Khamis, 12 November 2009

TOK GURU BATAL HASRAT KE MAKKAH


TOK GURU BATAL HASRAT KE MAKKAH

Musuh peribadi Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang mahu menampalkan Tuan Guru dengan rasuah, dengan tujuan melahirkan persepsi buruk kepada Tuan Guru berjaya diurus oleh Tuan Guru dengan baik.

Ini kerana, dimaklumkan bahawa Tuan Guru telah membatalkan hasratnya ke Makkah untuk menunaikan haji pada tahun ini.

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
13 November 2009 * 12:13 Tengahari

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

musuh pribadi? sape musuh peribadi tu

kau tau tak semua masalah dan fitnah kat nik aziz tu disebabkan husam musa. kalau dia tak letak blogger mangkuk tu dok dala pmbk tak jadi tak isu ni

kau mesti nak pertahankan husam kan. g la pertahan. jd pengampu asabiyah group kau

mana ada staf pmbk kena report kat husam. apa istimewanya kerja dia. kalau istimewa sgt pon patut report terus kat nik aziz sebagai pengerusi pmbk

aku harap husam tak jad mb kelnatan. nik amar jauh lebi tawadhuk

cucu kwantung berkata...

Tahniah ! Satu fitnah dihindari

Tanpa Nama berkata...

ingatan kepada semua penulis or pembaca, kita semua akan mati jua akhirnya...

WUZARA berkata...

Keharaman pegawai negara menerima hadiah sebegini walaupun dalam bentuk rasuah adalah ditunjukkan sendiri oleh Rasullulah saw.


Diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim dari Abi Sa'id As Sa'idi yang mengatakan:

"Bahwasanya Rasulullah saw. mempekerjakan Ibbu Utaibiyah sebagai pengumpul zakat dari orang-orang Bani Sulaim. Selesai melaksanakan tugasnya, Ibnu Utaibiyah menghadap Rasulullah saw. kemudian berkata:

"Ini kuserahkan kepada anda, sedangkan ini adalah hadiah yang telah diberikan orang kepadaku."

Seketika itu juga baginda berdiri lalu berbicara kepada orang ramai. Setelah mengucapkan puji syukur ke hadrat Allah SWT. beliau antara bersabda:

"Bagaimana sampai ada seorang amil yang aku utus kemudian datang menghadap (kepadaku) lalu berkata: "Ini untuk anda, dan ini (yang dihadiahkan orang) untuk ku." Apakah tidak lebih baik dia duduk saja di rumah ayah atau ibunya sampai dia melihat hadiah itu datang dengan sendirinya. Demi Dzat Yang jiwaku dalam genggaman-Nya, dia tidak akan memperolah sesuatu (dari harta yang bukan haknya) selain dia akan menghadap kepada Allah pada hari kiamat kelak dengan memikul di atas pundaknya. Apabila berupa unta, atau sapi yang mempunyai suara, atau kambing yang sudah mengembek, maka dia akan mengangkat (semuanya tadi dengan) tangannya hingga kami dapat melihat kedua penutup --bulu-- ketiaknya."

Begitulah amaran yang diberikan Rasulullah saw pegawai negara yang menerima hadiah dengan ancaman yang sangat pedih. Banyak lagi dalil-dalil yang menjelaskan hal ini.

0smanor berkata...

Semacam ada kerjasama terancang antara luar dan dalam PAS untuk menjatuhkan Pimpinan Ulama' melalui penyebaran persepsi buruk. Seketika dulu TG Hj Hadi dipalik dengan fraksi UMNO dan sekarang pula TG Nik Aziz pula dipalik dengan Rasuah dan mempertahankan menantunya yang korap. Semoga Allah memelihara kedua-dua tonggak gerakan Islam Malaysia ini. Perancangan ini bermula dengan slogan 'Kepimpinan Islam' bagi mengantikan Kepimpinan Ulama' yg telah bertunjang kukuh dalam PAS, dgn alasan dah tak relevan. Perancangan ini mungkin dirancang oleh jemaah dedalu yang mula hendak membesar di atas dahan PAS. Kedua Tok Guru adalah manusia yang tak maksum, janganlah kerana sedikit kegelinciran menjadikan kita memperlekeh atau membenci mereka. PASkah kita? kalau tidak jasa besar keduanya, sekalipun kita yakin hidayat hak mutlak Allah SWT.