Isnin, 12 Januari 2009

HEBATKAN BOIKOT, SAMPAI YAHUDI “BUNGKUS” !!!!

HEBATKAN BOIKOT, SAMPAI YAHUDI “BUNGKUS” !!!!

Aku tidak mengetahui sekadar mana kesan disebalik boikot terhadap yahudi yang telah dilancarkan. Selepas boikot dilancarkan, aku dan eddieputra ada juga buat sedikit kaji selidik terhadap KFC dan McDonald di sekitar Kuala Lumpur. Didapati, kehadiran pengunjungnya tidak ada bezanya dengan sebelum ini.

Mungkin boikot ini agak berjaya di negeri-negeri disebelah timur dan utara, tetapi mungkin tidak berjaya di sebelah selatan dan ditengah-tengah Malaysia.

Padaku, tindakan boikot itu adalah suatu tindakan yang bijak, ini kerana, kekuatan yahudi pada hari ini pun bermula dengan kekuatan kewangan mereka yang semuanya terhasil dari syarikat-syarikat yang bersahamkan dengan mereka; yang wujud di dunia-dunia Islam juga.

Ekoran dari itulah, cadangan Tun Dr Mahathir yang minta memboikot barang dagangan yang melibatkan yahudi, disamping mencadangkan wujudkan sistem kewangan dinar, merupakan tindakan yang bijak bagi menghadapi yahudi di masa akan datang.

Boikot memang boikot, tapi kadang-kadang kejayaannya agak kurang memuaskan. Oleh itu, perlu difikirkan cara yang paling berkesan bagi melancarkan boikot ini.

Padaku, dalam keadaan usaha boikot dilancarkan, inilah ruang yang paling luas untuk kita mencadangkan produk-produk yang diideakan oleh Umat Islam.

Bukannya tidak ada, bahkan wujud, seperti Radix Fread Chicken sebagai alternative, tetapi sedihnya, pasarannya tidak diluaskan.

Mencari maklumat dari internet, didapati Radix Fread Chicken yang mampu menyaingi KFC dan Mcdonald itu hanya berjalan secara rasmi di Sg Petani sahaja. Menunjukkan, walaupun kewujudan Radix FC ini agak lama, tetapi pemerintah di Malaysia lebih menyayangi produk berasaskan yahudi berbanding produk tempatan.

Sekarang, sudah tiba masanya produk orang islam perlu diperluaskan secara rasmi dan secara serius; ianya bertujuan untuk melawan produk yang berasaskan kepada yahudi yang membunuh umat Islam di Palestine.

Pihak kerajaan perlu memandang serius perkara ini. jika kerajaan BN lebih sayangkan Yahudi juga, maka sudah sampai masanya, kerajaan negeri yang dipimpin oleh Pakatan rakyat, bahkan kerajaan yang dimenangi solid oleh PAS perlu memberi ruang bahkan memberi bantuan kepada syarikat-syarikat makanan orang Islam dalam menyaingi syarikat makanan berasaskan kepada yahudi.

Kalau ini berjaya dilakukan, boikot yang dilancarkan terhadap yahudi insya Allah akan berkekalan, dan pasti syarikat-syarikat yahudi ini akan bungkus dan tidak akan bertapak lagi di Negara kita.

Persoalannya, apakah kita serius?????

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
13 Januari 2009 * 6:39 pagi




2 ulasan:

bumilangit berkata...

salaam,

kita harus terus lawan dan hebatkan kempen boikot ini.

dalam blog saya ada dua poster, (baru sempat buat dua).

harap tuan sudi letak kat blog dan rakan2 juga silakanlah ambil.

kalau nak dalam fail .psd, email saja saya!

Tanpa Nama berkata...

wsm

tahniah saudara bumilangit. selain dari blog, email dan sekutu2 seangkatan dengannya kempen ini perlu diperhebatkan di lapangan seperti tempat2 orang ramai. sebar flyers, poster dan segala bentuk penerbitan.

almaklum malaysia bukan seperti korea yg setiap rumah punya talian internet dan kadar pendedahan internet yg tinggi.

min celcom pj