Ahad, 25 Julai 2010

SIAPA YANG GORENG, SIAPA YANG HANGIT?

sebelum ini, harussani menyatakan bahawa ada pimpinan PAS diperingkat tertinggi bertemu beliau untuk bincang kerjasama PAS - UMNO. Kemudian Hasan Ali yang merupakan pimpinan PAS terbabit mengeluarkan kenyataan, bahawa tidak ada perbincangan tentang perpaduan atau kerjasama UMNO - PAS.

Dari itu, nampak percanggahan. Makanya, siapa yang menipu dan siapa yang berbohong?

Dan lagi, menurut Hasan Ali;

"Pertemuan tersebut diatur bagi membolehkan saya meninjau ilmu dan pengalaman beliau secara amali mengurus Hal Ehwal Islam dan Adat-adat Melayu" (sila klik)

Dengan maksud, ia tidak melibatkan perbincangan tentang perpaduan melayu atau kerjasama antara PAS - UMNO. Namun, hari ini Harussani pula menyebut bahawa pertemuan itu ada berbincang tentang perpaduan melayu.

kenyataan SB Harussani itu adalah seperti berikut;

“Kami memang tidak membincangkan langsung pasal kerjasama Umno dan PAS tetapi perpaduan orang Melayu di negara ini kerana kami melihat orang Melayu semakin berpecah.

“Kami hanya membincangkan soal bagaimana untuk mencari jalan penyelesaian untuk menyatukan perpaduan di kalangan orang Melayu, itu sahaja." (sila Klik)

persoalannya pula, Apa beda istilah "perpaduan melayu" yang dibincangkan oleh Harussani dengan Hasan Ali, dengan maksud usaha "kerjasama UMNO - PAS"?

Kenapa perbincangan itu melibatkan hasan ali yang sebelum ini sudah ada skandal pertemuan belakang tabir, dan usaha penubuhan kerjasama UMNO - PAS dan usaha hendak mengugurkan tan Sri Khalid dari jawatan MB?

Justeru, siapa yang menipu dan siapa yang berbohong?

opss... soalan-soalan sebegini,boleh menyebabkan dilebel fasiq, munafiq atau kafir oleh orang yang mengatakan kentut itu wangi.... harap maaf.. patik mohon sembah derhaka...

sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani

- Sri Indah [b] Sg buloh
25 Julai 2010 * 6:16 petang

8 ulasan:

Edyes berkata...

Salam,

Boleh ustaz jelaskan, apa lebihnya mufti perak berbanding mufti selangor?

dan apa lebihnya mufti perak berbanding dengan mufti negeri lain dalam mengurus Hal Ehwal Islam dan Adat-adat Melayu?

atau kita harus bersangka baik bahawa mohon petunjuk dari Harussani itu lebih manis berbanding yang lain?

Maka sekarang, siapa yang lebong dan siapa yang kena lebong?

Nizam berkata...

Salam...

TGNA kata dulu pas kena tipu tak apa sebab pertama kali. Tapi sekarang tak kan nak kena tipu lagi untuk kali yang seterusnya... Begitulah lebih kurang katanya.

Berbalik kepada geng perpaduWANG yang pernah menipu kita dulu. Tak apa... mungkin sebab pertama kali. Tapi sekarang masih cuba nak menipu lagi. Cukup-cukuplah tu... melayu dah lebih 50 tahun dibodohkan oleh umno. Tak kan pas nak sambung agenda umno untuk terus memperbodohkan melayu?

Saya harap TGHH dan team perpaduWANG letak jawatan dengan kadar segera sebelum pas hancur dan hilang sokongan. Kamu semua memang dipilih oleh perwakilan muktamar yang entah berapa kerat tu dengan mudah kamu bodohkan mereka. Pekik saja TAKBIR!!! Maka semua akan ikut terpekik TAKBIR serupa perwakilan umno pekik hidup melayu... Entah apa yang kamu semua pekikkan pun kamu sendiri tak faham.

Janganhina ulama? Benar... ulama adalah pewaris Nabi. Tapi adakah kamu semua ulama? Siapa yang beri iktiraf? Adakah kamu semua mengiktiraf sendiri diri kamu semua ulama? Adakah ulama boleh berbohong pada ahli mereka tiada pertemuan dalam gelap tapi pak lah kata ada?

Ketika kamu semua masih bertaraf ustaz sebelum bergelar YB & YAB, dalam kuliah kamu semua sering ada mengatakan "Ciri-ciri orang MUNAFIK ialah apabila bercakap ia DUSTA. Orang MUNAFIK tidak terpakai kesaksiannya". Bila kamu semua berdusta tentang pertemuan selepas 8 Mac adakah kamu semua tidak termasuk dalam golongan yang kamu sendiri sebut dalam kuliah kamu?

Jika ciri-ciri tersebut di atas ada pada kami semua, tidaklah menghairankan bagi umum. Tapi ia ada pula pada golongan yang menggelarkan diri mereka ulama yang tidah boleh dihina. Tolonglah jangan tipu kami semua. Kami dari golongan sekular yang lahir sejak umno memerintah inginkan perubahan ke arah Islam yang lebih baik. Jangan sampai nanti ada orang kata presiden pas sama atau lagi teruk dari presiden umno.

Cukup-cukuplah tu. Letak saja jawatan jika tiada upaya memimpin ummah terutama orang macam kami yang hardcore yang baru nak kenal apa itu Islam yang sebenar...

Tanpa Nama berkata...

salam
UMNO tak perlu susah payah utk terus bkuasa sebab PR terutama PAS akan hancur d sebabkn bloggernye sendiri yg sentiasa menimbulkn persepsi buruk kpd pimpinan... maklum la parti yg d kuasai MELAYU... walau bergelar ustaz tp dengki senonim dgn budaya MELAYU tidak spt DAP yg byk cina tu...

Tanpa Nama berkata...

encik edyes ni cakap macam berilmu tp tidak. hujah macam budak2.
semua aktiviti nak kena habaq kat kau ke, edyes? "hari ni sy jumpa mufti selangor, esok mufti terengganu, bulan depan mufti mesir, tahun depan 'mufti' wolfowitz, tulat AIPAC............."
nak reformasi, tp diri sendiri tak direform, apada edyes..........
inilah dia melayu.... bila tak suka, tercari2lah kesalahannya. bila suka, wolfowitz pun boleh jadi org yg baik kpd islam.

Tanpa Nama berkata...

Banyak komentar datang dari SB diblok ni.

Tanpa Nama berkata...

ramainya MUNAFIQ haraki..ostad,ko la jd ketuanya...ko gunakan kepandaian ko berblog utk meniupkan anasir2 perpecahan dalam jamaah pas..tggulah jwpn dr Allah..i.Allah ko akan dinobatkan sebagai tokoh...

MekSabu berkata...

Salam Semua

Baca ni

Mahfuz & Salahuddin confirm MALU (kalau diorang ada rasa malu la..)

http://www.mykmu.net/modules.php?name=News&file=article&sid=9989

Tanpa Nama berkata...

"Tapi adakah kamu semua ulama? Siapa yang beri iktiraf? Adakah kamu semua mengiktiraf sendiri diri kamu semua ulama?"

ayat yang tepat dan sesuai sekali untuk "tokguru" nik aziz...

mahathir pun dah letak jawatan,kat kelantan tu tak mahu letak jawatan ke?

tuduh lagi orang lain mahafiraun,sekarang siapa yer mahafiraun pula?