Sabtu, 17 Januari 2009

SYUKUR ISLAM MENANG !!!

SYUKUR ISLAM MENANG !!!

Segala kemenangan ini, diserahkan kepada Allah SWT. Sebab, kemenangan atau kekalahan, semuanya tertakluk kepada Allah.

Firman Allah:

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Maksudnya;
“Katakanlah: "Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu”

(Surah Al-Imran : 26)

Berita kemenangan yang dinanti-nanti dengan debaran, melahirkan kegembiraan yang amat bermakna. Susah untuk menjangka cara politik orang terengganu yang unik ini, disebabkan itulah cara politik mereka tidak boleh disamakan dengan politik rakyat di negeri-negeri yang lain.

Walaubagaimanapun, tahniah diucapkan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul ‘Am dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sebagai Presiden PAS; dua tokoh kerohanian dalam PAS ini banyak memberi kesan politik dalam kemenangan PAS di Parlimen Kuala terengganu.

Tahniah diucapkan kepada pejuang-pejuang Islam (baca : petugas) yang berkorban masa, tenaga dan wang ringgit, semata-mata mahu melihat Islam menang di Kuala Terengganu. Apakah kemenangan akan terhasil tanpa kehadiran anda semua…

Disamping itu juga, tidak lupa diucapkan terima kasih banyak-banyak kepada sahabat-sahabat dari Pakatan Rakyat; PKR yang diwakili Pak Syaikh Anwar Ibrahim bersama sahabat-sahabat.

Walaupun ada “sindiran pedih” dari mulut orang no 2 dalam PAS terhadap sebilangan pimpinan PKR, pun begitu tidak dihiraukan dan tidak menjadikannya sesuatu yang terbuku dalam hati, bahkan terus membantu untuk memenangkan PAS di Parlimen Kuala Terenganu.

Begitujuga, terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada DAP yang diwakili Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng yang amat consistent dalam memberi bantuan tenaga dalam usaha hendak memenangkan PAS di Parlimen Kuala Terengganu.

Tahniah bercampur takziah diucapkan kepada YB Abdul Wahid Endut, yang berjaya mendapat kemenangan besar dalam pilihanraya kecil kali ini. Tahniah kerana mendapat kemenangan; takziah pula kerana terpaksa memikul beban yang amat berat dalam usaha “berdakwah” dalam dewan rakyat yang lebih mencabar.

Tidak dilupakan, ucapan takziah yang bersangatan ditujukan kepada Mat Ezam yang bercadang nak buat gempak, tetapi gempaknya tidak segempak mana itu telah melahirkan lagi kebencian rakyat Kuala Terengganu terhadap Barisan Nasional; membawa kekalahan yang memalukan.

Pada pandangan peribadiku, kegempakan Ezam setahap gempaknya “majalah Gempak” antara factor penting kekalahan Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil bagi parlimen Kuala Terengganu.

Oleh itu, dicadangkan kepada ezam agar hebatkan permainan politik anda, kerana permainan politik anda merupakan jalan pintas dalam mengkuburkan politik UMNO/BN di Malaysia..


Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
17 Januari 2009 * 11:46 malam









Tiada ulasan: