Rabu, 21 April 2010

UNDILAH PARTI BUDU !!!

Ini namanya Budu. Makanan kegemaran orang kelantan. Orang kata, hukum makannya makruh. Dorang kata, dikiaskan kepada makan bawang mentah.

nabi SAW kata dalam hadis bukhari;

مَنْ أَكَلَ الثُّومَ أَوْ الْبَصَلَ مِنْ الْجُوعِ أَوْ غَيْرِهِ فَلَا يَقْرَبَنَّ مَسْجِدَنَا

maksudnya;
"Barangsiapa makan bawang putih dan bawang besar disebabkan lapar atau sebaganya, maka jangan dia hampiri masjid kami"

Dalam hadis ini, Nabi SAW larang makan bawang ketika hendak pergi masjid. maksudnya, kalau tak pergi masjid, maka makan budu tidak makruh la..

yang pastinya, budu memang best.... fuh... hehe


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Saya Muslim. Saya Benci Pas. Saya Benci gabung dengan DAP dan PKR. Saya benci orang yang 'candukan' Islam untuk gabung dengan munafik Pas"

Pas adalah munafik penipu.takut dengan DAP.ronnie liu suruh pulangkan arak pun ikut je.kilang carlsberg bila nak tutup?dulu siap baling motolov lagi.apa yg lim guan eng cakap terus setuju.orang dalam Pas memang tak ada otak.sebab tu suka terbaring tengah jalan macam lembu.

abah_ecah berkata...

lagu ni bru lg dinyanyikan di pentas mlm kbudayan di yaman.mmg best...hdup budu dan PAS.org atas tu xrase lg nikmat budu dan PAS.