Rabu, 14 April 2010

KEWAJIBAN MENGALAHKAN BN/UMNO


KEWAJIBAN MENGALAHKAN BN/UMNO

Gabungan antara beberapa parti perkauman Cina (MCA), India (MIC), melayu (UMNO) dan sebagainya (Gerakan dan bla bla), maka lahirlah BN. Gabungan ini, menguatkan pemerintahan Najib 1 Malaysia, yang seiya-sekata dengan 1 Israel.

Pastinya, perkauman yang menjadi asas pemerintahan BN selama ini, menyebabkan Islam tidak berjaya dilaksanakan di Malaysia. bukan sekadar tidak berjaya dilaksanakan, malahan atas dasar perkauman itulah menyebabkan rakyat semakin lama tidak mengenali Islam.

Orang melayu dimomokkan dengan konsep “islam itu melayu, melayu itu islam”, penyebab Islam sekadar berlegar di kalangan melayu. Ditambahi lagi, Islam cara UMNO adalah islam yang bermodelkan sentiment perkauman.

Dari pihak non Muslim (cina, India dan sebagainya), perkauman cara UMNO penyebab mereka tidak mengenali Islam. lebih-lebih lagi, konsep “islam melayu, melayu Islam” itu menyebabkan mereka seperti tidak layak memeluk islam.

Ditambahi lagi, dengan konsep perkauman ini, dilihat melayu menjuarai hasil mahsul Negara, dengan mengenepikan hak-hak non Muslim. Dengan kata lain, atas nama ‘Islam – melayu’ dan ‘melayu – islam’, UMNO menafikan hak non Muslim, walhal Islam adalah agama yang mengharamkan penafian hak, waima terhadap non Muslim.

Apabila keadaan ini berlaku, sudah pasti, kelakuan UMNO/BN sebegini menjauhkan lagi mereka daripada menilai keadilan yang sebenarnya wujud dalam Islam. Makanya, mereka lari menjauhkan diri dari Islam.

Dari asas perkauman ini, menyebabkan islam tidak berjaya dilaksanakan, waima BN memerintah Malaysia sejak sekian lama. Maka tidak hairanlah, konsep perkauman seperti ini boleh dilebelkan sebagai Assobiyyah yang dibenci oleh Allah SWT, seperti yang disabdakan oleh nabi SAW;

لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ

Maksudnya;
“Bukan dari kalangan Kami, mereka yang menyeru kepada Asobiyyah; bukan dari kalangan kamu mereka yang berperang atas dasar Asoboyyah; dan bukan dari kalangan kami mereka yang mati atas dasar Asobiyyah
[1]

Mengetahui hakikat ini, tidak sepatutnya BN (termasuk UMNO) dibiarkan hidup di atas muka bumi. Sudah 50 tahun lebih, UMNO/BN didakwah agar kembali kepada Islam dengan meninggalkan perkauman yang bersifat zalim, tetapi yang dilihat adalah UMNO/BN tetap kekal dengan perkaumannya itu.

Justeru, parti UMNO/BN tidak boleh dibiarkan hidup sebagai sebuah parti yang memerintah. Usaha menjadikan parti UMNO/BN luput dari muka bumi adalah satu kepastian dan kewajipan. Dengan wujudnya UMNO/BN, selagi itu kefahaman Islam dalam bentuk yang sebenar tidak dapat dijelaskan. Lantaran, sampai bila-bila pun Islam tidak dapat menjadi agama yang memerintah di Malaysia.

“binasakan UMNO dan mereka yang berusaha memberi nyawa kepadanya”

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
14 April 2010 * 6:04 petang

[1] Abu Daud : 4456.

Tiada ulasan: