Rabu, 3 November 2010

PARTI HARBI MELAYU [UMNO] NEGATIFKAN ZAKAT KEPADA MUALLAF





Firman Allah;

إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ

Maksudnya;
“Sesungguhnya zakat-zakat itu, hanyalah untuk orang-orang fakir, orang-orang miskin, pengurus-pengurus zakat, para mu'allaf yang dibujuk hatinya, untuk (memerdekakan) budak, orang-orang yang berhutang, untuk jalan Allah dan untuk mereka yuang sedang dalam perjalanan, sebagai suatu ketetapan yang diwajibkan Allah, dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana”

[at-taubah : 60]

Ayat ini dengan jelas mengatakan muallaf boleh menerima Islam. dalam kitab Tafsir Al-Qurtubi [5/465] dinyatakan jenis-jenis orang muallaf seperti berikut;

Pertama :

Orang bukan islam yang diberikan zakat dengan tujuan untuk mengkuatkan hati mereka dengan islam. mereka ini tidak diislamkan dengan kekasaran dan peperangan, tetapi diislamkan mereka dengan pemberian dan berbuat baik.

Kedua :

Mereka adalah orang yang telah memeluk islam, tetapi diberikan zakat dengan tujuan untuk mengukuhkan lagi keyakinan mereka terhadap islam.

Ketiga:

Mereka adalah pembesar-pembesar musyrikin yang mempunyai pengikut. Diberikan zakat kepada mereka, supaya pengikut-pengikut mereka terpaut hati dengan Islam.

[2]

Maqasid kewajipan zakat adalah melakukan hubungan baik antara orang kaya dan miskin, makanya zakat diberikan kepada fakir dan miskin. Memudahkan urusan orang yang berada dalam kesusahan, makanya zakat diberikan kepada pengurus-pengurus zakat, untuk (memerdekakan) budak, orang-orang yang berhutang, untuk jalan Allah dan untuk mereka yuang sedang dalam perjalanan.

Ia juga dapat mendekatkan non Muslim kepada islam, ataupun mengukuhkan kekuatan hati non Muslim yang baru sahaja memeluk islam, makanya diberikan zakat kepada muallaf.

Di Malaysia, pemberian zakat ini tidak dilakukan secara serius. Malahan, Dr Asri pernah menyebut dalam media bahawa wujud penyelewengan terhadap wang zakat sehingga Dr Asri menggelarkan mereka sebagia hantu. Segala kesalahan terhadap penyelewengan harta zakat ini, tidak dipandangan serius oleh UMNO, tetapi dipandang negatif jika diberikan kepada orang yang baru Islam dengan mempersepsikannya sebagai rasuah.

Memang dasar UMNO ni parti jahiliyyah; harbi melayu. Ekoran itu, tidak hairan kerajaan pimpinan mereka sanggup bunuh sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengan mereka. Ini terbukti dengan pembunuhan beramai-ramai terhadap umat Islam di Memali. Jika terhadap muslim di memali pun, mereka sanggup bunuh, apa pula jaminan bangsa selain melayu ini selamat?

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani

- Sri Indah [b] Sg Buloh
3 November 2010 * 6:22 petang

3 ulasan:

drrita berkata...

PAS la parti harbi munafik sebenar-benarnya..
selama 50 thn mereka menipu kepada semua umat ISLAM melayu..
kerana politik..mereka sanggup melacurkan agama ISLAM mereka

Berani kerana benar berkata...

drrita, bengap la lu...dah terbentang depan mata siapa yg menipu sejak merdeka..masih nak letakkn kesalahan pada org lain...ini sah-sah buta hati...kalau buta mata, x dpt melihat..tpi kalau buta hati segala yang baik dan yang buruk x dapat dilhat dan x tau nak beza...mangkuk !!!!!!

Haramkan PAS berkata...

PAS la parti harbi!!! lagi babi..