Sabtu, 22 Januari 2011

[PRK TENANG] ISU UMNO MAINKAN? [2]

Seharian berada di Tenang. bertemu dan 'merisik' khabar tentang isu-isu yang sedang dibicarakan di sana. secara kesimpulan, antara perkara yang kami dapati bahawa isu yang sudah UMNO mainkan secara sulit, khususnya di kawasan felda adalah seperti berikut;

YB DAP MASUK MASJID

antara isu yang sedang dimainkan secara sulit oleh BN [dengan maksud, ia tidak hebah-hebahkan dalam bentuk risalah, banner dll] adalah, kononnya PAS menggadaikan prisip dengan membiarkan YB DAP masuk masjid sewenang-wenangnya.

Walhal, UMNO lupa bahawa Nabi SAW mengizinkan kepada Sumamah bin Ussal yang ketika itu belum beragama Islam masuk ke dalam masjid. alasan UMNO, YB DAP itu tidak mandi jinabah. Mungkin pihak UMNO tak belajar fiqh taharah, bahawa orang bukan islam mandi jinabah pun tidak sah.

RAJA-RAJA MELAYU

didakwa oleh UMNO bahawa PAS tidak serius mempertahankan raja-raja melayu. Mungkin UMNO lupa bahawa raja-raja melayu kehilangan taring pun berpunca dari tindakan pimpinan UMNO sendiri, iaitu Tun Dr Mahathir.

sekadar itu laporan...

wallahu 'Alam

Al-Bakistani

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ustaz
Hang minta orang terjemah tulisan Raja Petra dan masukkan dalam blog hang. Tulisan ini sangat baik dan bernas. Ni cerita pasal UMNO dan MCA pakat-pakat menentang Islam.
http://malaysia-today.net/mtcolumns/37605-about-gloved-hands-and-chopped-hands

Tanpa Nama berkata...

eleh.bising je lebih..
dia suka kot kalau raja pukui belasah dengan kayu golf kat dia pastu raja tu tak boleh didakwa