMNO.

PAS bukan perjuangan bangsa, tetapi perjuangan agama. Apabila disebut agama, melayu, cina dan india boleh duduk bersama-sama. Tidak seperti UMNO, yang hanya meletakkan melayu sahaja bersama-sama.

Sahabat-sahabat Nabi SAW, tidak terdiri dari kalangan arab sahaja, tetapi disana wujud orang Suhaib Ar-Rumi (orang Rom), Salman Al-Farisi (Orang Farsi@Iran) dan banyak lagi. Bermakna, beragama cara Nabi SAW tidak membataskan kepada sesuatu bangsa seperti perjuangan sesat UMNO.

Perjuangan nabi SAW itu, wujud dalam PAS.

Isu tekanan pula.

Tidak timbul tekanan atau tidak. Yang pastinya, UMNO terdesak dan bersedih disebabkan tidak berjaya hendak mempertahankan kuasa mereka dengan menyeru PAS kepada mereka.

PAS bukan bodoh seperti UMNO. ini kerana, sekarang ini adalah musim rakyat membenci UMNO. Justeru, bersama dengan UMNO, bermakna melemparkan diri kepada kebencian rakyat.

UMNO sepatutnya kena fikir, kenapa rakyat membenci mereka, bukannya merasa sedih disebabkan PAS bersama Pakatan Rakyat yang semakin hari semakin disayangi rakyat

UMNO adalah jijik dan kotor !!!

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/


ustaz_bakistani@yahoo.com





- Sri Indah (B), Sg buloh
23 Jun 2009 * 7:38 pagi



[1]http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0623&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

6 ulasan:

nalapambu berkata...

Itulah hebatnya DSAI yang menerajui PR. Segala masalah yang timbul dengan segera dapat diselesaikan oleh nya. Sekarang sudah nampak jelas bahawa DSAI dan LKS boleh diharaf memerintah negara.

Pada mula nya PAS dibawah pimpinan Tn Guru Hj Hadi tertarik dengan kerajaan perpaduan. Tentangan hebat dari Tn Guru Hj Nik Aziz telah membawa krisis ini kemeja pengadilan.

Dari mula lagi nala sudah agak bahawa kerajaan perpaduan yang dicadangkan oleh BN tidak sesuai bagi negara yang berbilang kaum seperti Malaysia.

Sebenarnya tujuan ianya diujudkan cuma untuk menyatu padukan melayu/Islam yang sudah berpecah belah. Tetapi sebaliknya ianya akan mengancam keharmonian kaum lain.

Nala sangat gembira kerana PAS yang pada mulanya mahukan kerajaan perpaduan akhirnya bersetuju menolaknya. Mungkin PAS sudah sedar bahawa kerajaan Perpaduan tidak membela semua kaum seperti PR.

Sejak tertubuhnya PR, sudah nampak nyata kaum cina dan india sudah lebih menonjol kehadapan dalam politik Malaysia. Kalau dulu kaum ini terkongkong di bawah BN, sekarang sudah bebas dan ada lebih berkuasa dan bersuara.

Kami sangat berhutang budi kepada melayu dalam PAS dan PKR yang telah membantu memberi lebih kekuatan kepada kami.

Sekarang kaum india dan cina sudah ada lebih kuasa dalam politik di Malaysia kerana pertolongan kaum melayu dalam PAS dan PKR. Jika PR sudah dapat berkuasa penuh memerintah negara, Jasa2 melayu dalam PAS dan PKR ini akan terus dikenang.

Ampun Tuanku berkata...

ini provoke ja lebyyy.dah tau daaaah

dunno berkata...

ari Catatan IBN HASYIM

Sebentar tadi, saya ditemukan dengan seorang sahabat lama PAS yang sama-sama berada di majlis ukhuwah pemimpin-pemimpin PAS petang dan malam semalam berbincang mengenai Kerajaan Perpaduan.

"Okey. Semuanya beres, yang seolah-olah luka itu sudah nampak sembuh sekarang??" Saya tanya.

"Ya! Luka luar sudah nampak sembuh, tapi yang bengkak masih belum surut, seolah-olah ada duri yang masih belum boleh dicabut!" Jawabnya. "Memang duri-duri kecil sudah dicabut, tetapi bengkak tak nampak surut lagi, mungkin masih ada bapak duri mencengkam di dalamnya.."

"Ah.. berkias-kias pula.." Saya nak terus terang. "Apa duri-duri itu?"

"Terus terang aku kata.. Sebelum dijalankan undi dalam muktamar 55 lepas, melihat kepada perlantikan pengira undi, dari segi jumlah, masa dan ketidak telusan pemerhati, pemerahati tidak dibenarkan masuk dan segala macam, kami sudah tahu idola kami akan kalah. Tapi bukan kerana kalah kurang dari undi perwakilan.. kalah kerana SPR muktamar!!"

Kami yang dengar, terkejut.

"Dalam pertandingan Timbalan Presiden, undi penentang penyandang, keputusannya tiba-tiba terpecah dua. AJK yang menangpun tidak imbang, ditinjau dengan selidik perwakilan. Bila perlantikan AJK pula, orang yang sudah tidak dilantik muktamar beberapa penggal, tiba-tiba dipilih memegang jawatan penting! Seolah-olah dia yang menentukan dasar, apalagi bila dilihat rekod-rekod lalunya berhubung Kerajaan Campuran/Perpaduan dalam ertikata hubungan PAS/UMNO saja...."

Mata yang mendengar kritiknya mulai terbeliak.

Seorang dari kawan kami mencelah, "Aku terima SMS sebelum ini dari penyokong PAS yang bukan Islam, katanya, Lu sokong Tok Guru mana? Tok Guru sokong UG (Kerajaan Perpaduan) ke, tok Guru lawan UG? Kalau jadi UG UMNO-PAS, kami mahu pergi mana?, katanya. Aku tak boleh jawab apa-apa.. Nasib baik ada kumpulan 10 Ahli Parlimen yang mula cetuskan anti K/Perpaduan, bertolak dari situlah berlaku seperti sekarang."

Sahabat lama PAS itu menyambung lagi, "Mengapa tiada ketelusan dalam menjelaskan mengenai biaya pengurusan muktamar yang dilaporkan dibiayai syarikat UMNO?? Benarkah?" Katanya menikam, walaupun nampak tenang. "Aku bimbang.. bengkak dari kesan luka itu lambat laun akan bernanah, dan merosakkan tubuh PAS. Na'auzubillah.."

Tanpa disedari, air sudah tergenang di kelopak matanya. Dengan sebak katanya, "Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah SWT selamatkan jamaah dan perjuangan kita...."

Dia membacakan doa, dan kami aminkan beramai-ramai... -IbnHasyim

Tanpa Nama berkata...

Hulu Kelang kata,

Cukuplah tu. Perpaduan melayu ni tak kemana. Tidak tertegak Islam yang Allah amanahkan.

Misi kita adalah untuk menegakkan perpaduan Islam supaya visi Islam sebagai addin tercapai.

Misi kita melalui program dakwah di Semenanjung, Sabah dan Sarawak akan, Insha Allah melahirkan kesedaran yang seterusnya membuahkan sokongan kepada Islam.

Apa program, siapa yang buat dan perancangan nya perlu ditangani oleh parti Islam.

Sarawak saja ada 15 kawasan parlimen yang tidak ada wakil parti Islam.

Parti Islam kena tubuh Pusat Dakwah ! Wajib ikut kaedah
' Ma la yatimul wajib illa bihi fahuwa wajib '

Tanpa Nama berkata...

Tolak gelaran Dato' ................
Dalam sibuk2 orang nak muqobalah dan kerajaan perpaduan......ramai orang/ahli PAS marah......sebab tak setuju dengan nak bergabung atau nak berbaik2 dengan umno...

Saya mendapat berita...... Hj Mohamad Sabu telah menolak tawaran untuk mendapat Dato' untuk ulangtahun TYT Penang yang akan datang nie......

Ini bukan kali pertama rupa2nya....

Ini kali kedua beliau menolak tawaran penganugerahan Dato' dari TYT Penang.....

Walau sebenarnya cuma Penang sahaja yang ingatkan kat dia...... negeri lain yang PAS perintah jangan harap...

Walaupun sebenarnya ....itulah prinsip beliau kerana...Dato' tiada membawa apa2 makna di dunia ni.....beliau berkata begitu, setelah merujuk kepada para ustaz dan ulama ....kerana hidup di dunia ini yang penting ialah mencari "Mardho Tillah....." bukan nama atau pangkat, disamping keikhlasan untuk berjuang.....

Bak kata Mat Toi juga......." semua dunia tu......."

Prinsip pemimpin PAS lain......ha ha .....saya tahu

leman berkata...

Lo.!!Tak habis-habis lagi..mengutuk..

Aku rasa..takut satu hari nanti..tak hang, kena kat anak bini hang, bala yg membuatkan orang Umno yang datang mengubat atau membantu..