Rabu, 16 Disember 2009

APAKAH INI KEHIDUPAN ? (13)

APAKAH INI KEHIDUPAN ? (13)

SMS dari Zul termaktub, "budak tu dah lari.. kita kena pergi ambil cepat"

Aku terus tergesa-gesa start kereta. Dan terus memandu ke arah keluar. Sambil memandu, aku membuka sms yang aini. Termaktub, "Aini di Bukit Dukung"

Aku melihat sms itu, terus aku mendail nombor Aini.

"Assalamualaikum Aini.."

"waalaikumsalam... ustaz,, Aini dah lari dah ni" jawab Aini tergesa-gesa.

"emmm.. ok.. aini kat mana sekarang ni?"

"kat bukit Dukung.."

"ok.. Aini tunggu situ, menyorok dalam bilik air. Ustaz terus pegi sekarang juga" aku memberi arahan kepada Aini. Aku bimbang Aini dijejak oleh lelaki-lelaki yang merogolnya.

"ok.. ustaz... "

Aku pun mematikan hpku.

Aku terus memandu, tetapi terfikir, dimanakah bukit dukung itu, sebab aku tidak pernah sampai ditempat itu.

Aku terus menelefon Zul.

"hello, Assalamualaikum.. Zul, hang kat mana?" soalku

"waalaikumsalam..." Zul jawab salam, "aku kat hotel" sambung zul.

"macam ni zul.. aku kat shah alam ni. Aku pergi terus ke sana.. tapi problem aku ni, aku tak tahu bukit dukung tu kat mana" aku meminta pandangan zul.

"apa la hang.. hang pakai la GPS hang tu" zul memberi cadangan..

"aduh,.. macam mana aku boleh terlupa... hahahahha " jawabku sambil tergelak, sebab tidak terfikir langsung pasal GPS yang baru aku download dalam HPku dua minggu yang lepas.

"ok zul.. aku pegi dulu" sambungku lagi.

"ok.. jalan elok-elok.. hati-hati" pesan zul.

"insya Allah.." jawabku, sambil meletakkan telefon.

BUKIT DUKUNG

Perjalananku dari shah alam ke bukit dukung, mengambil masa lebih setengah jam. Aku memandu dengan begitu laju sekali, sehingga meter mencecah 160 KM sejam. Panduanku, benar-benar diharapkan kepada GPS yang ada dalam hpku.

Ketika sampai, aku terus menelefon Aini.

"assalamualaikum.. Aini kat mana?"

"waalaikumsalam.. kat depan ni"

"Aini pakai baju apa?" soalku, "ustaz naik kereta avanza warna hijau" sambungku, memaklumkan isyarat agar Aini tidak tersilap.

"Aini pakai baju merah jambu" Aini membalas ringkas.

Aku turun dari kereta, dan terus mencari Aini di R&R Bukit Dukung itu.

Kelihatan seorang perempuan muda, memakai cermin mata dan memakai baju berwarna merah jambu.

Dia melihat kearahku. Dia teragak-agak untuk mendekatiku. Mungkin disebabkan aku memakai jubah.

"Aini ke ni?" soalku

"ya.. " jawab Aini..

Melihat dia memakai baju yang agak seksi, aku memberikan dia jaketku.

"pakai jeket ni.. Aini pakai macam ni la, yang kena rogol tu" sambil menghulurkan jeket kepadanya.

Dia diam, tidak berkata apa-apa. Di ambil jeket itu, dan memakainya.

Aku menyuruh dia naik di bahagian belakang. Aku naik keretaku, dan terus memandu menuju ke Kuala Lumpur.

Dalam perjalanan, aku bertanya kepada Aini banyak perkara. Terutama, tentang keluarganya.

"Mak ngan ayah Aini tahu tak Aini jadi macam ni?" soalku.

"tak tahu.." aini menjawab. Aku melihat mukanya menerusi cermin kereta. Dilihat matanya termenung panjang, dengan melihat tajam di luar.

"dorang tahu tak, Aini datang KL ni?" soalku lagi.

"pun dorang tak tahu" jawab dia ringkas. Dilihat matanya, bergenang air mata.

"alamak... sekali dia nangis la pula" hatiku merungut.

"macam mana dorang boleh tak tahu Aini datang KL?" aku sengaja soal, sambil mengangkatkan sedikit suaraku.

"mak dan ayah dah meninggal dunia" jawab Aini.

"ohh. Yer ke... ustaz minta maaf sebab tanya soalan tu" aku meminta maaf. Aku melihat Aini menerusi cermin, ternyata dia sudah menangis. Air matanya lebat gugur dipipinya.

"tak pe ustaz... Aini tak kesah... tapikan ustaz... er.er..errr" Aini bersuara.

Bersambung....


p/s : selagi MP padang terap tidak meminta maaf secara terbuka terhadap tindakan jahatnya, selagi itu aku menganggap dia seperti UMNO.


Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com





- Sri indah (B), sg Buloh
17 Disember 2009 * 3:46 petang






6 ulasan:

maharajatoga berkata...

ust..sy skrg sbnrnya tgh survey gps ni..ust guna hp model apa?
software gps guna apa? garmin ke?

Selamatkan PAS & TGNA berkata...

Friday, December 18, 2009
Saynotomunafiqeen Bakal Dikenakan Tindakan Undang-Undang!

Ni lagi 1 fitnah jahat si saynotomunafiqeen. mintak dia bertanggungjawab keatas tuduhan yang dia buat pada Anual Bakhri segera sebelum tindakan diambil oleh Anual Bakhri.

Dibawah ni artikel dari blog saynotomunafiqeen dan dibawah artikel ni ialah kenyataan balas mohon pertanggungjawaban dari Anual Bakhri.

seterusnya sila baca di - http://selamatkanpastgna.blogspot.com/2009/12/saynotomunafiqeen-bakal-dikenakan.html & http://www.esasterawan.net/esasterawan/1.asp?uid=46

Tanpa Nama berkata...

ust...

MP ni dah lupa kot... YB lah katakan..

Tanpa Nama berkata...

wan ji, dengar citer pemuda subang nak lanyak ko
baik ko jaga-jaga..

iman

Tanpa Nama berkata...

Salam Ust Wan ji,

ape yang Ust Ridhuan Ismail buat
waktu ini sebagai kp subang?
mana pegi semua pemuda subang?
ape yg pemuda subang buat?
ada program?ada bagi bantuan?
semua nyer teruk..hancur lebur!

ust ridhuan ismail memang tak leh pakai! pegang kp masuk 2 penggal..tapi pemuda makin hilang arah..program syok sendiri,
masa zaman ust wan ji, program hidup,bila ust wan ji tak da..semua nyer hancur.. ko IMAN, pegi balik mengadap ust ridhuan suh dia resign..lagi baik Ust Wan Ji jadi KP..

Saya nampak kepimpinan Ust Wan Ji lebih baik dan saya akan sokong dia sebagai Kp @ YDP untuk penggal akan datang.

Utk semua Pimpinan pemuda Subang,anda semua bertanggung-jawab terhadap menghancurkan pemuda Subang! Hancurkan tangan-tangan yang mnyebabkan semua ini berlaku!!

Jazakallah...

- abu nasyriq

Tanpa Nama berkata...

Berhati-hati tolong kes yang macam ni ustaz. Ana takut nanti ustaz terfitnah pulak. Lebih baik report pada polis atau minta muslimat/nisa yang handlekan.