Khamis, 29 April 2010

WUJUDKAH NEGERI DI SELAIN BUMI ALLAH?


Kitab Faid Al-Qadir (4/617) menyatakan bahawa dalam kitab Syarh Al-'Awarif menyebut;

أول ما كتب الله في اللوح المحفوظ إلى أنا الله لا إله إلا أنا من لم
يرض بقضائي ولم يشكر نعمائي ولم يصبر على بلائي فليطلب ربا سواي

maksudnya;
"Perkara pertama yang Allah tulis pada lauh Mahfuz kepada "Akulah Allah, tiada tuhan melainkan Aku. Barangsiapa tidak redha dengan ketetapan-Ku; tidak syukur dengan nikmat-nikmat-Ku; tidak sabar terhadap ujian-Ku, maka hendaklah dia mencari tuhan selain-Ku"

Bumi ini adalah kepunyaan Allah. Bumi kepunyaan Allah ini, terdapat banyak negeri-negeri. Ada negeri Mesir, Malaysia, Afrika, Amerika, pakistan dan Selangor.

Semua negeri-negeri ini, hendaklah mengikut ketetapan Allah. Bagi mereka yang tidak boleh ikut ketetapan Allah, maka hendaklah dia cari tuhan selain Allah, dan keluar dari bumi Allah, waima apa jawatan dia sekalipun.

"Jika kamu mengatakan keluar dari negeriku kerana tidak ikut undang-undangku, maka keluarlah kamu dari bumi Allah jika kamu tidak ikut undang-undang Allah" Lebih kurang begitu pesanan seorang syaikh dalam satu ceramah di Masjid Al-Azhar dalam bahasa arab.

sekian

Wallahu 'Alam


- Bulatan Pahang
30 April 2010 * 2:18 Pagi

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.Hang nyahlah dari selangoq!
2.Balikla kekelantan!dakwah puak kelantan!ramai yang jahil tentang islam!!
3.Pertama sekali hang pi dakwah puak yang jual blue film secara terbuka dipasar malam che yeh!!buat malu!kata negeri serambi mekah!perangai mengalahkan puak kapiaq harbi!!dinegeri lain!yang hangpa anggap kurang islamik!puak kapiaq harbi jee yang jual filem lucah secara terbuka!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam kpd 2010 April 29 16:24,

tujukkan ahlak yg baik dlm penulisan, jika u taksuka dgn penulisan empunya blog ni, U lah yg perlu nyah dr sini...

Penoreh Getah berkata...

Penulis diatas nampaknya tidak memperlihatkan apa apa pun melainkan hati yang busuk, takbur dan bongkak. Dimanalah agaknya negeri bagi orang sebegini. Bumi Allah ini tentunya tak sesuai kan?

HAJI AL-AZMY berkata...

Askm.

Minta tuan dapat klik blog ini. ianya berkaitan dengan syiah. saya agak keliru mungkin penulis blog telah memanipulasi kitab-kitab lama

http://sunnisyiah.blogspot.com/2010/04/pujian-nabi-saw-kepada-syiah-ali-dan.html

HAJI AL-AZMY berkata...

Askm.

Minta tuan dapat klik blog ini. ianya berkaitan dengan syiah. saya agak keliru mungkin penulis blog telah memanipulasi kitab-kitab lama

http://sunnisyiah.blogspot.com/2010/04/pujian-nabi-saw-kepada-syiah-ali-dan.html

Tanpa Nama berkata...

1.ada cerita tentang anjing tersepit!
2.sian kat manusia yang lepaskan anjing tersepit!
3.last sekali digigitnya orang yang tolong lepaskan dia!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa kejahilan manusoia hingga tahao ni ya ust? bumi ni milik allah segala apa yang ada di laun dan dibumi, kalau allah menghendaki hancur nescaya dihancurkan seluruh yang berkuasa dan yang lemah, moga allah bersihkan bumi ini dari manusia yang takbut pada BUMI ALLAH CEPAT!.

Tanpa Nama berkata...

Al-Azmy, satu kebenaran itu amat pahit untuk ditelan kalau hidup sudah mangli dengan kebathilan.

Sekarang dunia ilmu sudah tiada bersempadan. Belajar-belajar lah untuk menerokainya. Ilmu terbatas, sama lah seperti umpamaan Melayu, katak di bawah tempurung.

Kaji lah kehebatan umat Islam di zaman ini. Siapa yang digeruni musuh nyata? Siapa yang dicucuk hidungnya? Jangan jadikan reality itu satu penafian dalam mencari satu titik temu kebenaran.