Ahad, 25 Julai 2010

UMNO GUNAKAN PERPADUAN UNTUK HANCURKAN PAS - ALLAHYARHAM USTAZ FADZIL NOOR

"Sampai tahun 77, mereka [UMNO] menggunakan kesempatan krisis PAS di kelantan untuk membunuh dan menghancurkan PAS di kelantan. Menyingkir PAS dari Barisan nasional. Pada jangkaan mereka, PAS akan mati apabila keluar dari barisan nasional".

"Dr Mahathir [UMNO] tidak pentingkan perpaduan. Kalau dia pentingkan perpaduan, dalam krisis kelantan, kenapa dia tidak berunding dengan Dato' Asri pada waktu itu. Kenapa dia tidak mahu adakan perundingan dengan pimpinan PAS. tetapi dia pergi berunding dengan kumpulan haram di kota bharu. Dia bukan orang yang membela perpaduan. Tetapi dia gunakan kesempatan untuk mengukuhkan kedudukannya dalam UMNO dan kedudukan UMNO semata-mata" – Ucapan Allahyarham Ustaz Fadzhil Noor dalam tragedy Sauk.

sumber : youtube

4 ulasan:

Geisha berkata...

Salam

Pakat2 baca di kickdefella

Saladin, Satukan Anak-Bangsamu!

http://kickdefella.wordpress.com/2010/07/22/saladin-satukan-anak-bangsamu/

Tanpa Nama berkata...

dulu bila ada dalam BN sekali,pakat susun orang sendiri dalam Tabung Haji dan GLC lain.memang patut la kena tendang pun.

macam barbarian gila kuasa nak menguasai sesuatu GLC kerajaan.bila kerajaan buat,kutuk.bila diberi peluang,tau plak nak jawatan.

kemudian tabur fitnah sana sini pakai nama Islam plak untuk berselindung.suka sangat kutuk segala usaha kerajaan tapi parti sendiri tak pernah usaha pun.dari dulu tau minta derma je.mana menghilangnya wang derma pun tatau.

buat kohilal pun habis melingkup dan kemudian bising konon kerajaan tak reti tadbir?

buat projek sikit dan kemudian billboard je banyak kat kelantan.kunun-kunun dah ada kemajuan.padahal kakibodek dan tau nak mengkayakan diri sendiri.bila rakyat kelantan bising,mula alihkan isu royalti minyak la,kerajaan pusat tekan la dsb.lantik anak menantu kroni tu tak ada sapa pula tegur.

pemerintahan ulama konon.padahal punya banyak berhala buddha besar tanpa kawalan.kat thailand sendiri pun tak ada macam tu.

dasar penipu

Tanpa Nama berkata...

Arwah Ustaz Fadzil Noor tak ada la sampai menyokong kata bukan Islam boleh pakai nama Allah.

sekarang ni....?

dan kemudian masih perasan konon mempertahankan Islam

AdukaHilangTeruna berkata...

Salam

Arwah Ustaz Fadzil Noor jugalah yg kata nak lelong Putrajaya ....

DSAI pulak nak tawan Putrajaya ....

Mana satu mu nak ikut ni Wan Ji ...