Sabtu, 31 Julai 2010

ORANG MELAYU WAJIB TOLAK UMNO.

[1]

UMNO adalah parti zalim. Orang UMNO pula, terdapat dua jenis, iaitu mereka yang beridealogi UMNO [karat UMNO], dan orang yang duduk dalam UMNO kerana "periuk nasi".

Orang UMNO bukan musuh kita, sebaliknya mereka adalah sasaran dakwah kita. Orang UMNO boleh mengundi PAS, PKR dan DAP. Ia perkara yang tidak mustahil dalam teori politik berpilihanraya.

Adapun parti UMNO, ia adalah satu parti yang menjadi wadah untuk melakukan kezaliman. memandangkan UMNO memerintah, dengan kekuasaan memerintah itu mereka melakukan kezaliman.

Justeru, UMNO wajib dihapuskan, agar orang-orang UMNO tidak mempunyai wadah lagi untuk melakukan kezaliman. Orang UMNO perlu didakwah, agar mereka meninggalkan UMNO, kerana dengannya mereka akan berhenti melakukan kezaliman.

[2]

Melayu tidak hebat tanpa islam. Melayu jadi hebat, apabila segala nilai-nilai Islam menjadi kehidupan. Rasuah, penyelewengan harta rakyat, penindasan adalah nilai-nilai jahiliyyah yang menjadi sebati dengan UMNO. Keadaan ini menyebabkan melayu jadi hina apabila melayu disinonimkan dengan UMNO.

Melayu lain, dan UMNO lain. melayu mempunyai adat budayanya tersendiri, dan UMNO pun ada adat budayanya tersendiri.

Sopan santun, tidak rasuah, menghormati bangsa lain adalah adat budaya orang melayu. Menfitnah orang liwat, merosakkan sistem kehakiman, penipuan dalam Pilihanraya, menghidupkan akta ISA yang zalim, memandang hina kepada bangsa lain adalah adat budaya bagi UMNO.

Justeru, antara UMNO dan melayu wajib dipisahkan. Jika digabungkan, bermakna merosakkan pandangan umum terhadap melayu. ia memberi gambaran bahawa melayu jadi rosak kerana melayu disinonimkan dengan UMNO.

Melayu tidak bahaya tanpa UMNO. malahan Melayu akan jadi hebat tanpa UMNO.

UMNO mahu kelirukan rakyat. lantaran mereka mendakwa melayu dalam bahaya, sedangkan yang dalam bahaya itu adalah UMNO, bukan melayu.

[3]

Sejarah telah membuktikan, dengan nilai-nilai islam yang masuk ketanah melayu, menyebabkan bangsa melayu masuk Islam. Yang bawa islam ke tanah melayu, bukan orang melayu. Tetapi, yang membawa islam ke tanah melayu adalah bangsa lain, iaitu arab, india dan cina.

Cheng Ho adalah antara orang yang memberi khidmat kepada sultan melaka dalam memajukan islam. Dia bukan orang melayu, tetapi berbangsa cina. Lihatlah masjid-masjid lama di Melaka. Kita akan dapati, seni binanya bercirikan cina. ia adalah hasil khidmat pembinaan yang ditawarkan cheng ho yang berbangsa cina dan beragama islam kepada sultan melaka.

Ini menandakan bahawa, orang melayu mempunyai keunikannya tersendiri. Walau budaya kebaikan itu datang dari bangsa india dan cina sekalipun, mereka akan menganggap mereka sebagai saudara, malahan menerima segala yang dibawa oleh mereka.

Adapun melayu dalam bentuk yang diUMNOkan, keadaannya amat malang sekali. Iaitu, dilihat wujud kebencian antara kaum di Malaysia. Semua ini bukan dari ajaran melayu yang menjadikan Islam sebagai pegangan hidup, tetapi ia adalah ajaran UMNO yang didoktrinkan kepada melayu.

Justeru, melayu baik adalah melayu yang ikut Islam. Tetapi, melayu jahat adalah melayu yang ikut UMNO.

Sebagai orang melayu, apakah pilihan anda? Melayu baik atau melayu jahat? Tepuk dada, tanya iman anda....

Sekian

Wallahu 'Alam.

al-Bakistani ustaz_bakistani@yahoo.com

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukankah org islam WAJIB menolak orang2 yg memusuhi ALLAH, walau sebaik mana mereka pun?

azman kamarul berkata...

Melayu belum tentu jatuh wajib tolak umno tetapi orang Islam WAJIB TOLAK.

Tanpa Nama berkata...

"Sebagai orang melayu, apakah pilihan anda? Melayu baik atau melayu jahat? Tepuk dada, tanya iman anda...."

1.Melayu mana yang dok pecahbelahkan sesama islam dimalaysia!!
2.Melayu mana yang dok kafirkan orang islam dimalaysia!!
3.Melayu mana yang gadai habis balak kelantan kat cina kapiaq harbi!!!
4.Melayu mana yang dok bina masjid kat kelantan!!
5.Melayu mana yang dok hantaq beribu puak kelas tiga mengaji kat timur tengah!!
6.Melayu mana yang ramai terlibat dalam MLM!!!
7.malasla nak tulih lagi!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

1.UMNolah tunggak pemecahbelah umat Islam diMalaysia,buktinya selepas 50thn inilah nasin Islam.tiada apa yg patut dibanggakan.
2.Melayu yg dok kafirkan orang Islam sampai berbuih mulut sudah lama menyertai UMNO.
3.buktikan dengan fakta siapa dan bagaimana balak Kelantan tergadai?
4.di luar negara selain Malaysia adakah hanya Melayu yang bina masjid?apakah duit derma harian biayai masjid hanya melayu UMNo berikan?(bayar api dan air).hanya insan bodoh jadikan ini isu.
5.adakah kos penghantaran tu duit makbapak UMNO yang punya?
6.itu hal peribadi mereka.
7.aku pun malas nak cakap lebih2 kepada orang UMNO yang buta sejarah dan fakta!

Tanpa Nama berkata...

hahaha bagus2 jawapan tu

Tanpa Nama berkata...

1.Dalam blog kickdefella terdapat banyak bukti balak kelantan puak pas gadai kat puak cina!!siap dengan dokumen resmi lagi!!!!
2.Bab rasuah pemimpin pas kelantan pun belambaq kat situ!!