Khamis, 16 April 2009

LAWAN ISLAM??

ini satu surat yang dikeluarkan oleh UMNO, membuktikan UMNO lawan islam (klik gambar untuk besarkan)

LAWAN ISLAM??

Islam adalah agama fitrah. Menafikan Islam, bermakna menafikan fitrah.

Dalam usaha mendaulatkan islam, pasti ada manusia yang menafikan kebenaran Islam. tidak kira apa bangsa mereka itu. ada bangsa arab yang melawan Islam, ada bangsa India, bahkan ada bangsa melayu yang melawan islam.

Orang yang melawan islam ini, ada beberapa sebab. Sama ada kerana jahil terhadap islam, ada kerana kepentingan diri, dan juga kerana kedegilan mereka terhadap kebenaran Islam.

Golongan melawan Islam kerana jahil terhadap islam, mereka ini tidak seharusnya di serang, tetapi hendaklah didakwah. Adapun mereka yang melawan Islam kerana kepentingan dirinya, mereka hendaklah diberikan nasihat. Makanya orang yang melawan Islam kerana kedegilannya terhadap islam, hendaklah di serang habis-habisan.

Orang yang melawan islam dalam bentuk ketiga ini adalah, orang yang boleh disebut sebagai ingkar dengan kebenaran islam. dalam bahasa arab, ingkar itu disebut sebagai “kafir”.

UMNO adalah golongan ketiga. Mereka ini bukan tidak mengetahui kebenaran Islam, bahkan mengetahuinya. Buktinya, mereka mempunyai ulama. Tapi sayang, ulama-ulama mereka adalah ulama cari makan, ulama terompah kayu. Lain yang disebut oleh Al-Quran dan As-Sunnah, lain pula yang mereka sampaikan.

Atas asas bangsa, mereka menjadikan Islam sebagai candu. Islam disebut, semata-mata melawan kemaraan PAS yang meletakkan islam sebagai asas perjuangan. Mereka gerun dengan perkembangan Islam yang berjaya menusuk dalam hati-hati rakyat, menyebabkan mereka melawan Islam dengan bersungguh-sungguh.

Jika dahulu, mereka sanggup mencadangkan agar kalimah Islam dihapuskan dalam mana-mana persatuan dan parti. Mengapa begitu teruk sekali?? Mana mungkin orang yang sayangkan islam sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian.

UMNO di zaman Tun Dr Mahathir, lebih jelas keingkaran mereka terhadap Islam. di zaman itulah, kedengaran penghinaan terhadap hudud, penghinaan terhadap Nabi muhammad, penghinaan terhadap Islam itu sendiri.

Pun begitu, agak reda serangan terhadap Islam di zaman Pak Lah. Mungkin disebabkan Pak Lah adalah ”cucu Tok Guru”. Pun begitu, kekacauan terhadap agama masih berlaku, iaitu dengan lahirnya satu gagasan Islam versi baru bernama Islam Hadhari.

Tidak diketahui lagi, Islam versi apa yang mahu dibawa oleh Najib sebagai PM yang baru. Kalau dahulu, Mat Sabu selalu bergurau. Islam versi Najib adalah Islam awang liku. Pun begitu, tidak diketahui apa sebenarnya visi najib dalam politik setelah menjadi PM.

Pun begitu, satu hakikat yang kita terpaksa terima. UMNOlah punca kerosakan agama Islam yang berlaku di Malaysia. Ramainya orang murtad, kerana UMNO. ramainya anak muda berpelesaran kerana UMNO. ramainya orang jauh meninggalkan islam kerana UMNO. dan banyak lagi kebobrokan umat berpunca dari UMNO.

Segala punca-punca ini di bedah siasat. Semuanya bersebab, UMNO tidak meletakkan asas agama dalam perjuangan, tetapi meletakkan agama sebagai alat teknikal dalam mempertahankan bangsa.

Ekoran itulah, mereka sanggup menggadaikan agama. Islam didustai. Takabbur dengan kebenaran Islam itu sendiri. Tindakan mereka samalah seperti yahudi yang bertindak melawan nabi Musa A.s.

Firman Allah;

إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآَيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ

Maksudnya;
”Sesungguhnya mereka yang mendustai ayat-ayat kami, dan takkabbur terhadapnya, pasti tidak dibuka bagi mereka pintu-pintu langit”

(Surah Al-’Araf : 40)

Jika dibuka dalam kitab At-Tafsri Al-Kabir, di sana kita akan dapati Ulama tafsir berkhilaf dalam menentukan maksud pintu langit tidak dibuka untuk orang yang mendustai dan takabbur terhadap ayat Allah ini.

Ada yang kata, maksudnya adalah doa mereka tidak makbul. Bahkan ada menyebut, apabila mereka mati nanti, ruh mereka tidak dibenarkan menembusi langit. Bermakna, ruh mereka tidak berjumpa dengan Allah.

Justeru, kemana ruh itu mahu pergi??? Tidak lain dan tidak bukan, jadilah ia hantu kubur.

Sekian

p/s : UMNO parti kafir, sebab islam bukan dasar perjuangan. Ini kerana, selain Islam, maka itu adalah kafir. Bagaimana pula ORANG UMNO??? Apakah mereka kafir??? Mungkin perlu dibezakan terlebih dahulu antara “UMNO” dengan “orang UMNO”.

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
17 april 2009 * 7:39 pagi




6 ulasan:

raudhatul mardhiah berkata...

assalamualaikum,surat yg kat atas tu,dapat dari mana?adakah ia sahih.

ana tidak menolak,cuma nak tahu betul2 kesahihan surat tersebut.

Tanpa Nama berkata...

SOkong!

UMNO adalah JIJIK dan KOTOR!

Pelik betul kalau orang nak masuk atau nak gabung ngan UMNO ni kan...

joostspring berkata...

taksubnye kau dgn mat sabu...layak ke org yg kena tangkap khalwat nk bg ceramah agama...bkn ape kl dlm hukum hudud org zina(yg dah kawin) kena rejam dgn batu smpi mati(btulkan aku kl salah)

Ustaz Nasrudin Tantawi berkata...

Hilang adab dalam berbeza [ feqhul khilaf ] , hilang maruah dalam berbicara , hilang harga dalam berhujjah dan hilang nilai dalam bertingkah .

Saya berkesempatan melayari blog dan web site kawan dan lawan . Akhir - akhir ini menjelang muktamar PAS pusat yang akan berlangsung pada awal June kelak , saya telah ketemui beberapa penulisan dan artikel malah wawancara yang merentas adab etika berjamaah yang ditulis sendiri oleh individu yang mengaku menjadi ahli parti .

Janganlah pula menganggap siapa sahaja yang tidak bersetuju dengan wawasan dan gagasan kita sebagai musuh dan ianya perlu disingkir . Berbeza dan berhujjahlah , tapi biar dikawal oleh akhlak yang murni dan ketinggian aqal budi yang matang dan rasional . Malah terlebih wajar segalanya berpandukan petunjuk wahyu dan sunnah .

joostspring berkata...

assamulaikum..

LAILAHAIALLAH--( dlm bhs melayu)

MAKSUD DIA TIADA TUHAN YG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH...


AKU NK TANYA KAU SIKIT...PAS YG KAU AGUNG2KAN,YG KAFIRKAN ORG LAIN,YG ANGKAT TGNA SEPERTI MAKSUM...

MANA ORG2 PAS YG KONON2NYE PERJUANGKAN ISLAM BILA ORG KAFIR NK GN ALLAH UTK TUHAN MEREKA..MALAH ADA ORG PAS BERSETUJU DGN ORG KAFIR..KNP YB PAS TAIB AZZAMUDIN BANTAH HABIS2SAN ISU INI DAN ADA ORG PAS SNDRI BANGKANG YB TAIB..

KAU FIKIR DLM2 MAKSUD AYT DIATAS..KL ORG KAFIR BLEH GN ALLAH UTK TUHAN MEREKA...MANA RELEVEN MAKSUD AYAT DIATAS...

EN ORG YG LBH TINGGI ILMU AGAMA DR SY...TLG BETULKAN APA YG SY CKP KL SY SALAH DAN EN PUN PATUT MUHASABAH DIRI SELALU

ZaIr 88 berkata...

salam,
berhati hati dalam berbicara
dalm umno ada orang islam,
semue orang islam bersaudara
setuju dengan ustaz nasruddin tantawi