Ahad, 11 Januari 2009

KHIR TOYO BAGAI PENCURI SEDANG “COVER LINE”

KHIR TOYO BAGAI PENCURI SEDANG “COVER LINE”

Seorang pencuri yang sedang asyik mencungkil kunci pintu sebuah kereta. Sedang asyik mencungkil kunci kereta itu, dia tidak sedar ada seorang lelaki sedang memerhatikan gelagatnya.

Apabila si lelaki tersebut pergi menghampiri kepadanya, menyebabkan dia terperasan kehadiran lelaki itu. Dengan segera, dia mengambil kain penyapu tangan dalam poketnya, menyapu-nyapu dan mengosok-gosok kereta yang hendak dicungkilkan itu, dengan harapan tindakannya yang mencungkil itu tidak diperasakan oleh si lelaki tersebut dan orang yang sedang lalu lalang.

Begitulah juga tindakan Khir Toyo yang tidak mampu menjawab hujjah tok guru Nik Abdul Aziz yang mengatakan bahawa undi PAS dapat pahala.

Semua rakyat Malaysia sendiri sedar, bahkan ahli UMNO sendiri sedar bahawa pemimpin-pemimpin UMNO adalah perompak merangkap pencuri harta rakyat Malaysia. dengan kuasa, mereka lupa halal dan haram, sehingga sampai satu tahap mereka menafikan kewajipan perlaksanaan hukum Allah.

Memandangkan kenyataan tok guru nik Abdul Aziz yang mengatakan undi PAS dapat pahala, menyebabkan puak-puak melayu harbi ini gelabah, yang akhirnya terpaksa “cover line”, mereka pun mengeluarkan satu “fatwa baru”, kononnya mengundi itu tidak melibatkan dosa dan pahala.

Sekian

Sila baca article:
http://g-82.blogspot.com/2009/01/undi-pas-dapat-pahala.html


Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com





- Sri Indah (B), Sg Buloh
12 Januari 2009 * 12:50 pagi.

Tiada ulasan: