Khamis, 4 November 2010

PAS KALAH DI GALAS : JANGKAAN YANG TEPAT

komen kawan-kawan menerusi SMS tentang galas.

pertama:

"Padan muka PAS sbb Kalah. Dah la bodoh, sombong pulak tu".

kedua:

"Alhamdulillah PAS kalah di galas. PAS kelantan kena muhasabah balik".

ketiga:

"Ust ABC dan Halim rahman kena letak jawatan. Dorang beban untuk PAS"

keempat:

menerusi telefon, seorang kawan berkata, "benar perkataan nabi SAW, 'apabila amanah tidak diberikan kepada orang yang berkelayakan, maka tunggulah saat kebinasaan"

kelima:

yang paling cool, SMS dari Dato' Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub. Mereka hanya menjawab, "Allahu Akbar", apabila diberitahu PAS kalah di galas.

sekian

Wallahu 'Alam

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tiba masa angkatan baru pimpinan wan ji ambil alih.. yg benar ni

Tanpa Nama berkata...

terlalu banyak duit digunakan bagi memenangi dan meraih rakyat yang buta dek duit yang mengadai maruah dan sanggup membelakangkan ajaran islam....

persoalan: kenapa pas terikut2 rentak bn dalam pilihanraya galas? kenapa pas tidak meletakan calon orang berasal dari galas? daripada yang diamati strategi tak mcm dulu...

rasa bingung juga...

wan mohd firdaus berkata...

saya sokong ulama umno..

Tanpa Nama berkata...

1.kalau menang kerana bukan kekuatan sendiri!1999!2008!!gitulah noo!!
2.kemudian jadi BARUA puak kapiaq harbi pulak!!
3.Kemudian lupa diri!!merc berkilat!rumah besaq!rasuah!tan sri!datuk sri!datuk!paling geli hati!kot dan tie siang malam!!
4.hakikatnya tak sampai 20% puak melayu dan islam sokong pas punnn!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
tetiba je rasa lembaran baru... nak bukak parti oren aku sampai bila pun tak sokong bn...
nak sokong pr sekarang ..macam tak de mode
pangkah dua dua rosak
sapa nak buat parti oren

Tanpa Nama berkata...

pas n keadilan kena wat post mortem atau muhasabah sbb pas dh kalah dkt 2dun keadilan dh kalah dkt 2parlimen. adakah sbb Momentum rakyat untuk PR dh berkurangan atau sebaliknya.

Tanpa Nama berkata...

ertinya apa ini tuan?
PAS hanya parti politik biasa je ye?
Ini kerana apa tuan?

tonot

Cicit Raja Jembal berkata...

inilah bahana apabila berkawan ngan kelompok yang ingin jatuhkan islam DAP..seharusnya muhasabah kembali perjuangan dan jangan inginkan kuasa sahaja..allahu akhbar..

perhatikanlah musuh dalam selimut di dalam parti.

# adakah berbaloi parti tersebutPAS beria2 cuba memberi imej baik kepada DAP, sedangkan jelas pengundi menolak cara tersebut, fikir-fikirkan

Cicit Raja Jembal berkata...

inilah bahana apabila berkawan ngan kelompok yang ingin jatuhkan islam DAP..seharusnya muhasabah kembali perjuangan dan jangan inginkan kuasa sahaja..allahu akhbar..

perhatikanlah musuh dalam selimut di dalam parti.

# adakah berbaloi parti tersebutPAS beria2 cuba memberi imej baik kepada DAP, sedangkan jelas pengundi menolak cara tersebut, fikir-fikirkan

Tanpa Nama berkata...

ke mana 2 komander perang PAS terus meneru mendiamkan diri? dua-dua ni org yg cerdik tp tue lah paham teks tapi xpaham konteks.
Aku berharap PAS terutamananya ANAK2 MUDA BERTAQWA perlu membuat revolusi dlmn . supaya ISLAM kelihatan releven n beyond. walaupun bkan melalui pAS.
INSYAALLAH.
UMMAH CENTRIC, AQIDAH CENTRIC.

Sekretariat Parlimen Kota Raja berkata...

1. kecuali mahfus omar, pengirim yg lain tak kenal latar belakang merka, susah nak kata

2. Bagi pemerintahan Kelantan tiada apa yg berubah. oleh itu Cina ambil kesempatan untuk mengaut sebanyak mungkin taburan wang yg dibuat oleh UBN ... GE nanti mereka swing balik, Insa Allah, ini kan politik, jgn gabra sangat.

4. Bila kerja yg paling utama tidak dibuat : Daftar Pemilih Baru SPR ... lapuran JPP ke JPrN ... selepas PRU 12 UMNO sahaja mendaftar lebih 900 pengundi baru manakala PAS buat jugak tapi setakat 300 sahaja. UMno cuma menang 1190 dlm PRK ini. Lu pikir sendiri la

5. Yakinlah dengan izin Allah boleh menang balik dengan syarat kena buat kerja.

Tinta.Muallimah berkata...

Salam. Poltik itu adalah 'battle'. Menang atau syahid. Demokrasi sebenarnya tidak berpihak kpd Islam, dari dulu kini dan selamanya. Kalau kalah tu lumrahlah . Nak tukar govt...kena kudeta atau angkat !

Tanpa Nama berkata...

Salam..tk pelik kalah dalam PRk, kpd yg mengomen kat atas, sedap la komen sbb hampa pakai hentam jer..tambah2 lg tgh tk puas hati.. =)kl nk komen pn biarla berasas, kl hanya dapat maklumat luaran ajer tk ckp bro (mujur tk beruk), menang kalah PRk byk faktor nyer, amatila betul2 bro, kl di galas, % org asli besaq bil ny bro, lagipun org asli ni tkdala semuanyer cerdik bro..boleh digula2kan..tk mcm bro2 sekalian...cerdik2 belaka sbb tu komen pn pakai hentam hahaa..jgn marah yer..menang @kalah pelik ker??perjuangan Islam adakah sentiasa menang bro???kalo ko kata selalu menang nampak sangat ko ni buta sirah???awat perang uhud kalah?awat perang hunain hampir kalah pd awalny tp selamat Allah taala tlg???bro...lu pikirla sendiri...gi beli buku sirah baca..mungkin jentera ada bt kesilapan...tp hikmahnya boleh muhasabah bro...Allah taala buat menang kalah spy kita pikir bro, kl menang jer Allah taala buat manusia hanyut...dan 1lg aku nk ingtkn bro2 pengomen sekalian, org yg berjuang Islam akan sentiasa menang di sisi Allah.. =) ada paham, wlpn kalah di mata manusia...coz, pilihan raya ni suara majoriti tp kita pikir tk kalu majoriti tu tk nk Islam kalah gakkan Parti Islam..!!lu pikir la sendiri bro...