Ahad, 18 Julai 2010

MELAYU TUKAR DASAR KUFUR KEPADA DASAR ISLAM

Melayu nak hebat bukan dengan gabung PAS - UMNO. Tetapi melayu jadi hebat, apabila melayu tukar dasar - daripada dasar kufur kepada dasar Islam.

SB Harussani menyebut, "melayu hilang kuasa selepas PRU-13". Peliknya, kenapa melayu boleh hilang kuasa sedangkan selama ini negara diperintah oleh parti UMNO yang mendakwa perjuangkan melayu.

Dari mantiq SB Harussani ini, menunjukkan bahawa UMNO merupakan punca kehilangan kuasa melayu. Kehilangan kuasa ini berpunca apabila melayu meninggalkan Islam, berfahaman kebangsaan dan perkauman sempit.

Justeru, jika SB HArussani dan UMNO sayangkan melayu, sila tukar dasar UMNO daripada kebangsaan sempit kepada Islam. Jika benar sayang kepada melayu, desak MP-MP UMNO dan ADUN-ADUN UMNO agar menukar parti - daripada UMNO kepada PAS.

seseorang berbangsa Melayu yang beragama Islam tidak akan menafikan hak bangsa selain melayu. seseorang berbangsa Melayu yang beragama islam akan menganggap cina dan india sebagai adik beradik. Seseorang berbangsa Melayu yang Islam akan menghormati hak bangsa lain, waima berbeda agama sekalipun.

Inilah melayu Islam yang ikut aturan Al-Quran dan As-Sunnah. Ia berbeda dengan seseorang berbangsa melayu "beragama" UMNO.

sekian

baca sama:
Melayu hilang kuasa pada PRU 13?
Nik Aziz : politik melayu kukuh jika UMNO tukar dasar

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani


- Sri Indah [b] Sg buloh
18 Julai 2010 * 3:29 petang



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

listkan tengok apa benda yang kerajaan BN zalim sangat dekat bangsa selain melayu ni dari dulu sampai sekarang.

boleh tak?