Ahad, 28 Ogos 2011

ANAK MUDA KENA TAU BAHAWA UMNO BARUA BRITISH

Ucapan dan ceramah yang disampaikan oleh pimpinan parti Pas saudara Mat Sabu itu adalah tepat dan benar. Malah Tukar Tiub dari awal lagi telah berkata bahawa pada bulan Ogos ini United Malay National Organisation akan menjadi mamai. Pada bulan Malapetaka ini United Malay National Organsiation akan membuka kesah kesah dongeng tentang perjuangan mereka. 

Mereka menaburkan kesah dogeng bahawa mereka bangun menentang komunis. Ini cerita sasau. Rakyat Tanah Melayu sedang bermandi darah bangun mengangkat senjata melawan penjajah British. Mangkok hayun ini melawan orang yang melawan British. Nationalis kepala bana jenis apa ini? 

Mari kita ambil pertempuran gerila Rakyat Tanah Melayu pada tahun 1950 di Bukit Kepong. Baca betul betul. Ini berlaku pada 23 Februari tahun 1950. Yang berkuasa British. Justeru yang diserang ialah soldadu upahan British. Ketika itu ada soldadu upahan British dari Ghana, Kenya, Fiji, Nepal dan termasuk anak tempatan. Anak tempatan direkrut kerana tidak ada kerja lalu menjadi soldadu upahan Bristish. Ini hakikat. Ini hakikat fakta sejarah. 

Sila pergi lawati Taman Tasek di Taiping atau pergi ke tanah perkuburan di hadapan Dewan Bahasa para pembaca budiman akan bertemu dengan kubur soldadu upahan dari luar negara. Jika ini bukan bukti wujudnya tentera upahan British maka Rosmah Mansor masih anak dara lagi. 

Dalam serangan ke atas Rumah Pasong Bukit Kepong – yang memimpin serang ini ialah Mat Indera. Sosok ini adalah nasionalis yang bangun mengangkat senjata bersama Parti Komunis Malaya untuk memnghalau British. Memang betul soldadu dalam Rumah Pasong ialah Melayu – mereka soldadu upahan. Memang betul Mat Indera juga Melayu 

Dalam serangan ini bukan Melayu atau Punjabi atau Mamak Kutty yang di pentingkan. Yang penting ialah garis perjuangan – menentang British atau menjadi barua British. Inilah dua garis politik ketika itu. Hanya gerombolan United Malay National Organisation yang kepala hangguk - heboh tentang Melayu hingga ke hari ini. 

Sekali lagi Tukar Tiub mengingatkn para bahawa bahawa serangan keatas Rumah Pasong di Bukit Kepong berlaku pada tahun 1950 – di zaman British memerintah. Sila buka kepala dan fikir betul betul. 

Pejuang Mat Indera ini penuh dengan cerita dan mitos rakyat. Hingga ke hari ini. Terbukti kesah kebenaraan tidak mungkin dapat ditutup. Mungkin untuk sementara fakta sejarah boleh dikaburi tetapi akhirnya fakta akan muncul. 

Akhirnya Mat Indera mati digantung oleh British. Saya sendiri telah melihat tempat Mat Indera di gantung. Pejuang nasionalis kita ini digantung di penjara Ayer Molek Johor Bahru. Saya sempat melihat tempat itu kerana pada September 1974 saya telah ditahan di penjara yang sama kerana menyokong peneroka bandar Tasek Utara. Seorang warden Melayu dengan sedih tetapi merasa bangga telah menunjukkan kepada saya wilayah dimana nasionalis Mat Indera digantung. ( Jika apa yang saya nyatakan ini salah – maka saya telah diberi maklumat yang salah) 

Apakah Onn Jaafar nasionalis? 
Apakah Tunku nasionalis? 

Pasti jawabnya TIDAK dan BUKAN. Mereka bukan berjuang menentang British. Mereka tidak bangun berjuang menentang British. Mereka berebut-rebut untuk menjadi barua British. Cuba ingatkan apa kata Onn Jaafar ‘... nak buat jarum pun belum tahu...inikan pula nak merdeka....’ Ini hakikat sejarah. Hari ini dengan wujudnya internet satu demi satu cerita karut lagi marut dari United Malay National Organisation telah dibongkar. 

Ini fakta sejarah - parti nasionalis yang tertua di Tanah Melayu ialah KMM – Kesatuan Melayu Muda . Ditubuhkan pada tahun 1938.....deek sila lihat tarikh ini... 1938 deek. Slogan mereka ialah MERDEKA. 

United Malay National Organisation yang memakai nama Inggeris hingga ke hari ini ditubuh pada 1946. Gerombolan ini tidak berani bangun menuntut Medeka. Justeru slogan mereka ialah Melayu kurang oxygen - Hidup Melayu – hingga ke tahun 2011 ini mereka masih lagi kureeeng oxygen. 

Bulan Ogos ini adalah Malapetaka untuk Tanah Melayu. Pada 15 Mei setiap tahun warga Palestin mengingati Nakba. Nakba ialah malapetaka yang terjadi pada tarikh ini apabila Israel diwujudkan di bumi Arab. Tanah Melayu juga ada Nakba nya – Malapetaka terjadi pada 31 Ogos 1957 apabila British menyerahkan pentabiran Tanah Melayu kepada United Malay National Organisation. Seluruh Tanah Melayu ditimpa Malapetaka. 

Kepada jenerasi muda yang kurang faham biar diterangkan disini. Pada tahun 1958 bukan main heboh lagi gerombolan ini berlabon tentang pencapaian Merdeka tanpa tumpah darah. Lanchau. Ini bohong. Rakyat Tanah Melayu telah bangun angkat senjata untuk menghalau British. Kuasa imperial Brtish telah digugat hingga ke akar umbi oleh Tentera Pembebasan Rakyat Malaya – ini fakta sejarah. Jika kurang percaya sila pergi rujuk ke Colonial Office di Kew Garden London. Semua bahan sejarah ini wujud disana. Busuk busuk pun British mereka TIDAK akan mengubah fakta sejarah – mereka mungkin memberi analisa yang berbeza. Ini British - mereka main criket bukan main guli. 

Kalau tak yakin sila selidik dan tanya siapa dia Shamsiah Fakeh. Siapa dia Ahmad Boestaman. Siapa dia Rashid Mydin. Siapa dia Abdullah Sidi. Siapa dia Chen Peng. Siapa dia Mukhtaruddin Lasso. Siapa dia Ibrahim Yacob. 

Justeru, kenyataan Mat Sabu berasaskan fakta. Tidak ada apa apa penghinaan. Menyangkut kan mat Sabu dengan DAP adalah hujah lapok gerombolan. Untuk Hishamudin Husssein sila jangan buka bontot sendiri. Hussein Onn anak Jaafar Onn ayah kepada Hishamudin ini adalah soldadu upahan British. Ketika British menjajah Iraq, Hussein Onn adalah barua setia kepada British. Sila lihat dan baca fakta sejarah. Jangan malas membaca dan menkaji. Jangan Jadi Melayu yang malas.Jangan jadi Melayu yang suka mendengar tetapi malas membaca dan mentelaah. 

Justeru, amat jelas bahawa United Malay National Organisation membawa Malapetaka ke Tanah Melayu. Buktinya lagu Terang Bulan diciplak untuk dijadikan lagu kebangsaan kita. Tidak ada apa apa kebangsaan dalam lagu Terang Bulan ini. Ini bukan lagu ciptaan anak watan Tanah Melayu. Ini diciplak dari lagu Memula Moon lagu Peranchis. Lagu ini wajib dilupuskan. 

Satu lagi bukti yang jelas ialah bendera. Ini juga dicaplak dari bendera Amerika. Motif Nusantra ialah Merah dan Puteh. Justeru lihat bendera Singapura, lihat bendera Indonesia malah bendera United Malay National Organisation sendiri menggunakan motif Nusantra. Bendera ini juga wajib dilupuskan dan direka bendera baru. 

Kita jangan merasa gentar dengan ancaman dan tuduhan bahawa kita tidak hormat atau menghina Onn Jaafar atau Tunku. Tidak ada apa apa yang perlu dihormati. Mereka berdua hanya sibuk berebut untuk menjadi barua British. 

Tidak ada apa apa yang hebat. Kalau tak percaya sila tanya Mahathir Muhamad sendiri. Apabila Tunku meninggal dunia Mahathir Muhamad Perdana Menteri ketika itu. Apa terjadi? Tidak ada cuti am untuk pengkebumian Tunku. Mahathir Muhamad yang menjadi Presiden United Malay National Organsiation sendiri tidak hormat kepada Tunku – jangan harap orang lain ambil pot. Pelik ketika itu tidak ada pula yang berani menuduh Panddy Kuttyy ini tidak hormat pada Tunku. 

Juga sila jangan campur adukkan tentang Bukit Kepong sebagai penghinaan terhadap Polis Diraja Malaysia. Kesetiaan mata-mata upahan pada ketika itu kepada Baginda Raja Britain. 

Biar saya dituliskan disini sejelas mungkin. Pada tahun 1950 mereka BUKAN dipanggil polis. Orang Melayu dengan tepat telah memanggil mereka MATA-MATA. Sila rujuk sejarah – ini bukan tohmah. Justeru mereka adalah mata-mata penjajah. Juga tempat itu bukan BALAI POLIS tetapi dipanggil RUMAH PASONG. Ini nama yang telah diberi oleh orang Melayu kerana rumah ini ramai rakyat telah dipasong. 

Justeru serangan pada 23 Febuarari itu ialah serangan nasionalis terhadap Mata-Mata British di Rumah Pasong Bukit Kepong.Khalas.Perid.End. Fin.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalam tuan, selepas Malaysia merdeka dan diperintah sendiri oleh orang tempatan, mengapa pihak koumintang dan komunis masih terus melalkukan penyerangan terhadap kampung-kampung, orang ramai dan macam-macam lagi sampai ke tahun 1988 kalau tak silap saya. Mengapa kita nak menyokong puak komunis ini memandangkan umat2 islam di negara2 yang diperintah komunis seperti kesatuan Russia, China dan beberapa negara lain lagi begitu teruk melanyak umat Islam dan melarang umat Islam beribadah, menukarkan masjid menjadi disko, rumah sembelihan dan pelbagai lagi. Minta pihak tuan jelaskan.....

rakab berkata...

Adakah mata-mata ini menjarah dan membunuh orang-orang kampung,..sehingga mereka mesti dibunuh dan dibakar hidup-hidup bersama ahli keluarga mereka ???.

Tolong jangan jadi barua komunis dan DAP demi sedikit keuntungan politik !!.

Tanpa Nama berkata...

mahafiraun kelantan bila nak letak jawatan?

nak pegang jawatan sampai mati agaknya.ataupun nak wariskan jawatan tu...

Tanpa Nama berkata...

Assalam Tanpa Nama, Saya pernah terbaca komen di blog lain, sebenarnya apa yg mungkin cube dinyatakan ialah "Kenapa Asal Merdeka jer refer UMNO the only one yang perjuangkan merdeka?" Asal merdeka ingat UMNO. Sedangkan semasa penjajahan British tu banyak lagi kumpulan lain yang perjuangkan kemerdekaan Tanah Melayu namun kenapa individu atau kumpulan lain selain UMNO ni dianggap seperti anak tiri/sampah/disisih hingga tersisih ke longkang? kenapa? kenapa dimata masyarakat hari ini UMNO semata-mata wira kita umpama kalau tiada UMNO kita masih terjajah atau kalau tiada UMNO tiada orang lain yang akan tuntut kemerdekaan. KENAPA? Pendapat saya komunis juga dahulu menentang penjajahan inggeris bukan semata-mata UMNO seorang, mungkin pada kita ada sudut dalam perjuangan komunis bertentangan dengan Islam iaitu mereka ni x percaya pada agama namun tidak bermakna mereka ini tidak perjuangkan kemerdekaan dari British. Hakikat komunis menetang British x boleh dipadam walaupun mereka x suka Islam. Bukan menyokong komunisme tetapi meletakan sesuatu pada tempatnya, kalau dia dah berjuang untuk kemerdekaan, dia ialah perjuang kemrdekaan x kira dia apa. umpama kalau orang kafir x percaya Allah pon tapi dia bercucuk tanam mengikut caranya dia tetap dapat hasilnya. Kalau orang Islam bercucuk tanam mengikut caranya dia tetap dapat hasilnya. Tapi kalau Islam bercucuk tanam tapi x ikut cara walaupun dia islam tetap x dapat hasil.

Tanpa Nama berkata...

ISU : Piagam kemerdekaan malaya

Pemain : Kapal layar Vs PKMM

Tempat : Pilihanraya

PEngadil : SPR

-- Tp eh, knp PKMM+AWAS+ADA+API tak menang satu kerusi pong?

Mmm-----nak kata piliharaya xbersih ke? Mmm ada bukti?...kalau takde senyappp....

Islam kena kembali kepada pemerintahan BEr---khalifah la aku ingat........pilihanraya ni macam ritual politik dunia....macam piala dunia bg sukan........ ciptaan manusia kafirrrr,,,,,,,.........

Kalau Mat Indera ada umur mcm Tun Mahadthir kau ingat dia percaya parti politik sekarang ni...??????
Main main pilihanraya.....ikut cara selepas perang dunia II.........

MENAIP JER LA KERJE KERANI.....bukan soljer!

Tanpa Nama berkata...

Sejarah diselewengkan oleh penipuan dan perang saraf pihak British. Ramai yg tidak sedar bahawa British mempunyai pasukan perang psikologi paling hebat sehingga CIA pun belajar taktik perang saraf ini dari British. Mereka menukar-nukar istilah bagi mewujudkan persepsi negatif seterusnya menanamkan bibit kebencian penduduk pribumi teradap perjuangan kaum mereka sendiri yg bermati-matian mempertahankan kedaulatan kaum itu sendiri!

Biritsh menguasai media, radio, TV dan akhbar sedangkan para pejuang yg bertungkus lumus berperang didalam hutan tidak mempunyai apa-apa saluran komunikasi utk disampaikan kepada rakyat jelata bagi menerangkan cerita sebelah mereka. Oleh itu fakta hanya berpihak kepada sebelah British dan sudah tentulah merekalah yg sentiasa benar walaupun terang jelas siapa yang menjajah, siapa yang menjarah.Teringat pepatah inggeris, sejarah ditulis oleh pihak yang menang, bukan siapa yg benar. The hunter never glorifies the lion.

Saya setuju benar dengan pendapat anon 12.15pm, kita sepatutnya sudah lama tinggalkan sistem pilihanraya, sistem demokrasi. Sebab sistem itulah yg ditinggalkan British utk terus menjajah kita. Mengakui sistem demokrasi bererti menafikan sistem khalifah islamiyyah dan mengakui suara majoriti itu sebagai berkuasa ke atas negara. Sedangkan yg berkuasa hanyalah Allah. Hukum Allahlah yg wajib didaulatkan bukannya suara majoriti manusia. Tonton "syirik dalam pemerintahan negara" oleh Sheikh Imran Hoesin dalam youtube, kamu akan dapat pencerahannya.