Jumaat, 13 Februari 2009

GERAK KHAS EDISI BARU : “MAKLUK HALUS DITAHAN POLIS”

Utusan Meloya hari ini melaporkan;

SATU:

”PULAU PINANG 13 Feb. – Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Dr. Mohd. Khir Toyo ditahan oleh polis ekoran tindakannya cuba menyerahkan memorandum bantahan kepada Pengerusi DAP, Karpal Singh di kediamannya di Jalan Kebun Bunga hari ini”

”Beliau bersama tiga Ketua Pemuda UMNO Bahagian dan pemandunya ditahan di Taman Belia di sini pada pukul 3.15 petang sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut dan dibebaskan sejurus keterangan mereka diambil. Tiga yang lain ialah Ketua Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd. Zaidi Mohd. Said; Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor, Hasbul Hazani Daud dan Ketua Pemuda UMNO Kulim Bandar Baru, Mohd. Mustaffa Kamal Sheikh Ismail.”

KOMEN:

Buat demo musim pemilihan ini, ada udang disebalik mee ker??? Jangan bimbang, orang akan pilih kamu jadi ketua Pemuda UMNO punya....

DUA:

”Difahamkan, Mohd. Khir sebelum itu menyertai sekumpulan lebih 500 orang pada perhimpunan aman di Jalan Kebun Bunga untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Karpal yang mahu menyaman Sultan Perak” ”

KOMEN:

Aik, serah memorandum bantahan kepada Karpal yang mahu menyaman Sultan Perak???... kenapa tak serah memorandum kepada Standard Chartered Bank Malaysia Berhad (SCBMB) yang menyaman Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan , Tuanku Ja’afar (kini Almarhum)??? Kenapa tak saman Tun Dr Mahathir yang telah melucutkan kekebalan raja-raja melayu dalam 80 an dahulu????

TIGA:

”Bagaimanapun perhimpunan tersebut terpaksa dibatalkan dan dileraikan oleh polis pada pukul 2.45 petang kerana tidak mendapat permit.

KOMEN:

Tak dapat permit??? Sejak bila UMNO pandai langgar undang-undang ni??? Bukankah sebelum ini, UMNO selalu cakap, nak demo kena ikut undang-undang... ambil permit... sampai KJ kata, orang demo tak dapat permit itu adalah beruk-beruk di jalan raya... hahahaha. Nampaknya kita sudah jumpa beruk spisis baru.. beruk yang tak makan pisang, tapi makan tempe.....

EMPAT:

”Sebanyak 15 bas yang membawa penyokong kumpulan itu turut disekat daripada mendekati kediaman Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu”

KOMEN :

Oiiittt.. demo naik Bas tu.... bestnya naik bas, mesti ada aircond.. berapa puluh ringgit sorang dapat ???? koman-koman Rm 5 juta sorang.. kalau kurang RM5 juta, tak padan nak masuk Neraka sebab ikut UMNO….

LIMA:

”Tinjauan Utusan Malaysia mendapati lebih 300 anggota dan pegawai polis termasuk daripada Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) berkawal di hadapan rumah Karpal dan sekitarnya”.

”Polis turut mengadakan sekatan di kedua-dua arah di Jalan Kebun Bunga menuju ke rumah Karpal”

KOMEN:

300 orang FRU jaga rumah Karpal ??? siap ada polis jaga semua lorong masuk rumah karpal lagi..... untung karpal... tak pasal-pasal dapat security guard tanpa diberi gaji... hebat la karpal... tabik spring la kat you........





ENAM:

”Mohd. Khir pada sidang akhbar berkata, kereta yang dinaiki beliau bersama tiga ketua pemuda bahagian ditahan oleh polis semasa perjalanan pulang selepas berhimpun dan kemudian diminta bersurai oleh polis.”

KOMEN:

Khir Toyo buat sidang Akhbar??? Hebatnya dia... sempat lagi buat sidang Akhbar... masa bila ditahan, masa bila buat sidang Akhbar??? Yang menarik tu, siap possing dengan polis tu... terrer betul Khir Toyo ni.. caya la toyooo… tabik cangkuk …..

THE END :

Sekian sudah rancangan Gerak Khas arahan Yusup Sontorian, diterbitkan oleh Utusan Meloya Sdn Bhd….

Sekian

Wallahu ‘Alam

p/s : Tak ada ke, gambar Possing maut di Sheraton Hotel, Subang Jaya bersama "boss kapal hijau Selangor"??? kalau dapat yang lepas raya haji, lagi baik.... fresh sikit...


- Sri indah (B), Sg Buloh
14 Febuari 2009 * 1 :26 petang.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dlm gmbr tu, polis pn mcm 'mat rempit/pemuda UMNO' upahan je.